2010. október 19., kedd

rilí grét tu áutdór klájmbing

Megszóltak, hogy túl sokakat írok és nem lehet végigolvasni. (már értem miért vannak a "szőke nős" viccek.) 

Az elmúlt 10 napban nem jártam iskolába; pénteken amikor az átlagos fiatalok elmennek esténként ilyen úgymond zenés-táncos szórakoztatós napközibe és fogyasztanak némi alkoholneműt, nah akkor én fél egykor magoltam a képleteket. Ezen múlik, hogy tudok-e Pesten tanulni, elszakadok-e a poros kis városomból, mit mellesleg nagyon szeretek. Szóval álmom, terveim, jövőm kellett ma papírra vetnem, s így egy csöpp veríték sem vétetett hiába. Pár nappal a vizsga előtt már kezdetem besokallni Diego (*) adott pár tuti ötletet. Végül úgy döntöttem, nem fogom megölni magam és egy nappal az érettségi előtt belefér egy kis Boulder Jam. A tatabányai Kovács Tamással (igen boulderversenyt is csináltak tavaly) már régóta beszéltük ezt a versenyes dolgot. Most hétvégén tartották Cseszneken az Országos Hegy és Sportmászó találkozót. Miért is itt? A Ezerkilencszáznapsütöttehatvanas években (1960!!!) Cseszneken történt kis hazánk első komolyabb sziklamászáspróbálkozásai. Egy a Pannonhalmi apátságban tanító testnevelő tanár (vagy atya?!) döntött úgy, hogy mivel a srácok úgyis csak többhavonta mehetnek haza, kirándulásokat szervez, végül megalakult az első mászókör. 1965-ben már kalaúzt is adtak ki, ennek a fénymásolatából kaphattak jelen rendezvény résztvevői egy-egy ereklyét. Számomra az ilyenek értéke felbecsülhetetlen. 


Reggel az első (05:35) győri busszal mentem Csesznekre majd gyalog ki Kő-árokba. Sajnos csak második alkalommal tudtam idén kijönni. Majdnem két órán keresztül próbáltam egy mozdulatot. A 10°C os hőmérsékletben hamar áthűl az ember, főleg ha mikroperemeket szorít. A Mikrokozmosz első mozdulatára dobtam vagy 20-25 próbát fél 7 és fél 9 között. Fél 10kor pedig már a Segafredós eszpresszómat szürcsölgettem egy krumplis rántotta mellett. Egy örök mondás: Egy mászóférfi szívét  bevenni legjobban; a letisztított fogások, a finom kaják, és az igazi olasz kávékkal lehet.
Csapat egy része
Az Erzsébet vendégházat magunk mögött hagyva 6-7 kocsival mentünk ki Csesznekről Ördögárokba. Kis megnyitó beszéd után ne ki is álltam csapatni. Kangyal András, Martincsák István, nagy nevek; egészen zavarba jöttem. 
Nem is a verseny motivált leginkább, hanem a tudat hogy most vannak kint pad-ek végre nem töröm össze magam. Ezt kihasználva rohangáltam a sziklák között. A reggel után elég jól sikerült a nap. Míg a többiek bemelegítettek én negyed óra alatt odabüntettem egy 6A, 7A+, 7A+/B, és egy 7B. Ezeket Martin is lenyomta. Megnéztünk még pár tömböt, de én nagyon motivált voltam a Turbo Loverre, mindenképpen 7C akartam ma bezsebelni. Kezdtem egy Bob Marleyval 6C ért. Azt hiszem Martinnal mindketten harmadikra másztuk meg. Majd átpakoltuk a szivacsokat a Szerelmemhez. Nem hiszem hogy olvasná a blogot, de köszönöm szépen Kovács Kristófnak a spotolást. Egyedül sosem mertem volna ekkorákat repülni. Martinhoz ketten kellettünk. :D Elugrott keze lába égnek, seggel jött felénk. No, mindegy valahogy mindig jól sikerült a landolás. Vagy egy óra ment el, sosem tudtam eldönteni melyika  jó lépésbéta. Végül én is Martinéval próbáltam és egykettőre be is akadt. Lenyomtam még egy 6B+ (Syrius), ezt végre elsőre. Az idő szorított már nem lehetett nagyon projektelgetni. Sikerült letudni még két utat. Az egyik a Prométheusz (original 6A), ezt Stromi nem is tudta kimászni, és én is csak harmadikra. 6B/+ mondanék rá. Mellette a Szopoklész szintén 6A. Neve árulkodik...Hát az vicc volt. Minimum 6C, de lehet hogy nehezebb. Ezek rendesen meg vannak mérve, itt lefelé nem igazán fog történni számozás. Egy 7B próbáltam még az Antigonét, végül többször a Top ról estem le. Nem volt több idő be kellett fejezni. Van még itt sok út amit ki szeretnék mászni még idén, 7A tól 7C ig leginkább. A versenyt végül sikerült megnyerni, Martinra rávertem az ugrással. Harmadik Stromi. 


Ízelítőnek a nagyságrendekről. Kovács Tamás: Eddig közel ötven utat építettünk ki, fele még csak top-rope, fele mászható előre, van pár CL út is. Tervezünk még közel 100 utat nyitni, amiből 30-40 kilences, 10-20 tizes kategóriájú lenne. Ha ez reálisan így van, alighanem pár év múlva idáig fogom megváltani a gerecsei jegyem!
"KMG im Schweine im Weltall 8b"
Adlitz

3 megjegyzés:

Bogyó Dávid írta...

100 út hm...ez elég jól hangzik

trobertino írta...

grat! biztos faja lehetett a hangulat :)

gábor írta...

Grat a Turbo-Lover-hez, nagyon psyched a hely :)