2011. január 31., hétfő

Érik a grigri...

Az idei első trip. P. 3 nap Misja. Csütörtök este Tomcsi anyukája egy nagy tál, isteni rántottát tesz az 5 fős csapat asztalára.
Helene
Ádám
Árpi
Tomcsi
én

Vége a vizsgaidőszaknak, pihi, szünet, végre bepótoljuk a szilvesztert. A előrejelzés szerint pénteken nem annyira OK, de vasárnapra szép napsütés lesz.
A szlovén autópályán szinte végig havazik. Kétely kezd csírázni, de én tudom, minden oké lesz, hiszen muszáj annak lennie.


Felmegyünk a misjai táborhelyre, felverjük a sártakat, ami kicsit megzavarja Travis álmát, reggel Simon B. is előbújik. Hideg a reggel, de miután odaér a Nap a völgybe, minden arc kisimul. Milyen idő lesz holnap, ha már most is ilyen jó?


Elkezdjük csapatni az egérlyuk bal oldalán, óvatosan egy 4c-vel melegítünk, aztán egy 5a. Helene Ádámmal, Tomcsi, Árpi meg én hárman toljuk. Travis elcsábít egy kis projektre, én a 2008-ból jól ismert Peskovnik nevű utat javaslom. Nagyon adja, rissz-rossz bétával felmegyek, aztán Travis pontosít a mozdulatokon. Nagyon jó, hogy pont ugyanaz a béta adja neki, mint nekem. Én jövök, az elején rontok egyet, de nem hagyom magam, meglesz. P, örülök ezerrel, egy 7b+/c -t sikerült megtolni. Sajna nem 2nd go, mert már 2008-ban ellőttem az első próbát.
Travis top mínuszt nyom, a standakasztás híján meglett neki 2nd go, de csüggedni nem érdemes, meglesz neki is harmadikra.


Peskovnik 7b+/c


Érzem az erőt, belemegyek az Iglu nevű 8a-ba. Aznap kétszer mentem fel benne, összeraktam a mozdulatokat, de éles próba nem volt, next time. Legalább megvan a projekt. Nekem ennyi volt péntekre, nézem a többieket, fényképezem Bencét a Peskovnikban, ő egész más bétával tolja, de beadja másodikra, nájsz.
Tomcsiék a középső szektor könnyebb útjait csapatják. Jó napot zárunk, csodás itt lenni, nem cserélném el semmire.






Este Travisék apartmanba mennek, mi megint sátorozunk. Kajálunk, tüzet rakunk. K. hideg van, fúj a szél a tűz csak arra volt jó, hogy az arcunkba fújja a füstöt meg a parazsat. Amikor már nem bírjuk tovább, lefekszünk aludni, ez kb 8 órakor történt meg. Az este nem volt gáz, két hálózsákot is magamra húztam, de hajnali 2-kor vonakodva mentem ki könnyíteni egyet.




Szombat reggel felhősnek indul, nem sietünk a mászással. Nem egyszerű magamba erőltetni a reggelit. Elhatároztam, hogy leszokok a kínai levesről és helyettesítem kávéval. Ahogy W.G. mondaná: a kávé maga a mászás. Crni Kal a cél, de én szívesebben maradnék Misján. Bencéék még sehol, úgyhogy maradok a többiekkel. Az új kallerban kijavították az alulszámozásokat, minden út nehézsége reális.
Regrat z jajci, 6a


Petek, 19. 6b+


Amikor felmegyünk Crni Kalra, a látvány pompás, az idő kevésbé. Könnyű, de hosszú utakon melegítünk, szép utak ezek is de inkább csak fájdalmas volt. Dél körül kisüt a Nap, megmenti a napunkat. Nagyon szép utak vannak, Tomcsi csak úgy szántja a 6c on-sight -okat. Fáj a fejem, szarul vagyok, Tomcsi meg Árpi mondja, hogy biztos a kiszáradástól. Elkezdem erőltetni a vizet és tényleg jobb. Nagyon meglepő, hogy ilyen hidegben mennyire keveset iszik az ember, viszont figyelni kell, ha nem is kívánja ez ember, attól még inni muszáj.
Fun fact: az 3 napos túra alatt 5 ember 24 liter vizet, 4 liter kólát és 0.7 liter rumot használt el. Mindenestül!
Dreamcatcher, 6b+


