2008. november 22., szombat

Az Ujjerő legyen veletek

jelszóra hallgatott a hétvégi mászóverseny, az Ujjerő boulderteremben. A szerény veszprémi gárda most is egy kocsinyi mászót (nézőt) tudott összetoborozni, Noémi,-, barátnője,apukája, Márk, és Bálint személyében. A terem debütáló versenyére sok-sok érdeklődő jött az ország különböző pontjairól. Viszonylag hamar megtaláltuk a bálványként emlegetett és beharangozott termet. Jah és hát a reggelről is néhány szót: leesett az első hó egy vihar képében, minusz 2°C, nagykabát minden ami kell.
Amikor beléptünk a helységbe a mosolygós battaiak köszöntettek, majd egy órán belül vagy 40 mászó gyülekezett a kis helységben. Az 1500 FTos díj fejében még pólót is kaptunk a kőkemény kunsztok mellé. Úgy döntöttünk Nándival, és Józsival, hogy elnézünk a Tesco ba valami finomat venni. A sorban állásnál hívott fel Noémi, hogy hol a f*szban vagyunk, már kisorsolták a 3 csoportba tartozókat. Szerencsére egyikünk se volt benne az egyes csoportban, sőt sajnos Márkkal a 3 csoportba osztottak, így sajnos nem tudtuk Nándival együtt tolni a kunsztokat. Biztos dobott volna a hangulaton. :) A selejtezőben 1 óra állt rendelkezésre a 10 kunszt megmászásához. Ez talán még picit soknak ís tűnt.(Az Ex után biztos) Így hát a 3. csoportra csak fél 3 felé került sor. Az időt alvással, temérdek sok CLIMBING magazin olvasásával, evéssel és természetesen szarással töltöttük. Azt hiszem egy külön fejezetet megérdemelhetne a WC, amelyet első ránézésre a szívembe zártam. A gyönyörű ülőke mellett, fontos helyet kapott egy illatosító és a sok pihe-puha papírtekercs. Sajnos a verseny alatt rakoncátlankodott a bélműködésem, de mindig szívesen látogattam meg a Potty Love névre keresztelt mellékhelységet.
Végre eljött a mi időnk. Nekiestünk a kunsztoknak. Rögtön egy könnyűnek látszó nehézbe próbáltam bele, le is estem, mérges voltam miatta. A selejtezőben ugyanis nem volt zóna, de számított hogy hányadikra mászott az ember TOP ot, esetleg TOP minuszt. videoEz után két könnyűnek kinézőhöz mentem, ezek tűntek ,elsőre, megmászhatónak. A kis siker után, egy nehezet találtam. Józsi mászta és nagyon megtetszett. Egy könnyű beszálló után, nagy nyúlás egy reibungra, amibe magas lépés melett bele kellett tolni magunkat és vagy egy 180 at kelett nyúlnia topra. Ez volt életem legszarabb topja. Kisebb mint egy cm, és egy reibungos peremkeverék. Rengetegszer prószáltam mire meglett az út. Nagy volt a lábam és nem fért fel a kezem mellé. Itt ott toltam még egy két szemkiesőset, és így 6 topot másztam meg. Egy plafon maradt a végére, jó nagy fogásokkal, nehéz kiszállással. Annyira fáradt voltam hogy mindig a TOP ról estem le. De vagy négyszer-ötször. A fejemben is voltak gondok. Nándi, a bokája miatt egy lábbal mászott és megtolta ezt az utat. Respekt. Nem semmi. Összesen 5 utat mászott meg, én hatot meg egy minuszt. Márk 2 db, Noémi egyet. És amit senki sem hitt el, Pulinka Zsolti kettő darabot. Nagyon nagyok voltak tényleg a nyúlások. Ezután gyorsan összeadták a mászásokat, és kihirdették a döntősöket. Noémi sajnos nem jutott be, a 4. lett. Én a kb. 35 fiú indulóból 8. helyen jutottam be, nagyon örültem neki. Egy órám volt regenerálódni nagyon fáradt voltam, de a jó beszélgetések visszahozták belém az életet. Feri annyit mondott, hogy mindenki éljenez" pedig még csak az első méteren volt a csávó. Ebből arra következtettem hogy kibaszottul nehéz lesz az első kunszt. Ez beigazolódott; a beszállás még nyögvenyelősen megvolt, majd pár próbából összeraktam az első két mozdulatot, de a zónára nem tudtam felcsapni. Visszamentem az izolációba, 5 perc pihi. Kicsit izgultam, tudom ezzel nem megyek semmire, de nem tudtam szabályozni. A második kunsztnál rájöttem, milyen törékeny is vagyok, és mennyi mindent kell még tanulnom. Az 5 percből 4 en azon gondolkodtam, hogy lehet beszállni az útba. Szánalmas nem. Majd rájöttem, egy kis bírói segítséggel és eljutottam a zónáig. Tetszett ez a boulder jó lenne ha lenne még lehetőségem mászni. Egész sokáig eljutottam ebben az útban. Ezután az izolációban mindenki arról beszélt hogy a 3. út az egy ajándék. On-sight-olható. Persze nekem mint minden boulderben most is a beszállással voltak gondjaim, s el is basztam egy próbát. Másodikra kitoltam az utat, viszont ez nem ért így olyan sok pontot. Ezt sajnálom egyedül a döntőben. Ezután már fáradtan tértem vissza az izolációba, az ideges arcok közé: s az izzadtság és magnéziás kezem gyönyörű egyvelegével boldogan turkáltam a hajam: igen én is letettem valamit az asztalra; sikerült a legkönnyebb bouldert megmászni másodszorra! Ez aztán a szenzáció! Sirni tudtam volna. A végéhez közeledve egyre kiélezettebb volt a hangulat, szekálódások. A 4. probléma elhitette velem, hogy ugrani nem tudok, és a megoldó képességem a nullához közelít. Ez egy nagyon szép kunszt volt, Ami kicsit kreativitást igényelt. Összesen 3 megmászója lett. Egy Zónát sikerült elérnem, de nem volt egyszerű. Az ötödik s egyben utolsó boulderprobléma hihetetlen nehéznek bizonyult, de nem megoldhatatlannak. Sajnos még a zónáig se jutottam el, no de azért megnézném magam ezekben a kunsztokban pihenten. Mivel sajnos Noémi fotózott, gyakorlatilag rólam egy jó kép se készült, viszont Ajnácskáról, Borókáról, meg az Urbán Éviről pedig olyan 200. Mindegy. Éviről annyit, hogy figyeljhétek meg, szerintem pár éven belül magyarország legjobb női mászója lehet, jegyezzétek meg...:)
Volt szerencsém megszerezni a gépet és egykét Áron mászást is meg tudtunk örökíteni. Nándival toltuk még a kedvenc plafon boulderünket, majd eredményhirdetés.

