2010. október 22., péntek

A bad day of Balint Izer

Csütörtökön felültem az 5 órási buszra, és meg sem álltam fehérvárig. A Ford Fokus hamar felvett és nemsokára már Fidi és Gabo társaságában repültünk Várgesztes felé. Még sosem voltam itt, bár sokat halottam az itteni utakról. Elég hideg van. Lent a parkolóban fagy, a szikláknál kb. 5°C. Gabo mássza a Kubut, ez egy szép hetes. Olyan fél 8 lehet, már csont sötét, csak Oroszlány fényei világítják meg az éjszakát. Fejlámpával mászok, nekem nagyon hideg ez a kőzet. Amikor az ember boulderezik, pár mozdulattól nem tud ennyire átfagyni, de itt... huh. Volt hogy nem azért kellett megállnom pihenni mert elfáradtam volna, hanem egyszerűen elfagytak az ujjaim, és a hónomnál kellett melegítgetni. A tetején az áthajlás tartogat meglepetéseket, de végül sikerül megakasztani a standot. A Black and White nittelése meglepett. Nem mintha nagyon zavarna, bár akkor is megmondanám ki nittelte, csak magasság/ nitt arányt mondanak. Ezúttal nincs megmászás.
Megnézzük a Bőrerő, és valami Dietmar emlékutat ha jól emlékszem. Egyik sem lett meg, bár top.rope minden mozdulat sima és a helyén van. Még ez a Dietmar is. Jobbra kerülve VII+, szembe én adnám a VIII+ os nehézséget. A Bőrerőre a kalaúz VIII/VIII+ ír, azt talán csak VIII-asra értékelném. Nem tudom világosban milyen lehet, de sötétben egy ismeretlen falban, nagyon nehéz jól mászni. Rengeteg pontatlanság, el is rontok pár jó kísérletet.
Szerintem nagyon jó kis hely, nem hiába olyan zsíros minden. Technikát ad. Míg a tavalyi szezont a Kő-ároknak tulajdonítanám, idén nagyon elgerisedtem. Kiváncsi lennék mondjuk a sok Gerecsei 7a+ os OS közül melyik érne fel egy kőkemény Black and White OS el...?!
Mindenesetre érdekesek a számozások.
A hideg miatt nem éreztem igazán, csak másnap vettem észre, mennyire szétrongyoltam az ujjaimat.
Az este után már el sem tudom képzelni, mien lehet amikor Ondra fejlámpával mászik tizeseket Ceüseben. Nem árt néha koppanni egy nagyot. :) Szerintem érdemes megnézni ezt a kisfilmet, bár biztosan nem hasonlítható össze egy ... nos ezzel.


3 megjegyzés:

Fidi írta...

grat...fasza lett a videó...és igen, énis látom a statisztikákat a blogon!!!

Izer Bálint írta...

köszi a segítséget, jól jött már.. :D

Izer Bálint írta...

ui.: felvetődött egy kérdés. a cím nem azt akarja mondani hogy gesztes szar, vagy a nap lett volna rossz, csupán hajazva a bad day of adan obdra kisvideóra mint akkor ő, én sem másztam ki semmit.