Intenzivno, 7a


Átmegyünk egy másik szektorba is, mindegyik szektor gyönyörű. Árpi kinéz egy boulderes 7a-t. Mi Tomcsival egy 30 méteres 6c-s repedést. Ekkor eltűnik a Nap, úgyhogy a hosszabb utakba bele sem megyünk. Ilyen időben nagyon fontos a bemelegítés, de egy 30 méteres útban akkor is lefagy a kezed, ha kesztyűben mászol.
Ezért egy bouldert szemelek ki, kb 6C+ lehet.


búúder


Megint jó nap sikerült, most az estével kicsit előrelátóbbak vagyunk, a tűz helyett tüzes víz. A kocsiban rum-kolázunk. Helene megtanulja a már himnuszunká vált dalt:

Érik a grigri, hajlik a nittfül, bodor a kötélvég.
Két szegénylegény Tardosra menne, de nincsen projektje.

Van nekik lapka a tarisznyába', Tatanka magába',
Szolgalegénynek, bakonyi legénynek, de kevés a 8a.

Vasárnapra egy ospi nagyfal a terv, az újoncok beavatása végett.


Vasárnap reggel megint felhős, egyáltalán nem látszik kitisztulni, nagyfal ugrik. Olyan hideg van, hogy a sátorban reggelizünk. Lassan pakolunk, kétséges hogy egyáltalán mászunk ma. Megnézzük Crni Kalt, hátha hegyesek az égiek. Csodálkozva tapasztaljuk, hogy fent melegebb van és kevesebb szél, persze csak max 15-20 méteres utak jöhetnek szóba.
Bunka, 5c


Hard Rock, 6c


A középső szektorokban nyomjuk, nehezen melegedünk be, már fáradtak vagyunk az uccsó napra, de az idő nagyon jó. Hideg van, de olyan kellemes módon. Kinézek egy 7b-t, Mandarina, Tomcsinak megint egy 6c on-sight, meg sem lepődök. Sok olasz van, a saját hangomat alig hallom tőlük. Összerakom a mandarint, 4 próbából meglett, a stílusa ilyen kis fogásos függőleges.
Árpi meg Tomcsi (többek közt) tolnak egy 6c+ -t. Árpi nagyon P, határon mászik végig. Ádám néha szelel a mászás közben.
Cez streho, 6c+


Levicarka, 5a


5-kor már eljövünk, negyed 6-kor már a pályán vagyunk. Mindenki csak az otthon kényelmére tud gondolni. Tomcsinál csirke paprikás nokedlivel meg almáspite, amit egy jó roséval kísérünk. 5 óra alvás és már szállunk is fel a buszra, még aludtam pár órát a buszon.

Ma kezdjük leszedni a fogásokat a bercsényiben, építünk új utakat.
Márc 15-ei hétvége P. Tervek: pakó, ha jó az idő akkor talán Kotecnik. Dájesd :)

Egyéb képek:
Gulliver, 6c




A gondok nem kicsinyek


kényelmes plató a fal aljában

8 megjegyzés:

Gabo írta...

Szeva Gábor!

Nincs véletlenül meg a Crni Kal kaller gépen? Nagyon hálás lennék, ugyanis szombaton megyünk Misjára, és hát ha lenne kaller mi is ránéznénk Crni Kalra!

Gabó

Gabo írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
barna írta...

Irigykedés van itt ,meg -10. :D

Izer Bálint írta...

amikor olvastam a kávés részt egy mélyet sóhajtottam és:
- Ha Ön mondja Mr. Poirot!!!

aghistvan írta...

7b Črni Kal-on,ráadásul negyedikre!!!
Náájsz, veeri náájsz!

Külön gratulálok az anyósüléses fotódhoz..., csak bírjad levakarni a csajokat :-)

gábor írta...

:)

köszi

Helene írta...

Jo !
Köszi a dalszöveg ! Nem értem mindent de most értem a P...
A google forditas magyar->francia
nagyon érdekes : Peldaul, We made an 'arson'. And Arpi is crawling along the border...
Sajnalom hogy elfelejtel valamit nagyon fontos : Talan egy kavé = fel a maszas de a kavé legyen finom !
Sok boldosagot mindenkinek a maszassal !

Izer Bálint írta...

örülök, hogy kommentezel Helen, és nagyon jól beszélsz már magyarul!!! csak így tovább :)