2009. július 25., szombat

1 hónap élményei (Szlovákia, Svájc, Ausztria, Olaszország) Part 1.

Hosszú lesz a beszámoló, az elmúlt időszak is hosszú volt. Összeszámoltam és én is meglepődtem amikor kiderült, hogy 2 hónap telt el mióta utoljára itthon voltam Debrecenben. A lényeges dolgok ott kezdődtek, hogy 1 hónapja kiköltöztem a koliból (június 25.) és azóta folyamatosan mozgásban voltam.Egy szűk hetet töltöttem a családnál Komáromban, strandolásokkal és a tatai Víz , Zene, Virág fesztivállal megfűszerezve. Az "alaptáborom" is itt vertem fel, mivel minden egyes utazás után ide tértem vissza átcuccolni meg rendezni soraim, igaz ezek többnyire egy éjszakát jelentettek. Ezután jött egyből a Volt fesztivál, fergeteges koncertekkel, előadókkal és alkoholmámoros pillanatokkal, bár nem igazán csaptuk szét magunkat. Mászó szempontból volt egy gagyi műfal jóval a sör ára felett valamint egy az Everest-esek által vitt akadálypálya, amit lustaságból és a nagy sor miatt kihagytunk Gáborral. Több mászót is láttam mellesleg a fesztiválon akik itt lazultak, szerintem is ideális hely nagy mászások előtt, után vagy akár között. Az utolsó napon már csak Péterfy Borira maradt időm és már szaladtam is a vonathoz, gyors kaja és pakolás Komáromban, egy rövid hasfájós éjszaka után pedig tovább Budapestre ahonnan vasárnap kora reggel indult a konvoj a Magas-Tátrába.Mindenkinek van egy felfogása arról, hogy mit szeret a MÁSZÁSban és hogy mit akar kipróbálni ezen tág területen belül. Nos az enyém a MINDENT, ezért jelentkeztem a nyári alpesi tanfolyamra az Excelsiornál. Ki akartam próbálni magam új körülmények között és nagyon sok szempontból hasznos volt amit ott kaptam. Ha egy szóval szeretném jellemezni a mászást a Tátrában akkor a legalkalmasabb oktatóm, Mészáros Csaba véleménye: vadregényes
A mászópartnerem egy szintén debreceni BME-s srác Illés Balázs volt akivel tök jól kijöttünk a falon és nem mellesleg a sörös korsók mellett is. A Téry-házban laktunk, ahol túl kényelmesek voltak az ágyaink ( 3 emeletesek voltak, persze hogy legfelül aludtam a mászás miatt :D), így a reggeli kelés elég nehezen ment. Finom volt a kaja, amit szerencsére a lányok sosem tudtak teljesen megenni, mi pedig Balázzsal persze mindig voltunk olyan önfeláldozóak hogy segítettünk nekik. Hétfőtől péntekig minden nap másztunk, ebből szerda volt az amikor boulderezésre tudtunk sort keríteni egy fasza áthajló gránittömbön. Született sok közepesen nehéz és két kurva kemény boulder is melyekre igaz: "Ez a boulder nem jöhetett volna létre a gránit közreműködése nélkül." A másik négy nap voltak a KÖTELező mászások, minden csapat azt amit választott. A csapatunk oktatója Csaba volt aki a barátnőjével Rékával mászott, és mivel négyes csapatokat alkottunk együtt voltunk A.K.A. Kislóval és Marcival, akik mögött azért van tapasztalat de ők is fontosnak érezték hogy eljöjjenek ide. Az összeállítás szuper volt, egyedül a mi csapatunk ért haza mindig a 6 órás vacsira és csak mi úsztuk meg a hetet szarrá ázás nélkül. Sok mindent tanultam de két fontos dolgot szeretnék kiemelni az alpesi mászással kapcsolatban: 1. Legyél gyors 2. Hosszabítsd ki a köztespontokat
Az első nap egy olyan utat másztunk ami tökéletes volt szokni a helyett, ugyanis se nitt,se szög, se kötélgyűrű nem volt a falban. Az út csak IV-es nehézségű volt, viszont a 300 méter alatt csak saját anyagból dolgoztál és ebbe beletartoznak a standok is, plusz még a fal is vizes volt sok helyen. Sokszor nem érte meg matatni a cuccal vagy egyszerűen nem lehetett elrakni semmit, így az átlagos köztes táv 8 méter környékén mozgott de volt egy standból standba mászásom is a második nap. Ereszkedni macerás és többnyire lehetetlen volt, ezért gyalog kellett lemenni a legkevésbé parás részeken amik minőségét jól jellemzi hogy minden egyes lejövetelnél hasítottam egy kis lyukat a bal tenyerembe. Második nap egy kicsit nehezítettünk, már V-ért másztunk szintén vizes falon. Úgy gondoltam ez még mindig nem elég indok ahhoz hogy felvegyem a mászócipőmet, így ezt az utat is sportcipőben toltam. Egy kis probléma a kulcshosszban adódott, mivel travizni kellett egy reibung táblán ami teljesen elázott és ráadásul belemásztam valami VII- körüli kunsztba amivel kellemes perceket szereztem magamnak. Ezután sikerült megejteni az első fürdést az egyik tóban amibe még lógtak a hónyelvek. Nem tudom hogy a hőmérséklete fokban vagy cm-ben érzékletesebb, de végül is mindkettő a 0-hoz volt közel. Csütörtökön végre szárazak voltak a falak ami jól is jött a Nap útjának Névnapi direkt variánsában.
Gyönnyörű tábla és repedés mászás VI/VI+ -ért továbbra is trad stílusban. Elég jól biztosítható hosszak voltak( volt 3 méteres köztestávom is) viszont pszichésen így is elég izzasztó tudott lenni, főleg ha elsőre nem találtad el a megfelelő ékméretet. A kunszt egy kis plafon volt amin átment egy kézrepedés és fogás híján csak kézkulccsot lehetett használni, handjam & handjam yeh! A Zutolsó utunk teljesen hasonló volt a csütörtökihez(tábla,repedés,VI) de az ingerek fokozása végett a kulcshosszt már havazásban kezdtem meg, így az utánunk jövő Marciék már az általam elrakott közteseket használták, úgymond "menekülni" kellett. Jellemző a Magas-Tátra időjárására a gyors változás, a havazás előtt negyed órával például sütött a Nap.
Összességében mentálisan erősödtünk a gyér biztosítás, meredek beszállók, a változékony idő és a necces lemenetek révén, valamint sok tapasztalatot és élményt gyűjtöttünk.
A szponzorom

