2008. december 27., szombat

Karácsonykor a szereteiddel kell másznod...

Ezt a bejegyzést úgy tervezem, hogy telerakom a megmászásos videókkal sőt, sőt Gábor még majd külön meg is vágja az anyagot. Szóval az egész csütörtökön este kezdődött, felhívtam az éppen filmnéző Gábort, hogy ha már egyszer szünet van akkor jó lenne csinálni valamit. Pár egyeztetés után, ketten reggel már úton voltunk. Szivacs, kamera, hangulat, minden ami kell.

Sajna nem volt normális járat, s mivel ünnepi menetrend volt érvényben, nekem háromszor is át kellett szállnom, hogy eljussak a faluig. Amikor Szentbékkállán kinyílt a busz ajtaja, megcsapta orrunkat az az eddig ismeretlen téli szag. --->Kibaszottul hideg van!!! Usanka, kesztyű, sál, nagykabát. harisnya most télleg minden előkerült. Még egy mikulássapka is:D Nagyon fáztunk odafele menet, s azon gondolkodtunk lehet hogy egy korábbi busszal kéne eljönni. Először bakancsban melegítettünk, egyszerűen nem volt erőnk felveni a mászócipőt. A krokodillal szemközti kis falon, kitaláltunk egy könnyed reibungos bemelegítő utat és egy ugrást. Előbbi a Billiárd Pákó nevet kapta (VII), utóbbi a lelki bajokkal küzdő télapó vagyis Emo-lapó nevet viseli egy szép hatos nehézségi fokért.

Ezután bedobtuk magunkat a sűrübe. A szivacsot a La Coste nevű út alá fektettük le. Kamera beállítva. Majd elkezdtük a próbákat. Gábor hihetetlen közel került a kunszt átmászásához, minduntalan a krokodil jobb oldali metszőfogát csapkodta. Én hamar rájöttem, hogy a normális átmászás nem fekszik nekem, ezért a kicsi peremre nem jobbal hanem ballal nyúltam ki, és megpróbáltam kiugrani a rágófogakhoz. A próbákat siker koronázta. Már majdnem kezdtem örülni hogy végre megmászom amikor hirtelen tudatosult bennem hogy itt még koránt sincs vége az útnak. Le is estem. Gábor is megpróbálta ebből a kunszt után helyzetből. Kicsit elvette a kedvemet, ám ahogy megnéztem Pistike megmászásának videóját, rájöttem hogy mit csinálok rossul. Legközelebb több szivaccsal talán meg tudom csinálni. Tovább álltunk. A krokodil bal oldalán ütöttünk tábort, csináltunk itt pár nagyon szép utat. Ezek télleg szépek voltak. Gondolkodós-technikás. Bálna (VIII-) os út, eléggé nehezen adta magát. A beszálló valahogy sehogy se akart összejönni. Gábor mászta ki elsőre. Kis ebégszünet következett, s még a nap is kisütött.

A hőmérsékletet egy rossz hőmérő alapján tudtuk megsaccolni. Olyan 2-3°C lehetett átlagosan. Reggel hidegebb. A kajaszünet után megpróbáltunk technikás utakat összerakni. Így megszületett a
Nemtudom VIII
Debrecen IX-
Tapadj rá!!! IX- (nyáron a melegben lehet hogy nehezebb)
Badies 2008 VIII+/IX-
Volt még egy projektünk amit együkünk se tudott megcsinálni. Ezenkívül a krokodil kunaztjának újfajta átmászását elneveztem Steve Irwin emlékútnak. Ő volt a krokodilvadász, ha esetleg nem tudná valaki :D Így a kunszt átmászását IX/IX+ ra adtam. Úgy 2 óráig másztuk ezeket az utakat. S a nehézségüket illetően semmi kétségem. Ezek tényleg elég nehezek voltak. A Betekincsban maradt még egy-két kunszt idénre, s jó lenne egyszer még feljutni a kis-geribe vagy pestre mászni. Hát idénre ennyi.

La Coste te pedigg vigyázz mert jövünk!!!

2 megjegyzés:

trobertino írta...

Kvancu Srácok!!! Királyság a bejegyzés nagyon és hát az út neve:"Debrecen"-respect és köszönet! Keményen toltátok ahogy olvasom meg nézem. Kellett már egy ilyen színvonalas cikk decemberre.

Izer Bálint írta...

az uccsó videó a legjobb:
-a halálba indulok, a jövő kezdete :D:D:D mint aki be van baszva...