2009. október 10., szombat

Gondolatok az éjszakába

Szombat este:
Miután befejeztük a Kő-árki portyázást tegnap, ismét beleültem a fekete gondolkodós székembe. Nos ez az a szék amiben megjönnek az ötletek, kitalálom a mozdulatokat, bátorságot merítek a csendből. Néha hiába vagy ott a sziklánál, ha nem esel bele, nem taknyolod, nem tudod megmászni. Nekem kicsit ez a szék is hozzátartozik. Ma is beleültem a székbe, és agyaltam benne a törit bámulva és a szikláknál járva. Lássuk csak Igen vagy Nem???
Vasárnap este:
Igen.
Szombat este már valóságos transzban voltam a másnapot illetően, nem is annyira a mászás miatt inkább az időjárás előrejelzés aggasztott. Esőt mondott. Úgy beszéltül meg reggel korán indulunk, és majd eldöntjük mi lesz. Ha nagyon esik Geri. Nem akartam most oda menni. Csábító lett volna az Ördögfúj, de ilyenkor az teljesen elázik. Szóval részemről maradt az árok.
Reggel amikor kinéztem az ablakon, zuhogott. Elmentem boltba, s közben megbeszéltük az indulásokat. szerencsére a lelkesedés nem hagyott alább, bár kicsit meginogtunk amikor a Eplényhez érve még jócskán zuhogott az eső. Amikor beértünk a völgybe a fákról szabályosan csurgott a víz, volt ám para rendese. Amikor megláttuk a sziklákat nagy kő esett le a szívemről, nem áztak el. A vágási Feri, és a Halász teljesen száraz volt, a Tízezernek pedig csak a felső két (pont a kunsztban lévő) pereme volt vizes kissé. Bouldereztünk és bár nem volt túl hideg és nagy volt a páratartalom mégis úgy tűnt harapnak a fogások. Megmászós idő van. A szél is fújt, szóval gyorsan száradt. A Vágásin melegítettünk, beszereltük a Halászt. Tibi is jó sokat csapatta a Vágásit, és sokkal közelebb került hozzá mint legutóbb. Legközelebb már talán minden mozdulat összeáll.
Lehúztuk a kötelet. Pistikén volt a sor. "A halászok a genezáreti tónál túlteljesítik a tervet". 7c+. A Vágási Feri második akasztásától tér ki jobbra. Perem, reibung, kis fogások nulla lépésekkel, valósággal táncolsz a falon. Már az első akasztásnál észrevettem, hogy komoly gond van a biztósító cuccal, és nem úgy adja a kötelet ahogy azt illene. Bár majdnem lehúztam, de így is korrektül kinyomta. Tibi fotózott. Tibi újra küldte neki, miközben próbáltam szir-szar tanácsokat adni, hogy palástoljam mennyire izgulok. Tibi befejezte, se ekkor már szabályosan transzban voltam. A szervezetem is ellenem játszott. Pistike felment beereszkedni, hogy csináljon pár képet a kunsztban, amikor a stressz miatt jelzett belül valami hogy plusz súlyom van amit ki kéne dobni. Közöltem velük-e ötletet, ám nem nyert túl nagy tetszést. Mégis elég jól esett, szabályosan éreztem hogy visszahozza az önbizalmamat. Visszarohantam majd felkaptam a cuccokat. A beülőmön semmit nem vittem magammal, Gábor szavaival élve csak plusz súly. Mindig is tudtam, hogy ez egy faszság, de ma úgy érzem teljes mértékben tudatosult bennem. Tibi arca ahogy előtte rámnézett sokáig meg fog bennem maradni- erőt adott. A Vágási bár eléggé (talán túl is) koncentráltam jól sikerült, nem fáradtam el a standjához érve. Köztesek akasztva majd vissza pihenni. Ilyen jól még sose sikerült lepihennem magam egy útban, jóllehet ez egy no-hand pont. :-) Pár percig pihengettem, majd sok zia és go! Egész jól sikerült a peremre való felfogás, majd a sarokakasztás, minden forgatókönyvszerűen. Fel a reibungos peremre. A párás levegőt még mindig jól érezni, ráadásul reggelhez képest fel is melegedett, olyan 15°C-ra. Sokkal jobban kellett szorítani, mint eddig bármikor. Sikerült a felállás és a kulcsmozdulat. Hatalmas erőfeszítésbe került. Éreztem a lépést a végén, bár már kicsit kezdtem parázni, de simán elküldtem a reibungra. Majd tovább a zsebbe. Hatalmas eufória, de még nem vagyok megkönnyebbülve, hisz most jön az a rész ahol egy kb. IV-es úton kell még felmászni 6-7 métert. nekem ez a kb. 8 méteres köztes táv a standig önmagában is elég pszihés volt, nemhogy most hogy a teteje el van ázva. A biztatásra azért csak csak fölmentem, bár szerintem mindenki kellőképp izgult. Már kezdtek a megkönnyebbült, kiáltások hallatszani, amikor hirtelen ledöbbentem. A HMS karabinernek -amit egy hete a standban hagytam-, most csak hűlt helyét találtam. Először fel sem fogtam mit látok, majd azt hittem ááá tényleg jó poén volt, összenézünk Pistikével nevetünk egy jót majd átnyújtja a karabinert. Hátranézek, de nem ez történt. Ő se tudja mi van. Én már az utolsó köztesemet se látom, kimászni nem szeretnék a törős részen, és valahogy az alattam lévő 15 méteres zuhanás se túl csábító. Azonnal mozgósítjuk Tibit, és kellőképpen összefosom magam, de végre fent van a köztes. Nagyon jó érzés volt ott állni a párkányon háttal a sziklának, és gyönyörködni a völgyben, ami teljesen alattam van. Jóvolt ereszkedés közben végignézni, hogy basszus itt másztam fel. Azt hiszem, egy élményekben gazdag nap van a hátunk mögött. De nem csak nekünk volt jó; Flafi a szombathelyi versenyen a 9. helyezést szerezte meg, szóval grat!!! Ez nagyon szép!
A megmászásomért Tibitől megkaptam a Progressiont, ami valami fantasztikus. Még a hang is jóóó! Nagyon jó jelenetek vannak benne, riportok Patxival, Johannával, mindenképpen érdemes megnézni.
Az út itt tér ki jobbra fel.
A kunszt
Pistike a standnál. Fotó: Erdész Tibor
A Vágási Feri alsó kunsztjában "takonyolok"

A tízezer kunsztjánál
Egybeolvadj!!
Alattam a Tibi
játszanak a fények...
JATA
Fotók by Pisitke

2009. október 17. Egy híres svájci mondás jutott eszembe a mai kőárok miatt, ez fog mostantól motiválni. "Több legyél mint aminek látszol..."

7 megjegyzés:

Névtelen írta...

ez igen 2 db 8a! respect! gyere buziba valamikor rég láttunk!
peti

Flafi írta...

A "takonykodós" kép nagyon ott van!!Nagyon átadja az érzést :D:D:D

gábor írta...

Hát a takonyolok kép mindent visz.
Egyébként grat a megmászáshoz

Izer Bálint írta...

ez a szó mostanában többszörösen érvényes...de télleg érdekes mert nem szoktam kinyújtani a nyelvem. MI is meglepődtünk..:D

trobertino írta...

Nyelvkinyújtás copyright® :P
Gratula! A képek minősége meg nagyon büntet, gondolom nem egy kompakt gép...

Izer Bálint írta...

hát én nem értek ugyan hozzá, de valami tükör reflekszes azt hiszem...

Flafi írta...

Canon EOS 20D ;) Nem bejáratós az fix :D