Az I. Ujjerő Boulder Verseny eredményei:

Női kategóriában:

1. Széll Boróka (DSZDSE)

2. Urbán Éva

3. Táborosi Ajnácska (Meteora)

4. Meilinger Noémi (VESE)

4. Nágl Tímea

Férfi kategóriában:

1. Urbanics Áron (Meteora/Gerecse SE)

2. Gál Bence (Tria-Túra)

3. Róth Barnabás (DXSC)

4. Széll Csaba (DSZDSE)

5. Balázs Péter (RLSE)

6. Csohány Csaba (Gerecse SE)

7. Komjáti Zoltán (Gerecse SE)

7. Izer Bálint (VESE)

9. Bubb Ferenc (Gerecse SE)

10. Széll Dömötör (DSZDSE)

11. Balogh Zsolt (BXSC)

12. Vincze Márton

13. Gál Máté (Tria-Túra)

14. Kiss Tamás (Möse)

15. Kerényi Barna

15. Nagy Ferdinánd (MAHOE)

15. Porty Péter

15. Zagyvai Péter

19. Jenei Gábor (DXSC)

20. Erbits Gergely (RLSE)

21. Erdei Áron

22. Németh András (BXSC)

23. Márton Gábor (FTSK Excelsior)

23. Varga Krisztián (BXSC)

25. Kulcsár Gábor (Peremegyesület)

26. Pulinka Zsolt (BXSC)

27. Duksa Kovács József (DSZDSE)

27. Enyedi Márk (VESE)

27. Marosi Attila

27. Palásti Norbert (BXSC)

27. Szuhai Viktor

32. Barcsay Gergő

33. Urbán Péter Márk

34. Kardos András

35. Tóth Viktor (BXSC)

Megint sikerült lemászni az egyik Szél gyereket szóval nincs ok a panaszra. Egy boldog 7. hely tulajdonosa lehetek.

3 megjegyzés:

PETI írta...

fasza vagy jo az a 7. hely
meg gratulálok mindenkinek
everestre is jöttök ugye?

Izer Bálint írta...

Of Course!

Nándi írta...

:) Gecijók vagyunk, jó a videó:D