2010. december 23., csütörtök

Niagara - avagy olvad a hó

Végre téli szünet. Már nagyon vártam, az ember szusszan egy picit, majd nekiesik a jövő esztendőnek. Jó időt mondtak, úgyhogy félve de boldogan mentem ki Ördög-árokba. A túl sok csapadék miatt, nem igazán volt értelme kimenni eddig. Most is olvadt minden, jóformán az összes szikláról csurgott a víz. A patakon alig tudtunk átkelni. Remélem egy hét múlva már megszárad minden és nem fog újból tetemes mennyiség esni.
Sikerült megtalálnunk az egyetlen falacskát ami nem volt teljesen elázva. Pisti mászott itt már régebben egy gyönyörű utat, nekem is sikerült megmászni pár kísérletből. Nagyon jól be lehetett melegedni ezen a kis falon, pedig csak egy-két mozdulatról van szó. A direkt kecsegtetett. Egy jó beszállófogás után egy lejtős kis perem, majd egészen fent a következő fogás és onnan pedig kimászás. Külön dobtuk a próbákat csak az ugrásra, de nem adta. Egy feljebbi lépést használtam mint Pisti, de ezt is alacsonynak éreztem bármennyire is mondta hogy ez túl magas. Kipróbáltam az övével és tényleg éreztem a holtpontot, csak úgy röppensz a fogásra, amit persze nem olyan könnyű betartani. A bátorító kísérlet után végül úgy gondoltam van bennem erő, nekimegyek az elejétől. Nagyon necces volt betartania  felső fogást, de amikor ledupláztam éreztem hogy a kimászással már nem lehetnek gondok. Majd Pisti is letolta egy-kettőre, s az X-Factor nevet adtuk neki. Mért ez, nem tudom. Tetszett.
Odébb mentünk. Gyönyörű kompakt kőzet, őrülten éles peremmel. Hiába volt csuromvizes a fal, megszárogattuk míg csöpögött a nyakunkba az áldás. Átcuccoltunk majd jöttek a próbák. Első ránézésre gondoltuk megvan a következő 7B. Pistike másodikra kinyomta; nehézség 6B. MI van?? Rámegyek pár elrontott kísérlet után, s nekem is beakad. Valóban ennyi. A tömb tetejére való bemászás, fantasztikus volt, kár hogy nem hoztam úszószemüveget. Csak úgy állt a víz mindenhol.
 Mi van a tenyeremen?!
 Egy újabb gyöngyszem...
De majd az ülőstart!!! S neki is láttunk. Nagyon nehéz lesz felemelni a seggünket ebből a kis perkóból, és az utána lévő mozdulatok sem gyengék. Az állóstarthoz képest ez már egy egészen más dimenzióban mozog.

Nincsenek megjegyzések: