2008. július 16., szerda

Piros pont a szorgalmas mászóknak

Az elmúlt hét a Gerecsei mászótáboré volt, nagyon elfáradtunk, de mivel a mászásból sosem elég, kedden elmentünk edzeni kedvenc boulder helyünkre, a Red Rockba. Hétvégén Utcazene Boulder, szóval fontos, hogy hozzuk a formánkat a hazai közönség előtt.

Kicsit átrendezték a helyet, de megérkezve a terembe a jól megszokott, kellemes környezet vár minket. Mindketten meg akarjuk hajtani a mászást, súllyal kezdtünk könyebb utakon, de a karomat és a csuklómat eléggé megéreztem, Bálint is fáradt volt, így a súlyövet elég hamar leszavaztuk.

Előző héten Basti, a táborunk egyik külföldi tagja, azt mondta, nem egészséges a heti hét nap mászás (neki egyszer másfél évet kellett kihagynia a bicepsze miatt). Hát ezzel mélységesen egyet értek, a mászás timeríti a test tartalékait és egy megerőltető edzés lényegében izomroncsolás, amit ki kell pihenni, hogy utánna még erősebé válljon az izom.

Szóval elég nyögve nyelősen mentek az utak, a végén csak kérődztünk. A falon több út is be van jelölve, ezeket is próbálgattuk, nekem nem ment az egyik, amit Bálint könyedén megcsinált, ezt nem hagyhattam. Pihenőt tartottunk, de éreztük, hogy nem lesz már ma sok mászás, inkább csak baromkodás, én még rászívtam magam az útra, csak azt az egyet próbálgattam, a top előtt estem ki folyton. Végre, sokadjára meglett, mehetünk haza, estére utcazene.

A hétvégi versenyig már biztosan nem mászunk, ez a regeneráció, a feltöltődés ideje. A nap tanulsága:
1. Ne erőltesdd a mászást, két nap mászás, egy nap pihi, ennél többet nem lehet huzamosabb ideig csinálni.
2. A mászás lényege, hogy elérdd a saját korlátaidat, mindegy, hogy milyen szinten is vannak azok. Ha fáradt vagy akkor mondjuk egy VII-es útnak is úgy örülsz, mintha a világ legnehezebb útja lett volna, mert neked aznap az volt a világ legnehezebb útja.

Nincsenek megjegyzések: