2008. július 14., hétfő

A mászótábor

Hát, ha a Zsombói boulder versenyt 1 oldalba tartott összefoglalni, akkor most egy hétig írhatnék. Nagyon nehéz feladat leírni (a teljesség igényével) egy egy hétig tartó mászótábort. Az egész ott kezdődött, hogy ki kellett találnunk, mivel-kivel menjünk el mászni, a Kis-Gerecse -i mászótáborra. Felhívtam Stromit és nemes egyszerűséggel azt mondta majd hétfőn reggel 8 órakor találkozzunk a Padányi meletti pakolóban. Mindenki már napokkal előbb elkezdett pakolni és vásárolni a táborra. Én is nekiestem vasárnap este 9 kor a pakolásnak..., és reggel mire minden a helyére került, a táska már 23 kg -ot nyomott. A vizekkel és a többi cuccal együtt 33 kg. Nem is rossz. Apa levitt a parkolóig, Gáborral a padányi parkolójában várakoztunk, és addig húzóckodásokkal ütöttük el az időt,aztán átmentünk a másik parkolóba, majd szépen sorban megjöttek az emberek. Itt hamar (kb. egy óra alatt) eldöntöttük, hogy ki-kivel fog menni. A csapat meg is érkezett 10 és dél között a kempingbe, ahol fák, gyep és egy kis patak társaságában szépen el lehetett baszni az időt. (bocs) Mikor megjött Gábor azonnal felállítottuk a sátrat, kipakoltuk a cuccainkat és már indulni is volna fel a bányába, amikor váratlanul egy német hang megkérdezni, hogy mászni megyünk-e? Gyorsan kapcsolok, és helyeselve nagyokat bólogatok. Kéri hogy várjuk meg őket mert nem tudják merre kell menni, de gyorsan összepakolnak és együtt mehetnénk. Persze, örülök hogy legalább gyakorolhatjuk a nyelvet. 1 óra fele végül Gábor, András, Gergő, a három német és én elindulunk a bányába. Szerencsére Gergő tudja az utat, mi már az odaúton eltévedtünk volna. A kempingtől még egy jó fél órás gyaloglás (emelkedőnek) mire elérjük a bányát. Fent kifújjuk magunkat, gyönyörködünk a falakban, majd hamar fejest ugrunk a közepébe. Flash megmásszuk a 23 karátos nevű VII- os utat. Gábor beszereli felső biztosításra a Magyar Illúzió IX- os utat. Ezt mindannyian próbálgatjuk kisebb nagyobb sikerrel. Én eközben a régi ellenségemet, A Retket kezdem elölben mászni. Ez az út elég jó maxerőt kíván, és nagyon jó peremerőt. A nehézsége IX. Pont. Nincs minusz. Kész. Hat-hét beleesés után már csak az utolsó méter hiányzik a peremig, de valamiért nem sikerül. Lejön az összes bőr az ujjaimról a próbák közben. Sajnos ez két nap kényszer pihenőt jelent számomra. Este mint a mászótábor jellegzetességeként a beavatások elkezdésére kerül sor. Rögtön Morrist az egyik németet a Pick kapitány Unikumos sörös verziójával avatják. Sokadikra sikerült is neki, és nem hányt.(!!!) Másnap Kedden fáradtan ébredek. Korán felmegyünk a sziklákhoz, de a mászócipőt direkt nem viszem, mert akkor biztosan másznék. Gergőt biztosítom. Gáborék megint a Magyar Illúziót próbálgatják. Eközben Stromi családjával és Flóráék a 23 karátos udvarban ötös, hatos nehézségű utakat másznak. A nap fénypontja amikor a 9 éves Strommer Soma kimássza pinkpunkt a 23 karátos VII- os utat. Mindenki lentről biztatja. Este sor kelül az én beavatásomra is. A kemping előtt van egy híd ehhez kell kötélpáját csinálnom, és átmásznom rajta. Tiszta iszap és sérülés vagyok de a feladat végrahajtva. Stromi Egy nagynyomású slaggal vár és ruhástul megfürdet. A víz jéghideg, nagyon fázok. Csak annyit látok a sötétben hogy sok fejlámpa világít a szemembe, és egy egy kézszorítással, pacsival gratulálnak. Ez után Szelényi Gábort választom a keresztapámnak, majd együtt iszunk. Másnap még szintén szarak az ujjaim, nem mászom. Felmegyek a bányába fényképezni biztosítani. Este rögbi meccset játszunk, és Takarék szakácstudományában gyönyörködhetünk. A másik németeket egy kis biciklizéssel és manóarccal avatják(pálinkát egy percig kell a szájukban tartani, rázni). Az eggyesület jól lerészegedik, este jókat éneklek Imi társaságában. Másnap már egy kis említésre méltó is történik, csütörtökön végre mászok! A Fekete Péter IX utat mászom felsővel bazi sok beleeséssel, majd a Metamorfózist. (IX) Lényegében megint nem túl sok bőr marad az ujjaimon. Jóformán semmi. Pénteken mégis úgy döntök mászok valamit, de nem a bányában. Rákosy Laci rajzolt egy térképet, ami egy boulder paradicsomhoz vezet. Gerda, aki csütörtökön jött velünk tart. Jön még G és G barátnője, nomeg persze Takarék. A táborhelytől kb. egy órás séta után értük el a boulder tömböket, mindenki megtalált az egyéniségéhez, tudásához megfelelő utat. Fáradt kalandorokként tértünk vissza a kempingbe. András, Gáborral próbálgatta a Diós búrkifli regglire nevű VIII utat, később pedig a Pszeudot (IX-). Este jókat ettünk a tűz mellett, majd hamar elmentem lefeküdni, másnak sok volt a teendő. Reggel egy Diós búrkifli reggelire utat másztam elölben, sajnos nem tetszett. Aztán rápróbáltam a Pszeudo 9- utra és második próbára meg is lett. Nagyon örültem neki. Gábornak is meglett. Szombaton sokan hazamentek. Vasárnap Imivel korán felmentünk a bányába. Bemelegítésnak a 23 karátost másztam, majd folytatásképpen a High Brow utat másztam meg 4. próbára elölben. IX-. na mostmár ebből is kettő van. Sajnos hamar el kellett mennünk Imivel. Nekem a hét csúcspontja a Laura út mászása volt. Namármost ez X-. Első próbára eljutottam a 4. köztesig. Mondom elsőre. Durvább volt mint a pszeudo meg a retek együtt. A teteje persze nem ment, már nagyon fáradt voltam. Összeségében nagyon jó hét volt, rengeteg emberrel megismerkedtem, esténként jókat beszélgettünk. Felejthetetlen volt, az biztos.

Nincsenek megjegyzések: