2009. szeptember 28., hétfő

Célok

Így a suli előrehaladtával megint elkezdtünk kijárni Tardosra a bercsényisekkel (Szegény Robi nem lehet köztünk :( ). Szinte már ez a hétvégi mászótermünk, már tavasszal is sokat voltunk kinnt. Szokásosan indult a legutóbbi vasárnapi mászás is, szinte nem is említésre méltó. De mégis írok erről a vasárnapról, mert olyan jól sikerült.

A hat fős műegyetemi különítmény 7.30-kor indult Kelenföldről: Tomcsi, Domi, Dávid, Dede, Réka (Dede barátnője), Zebra (a mászókör legújabb tagja, Szegedről), én. Később csatlakozott Ági is. Tomcsi már a múlt héten is új utakat ostromolt: Budai kesergő, és mostanra is volt projekt: Via Mala, Sabotage. Ezeket közülünk még senki nem próbálta, nem is olyan régen túl nehéznek tűntek. Hogy miért is a lelkesedés?

Okt. 7-én lesz az ötödik (jubileumi!) BEFS-EVERESTGYM mászóverseny, egyetemek közti megmérettetés. Mindenki erre gyúr. Izgatottság, remények, félelmek. Nem lehet szavakba önteni, hogy mit érzek. Eddig háromszor indultam ezen a versenyen (félévente rendezik meg), elsőre 8. aztán mindkétszer 3. helyezéssel. Nem titkolom, nyerni akarok. Magamnak, a bercsényinek és a BME-nek. Ez motivál, Ezért tardosozunk minden hétvégén. Két utat kell majd felsőzni, aztán, döntetlen esetén, gyorsasági. Nem tűnik nehéznek, nem is az, de nem szabad lebecsülni az ellenfeled.

Szóval a legjobb hely a gyúrásra a jól ismert kőfejtő. Már előző héten meglett az Ében(VIII+), belementem a Budai Kesergőbe(IX-), de az nem feküdt. Most a bemelegítés után a Via Malába mentem bele: első kétharmada V, VI körüli, aztán egy rövid IX-, dinamikus, szinte ugrós kunszttal. A kapcsolatom ezzel az úttal igen rövidre sikerült, egy nap alatt összeraktam és megmásztam. Aztán beraktuk felsővel a Sabotage-ba. Ez a két repedés közti egyetlen és legszebb út. Az elején, a sima, fehér tábla látványát egy feltűnő oldalhúzó uralja, amit már a 2007-es első túránk alkalmával vágyakozva figyeltem. A fehér tábla 8-10 méter magas, itt helyezkedik el a IX-/IX-es nehézség, ami drasztikusan csökken kb VII-re, ezt kell kibírni a hátralévő 14-16 méteren. Összeraktam a mozdulatokat és felsővel ki is ment (Megfogtalak, sima, fehér táblát uraló oldalhúzó! Pedig nem is az a legnehezebb mozdulat). Jövő héten belemegyek előlbe, ilyenkor, ősszel, ideális az idő a megmászáshoz. Nincs túl meleg, sem túl hideg.

Célok:
Minél több és nehezebb utat megmászni Tardoson.
Az itteni utak, egyszerűen nagyobb kihívást jelentenek nekem, mint egy azonos nehézségűek bárhol máshol. Több állóképesség, nagyobb köztestávok; tényleg úgy érzed, mintha megmásztál volna valamit.
Sabotage
Zerge
Napfekete Direkt
A Napfekete Direktet érzem a legnehezebbnek, pedig VIII+/IX- nehézségével nem tűnik ki a többi közül, mégis olyan ez, mint az Acheron a VIII-asok között (nehéz).

Megnyerni az egyetemi mászóversenyt.

1 megjegyzés:

Nándi írta...

Csak keményen!!!!:)