Szép a táj, a vérmormoták barátságosak és még sok jót tudnék mondani de még hátra van a svájci túra, az óra meg ketyeg.

8 megjegyzés:

Izer Bálint írta...

ez a nem tudom o fokban vagy cm erben,,, ááá ez nálam kiverte a biztosítékot...haha

gábor írta...

kurva jó a repedésmászós kép
mintha csak Sonnie Trottert vagy Timmy O'Neillt látnám keverve az elmaradhatatlan nyelvkidugással :)

Blanche írta...

jaj nemár. a nyelvkidugásért én akartam kicikizni :D

Blanche írta...

egyébként Robi elég kérdésesnek ítélném meg azon állításodat, hogy "bár nem igazán csaptuk szét magunkat"
ha jól emlékszem vki annyira kidőlt hogy egyszerűen átaludta az egyébként felejthetetlen Limp Bizkit koncertet
szörnyű, szörnyű vétek :P

trobertino írta...

Én azt bepunnyadásnak titulálom, főleg úgy hogy előtte csak a sátorban voltunk. Majd legközelebb!:)

Blanche írta...

tényleg tök jók a képek

Izer Bálint írta...

Robi ne mentsd a menthetőt! Sonnie és Timmy is biztos párszor már átaludtak koncertet, vagy emiatt nem másztak meg valamit.
vagy.
várjunk csak...
nem ők mégse :D:D

Névtelen írta...

olvassa el az egesz blog, nagyon jo