2011. március 29., kedd

"ahogy a dolgok vannak"

Halottam, hogy Papír esküszik rá és Tomika is mondta szilveszterkor milyen jó, hát megvettem első Loki cipőmet. A Fóti műhelyben a legváltozatosabb kaptafáktól a legjobb ár-érték arányú anyagokig minden megtalálható; a dizájnt előtérbe helyezve. (Valóban tök jók!) Az cipővel a tarsolyomban boldogan jöttem vissza a Nyugati pályaudvarhoz. Délutánom az Illuminátor boulderrel töltöttem, béta hiányában nem feküdt igazán, de egy egész jót másztam. (Ősszel Mitrill lord!!! Gigaprojekt!) A Kérdések a kezdetekhez ülőstart bünti lesz, (mivel ugyebár nem a nagy zseb a beszálló!) de nem lehetetlen.
Másnapi Ujjerő parkolójában egyszer csak megjelent a napBarnította Barnuska, ahogy Laci szokta nevezni. Sziklára mennek, csatlakoztam. Nándi kalapja és gay hangja garantálta az olaszos hangulatot, az eső pedig már-már egy Zillertal-t idézett. Nem igazán éreztem magamban az erőt és nem akartam volna a sérülésekre fogni a valószínűsíthetően gyenge szereplést. Ezért nyugodt szívvel hagytam hátra a versenyt, bár bántam, hogy nem tudok Travissel tovább dumálni. A döntő utak, -amennyire néztem és átmozogtam egy-kettőt- szépek és nehezek voltak, de nem Patkánynak! Második hely Martin, a szikla nem hazudik. :)
Miután Laciék elvittek a Petőfi hídig, felhívtam Pistikét és elmondtam, hogy valószínű egy 3, 4 hét szünetet tartok a regeneráció érdekében, de utoljára hétfőn még másznék valamit. Így kerültem másnap fél 5re az Ördög-árokba!!!

Az aljnövényzet kezd kinőni, már látom milyen szép zöldbe fogja festeni a völgyet. A napsütötte szombat délután majd biztosan sok mászót fog idecsábítani, de előbb utóbb majd rájönnek az emberek ez téli hely. (És az igazi boulder fanok, a 0 fokban sem fogják sajnálni az időt és a pénzt.) Mai tapasztalatom az, hogy kezdenek egyre inkább nem tartani a fogások.
A Dédapám szektorhoz megyünk, melegítünk, takarítunk. Ez a legjobb melegítős szektor. Rövid boulderekre és hosszabbra is jó már. Pisti hamar összerakja a Dédapámat. A vége kellemesen nehéz, odafigyelős. Talán 6C ér a traverz nehézsége. Én rendesen szívok vele, de végül az első éles próbánál sikerül összerakni.(videó később)
Felmegyünk a Siratófalhoz. (A Biblia elég rossz egy szektor nevének, ez viszont szerintem adja :)) Fenti részénél, a már híres: Szoba kilátással nevű 6B+ mászom sok próbából. A kilátás valóban fergeteges, az út -bár valószínűleg finnyás és nyafogós vagyok ma- nem nyeri el a tetszésem. Tőle jobbra csinálunk egy új utat, szintén 6B+. Majd még egyet 5A. A Zooknie nevet kapja, kitörött egy kő és rohadtul térden baszott.

Fényképezőgépet beélesítem és csattogtatok, miközben Pisti egyre közelebb kerül valamihez, ami a legjobb magyarok flash szintjéhez közelít. Iszonyú ordítás. Next try. Megint! De milyen hangok. Csak azt sajnálom, hogy nem videó, csak fényképek készülnek. Next try. A hang leglényegesebb tulajdonsága, hogy mikor szólal meg, és mikor hallgat el. E két időpont között zajlik a hang élete, melynek során a hang egyéb tulajdonságai is változhatnak. Sokmindentől függ milyen hangot adunk ki. Minden hang egy-egy rezgés. Ondra ordításánál mélyebbről jön, lassúbb, míg a csajoké magasabb és gyorsabb a rezgésszám. A rezgések nagysága, a kitérések mértéke határozza meg a hangerőt. A rekeszizom és a bordaközi izmok együttes működése, nyomja össze a tüdőt, s préseli ki a benne lévő levegőt. A levegő a gégecsőn keresztül a gégefőben találkozik a hangszalagokkal, ahol azokat megrezegteti és állásuktól függően képződik a hang. A mászók azért adnak ki trohár hörgős hangot, és nem egy szoprán "Éj királynő áriáját", mert a nyak és a gégefő körüli izmok is feszesek, ha akarnánk, se tudnánk nagy terhelés alatt magas hangokat kiadni. Pistike száját elhagyó hangok a kurva szót formálják, az elképzelhető összes hangszínben egyszerre. -Ugyanott, mint előbb. Next try.
Más béta a végén, hihetetlen nagy erőkitartás, majd még annál is nagyobb öröm. 7B+ Nevek később.

Próbálok ezt azt, de nem megy valami jól, inkább lemegyünk egy lenti tömbhöz. Szerintem a Sörhas jó név lenne, hisz tényleg olyan, mint Homer Simpson pocakja. A völgy egyik legöregebb útja fut itt fel némi Kávé és cigaretta társaságában: Hervadó virágok. Még nincs ismétlője, engem ezek motiválnak. 10-12 próba után tudok csak a kunsztfogásokig eljutni, amiket utoljára 2007 ben érintett emberi kéz, azóta csak a moha finom szőnyege próbál évről-évre vastagabb lenni. Nyilván nem lehet ezt így megmászni, be kell ereszkedni, pucolni. Fejlámpa és go home. A kijutás szerintem nagyon jó, a patakban megy az ember, a köveken egyensúlyozva.
 Berni
Érdekes dolog, amit Pisti olvasott. Bernd Zangerl, a Memento (firstworld8C-majd később 8B+) boulder megmászója írta, hogy a mai mászók többsége nem áll meg egy bouldernél, hacsak nincs mellette egy név és egy szám. Sőt általában a szám nagysága is függővé teszi, hogy levegyük a vállunkról a padet, vagy még cipeljük tovább egy kicsit. Lehet, ha a fogások nem fehérlenek úgy, mint a lisztharmat, az emberek már nem is veszik boudlernek? Ugyanez rám vetítve. A kávé és cigaretta egy 6A. De mért nem mentem bele, hisz alatta volt a pad? Meg sem fordult a fejembe, a nagyobb számú és jó nevű, még nem ismételt bouldert akartam. Hová fajul ez a világ Bálint?

4 megjegyzés:

aghistvan írta...

Szenzációs, milyen pocsék a memóriád; 'Szoba kilátással' és nem panorámával. Bár azok után, hogy egy röpke fél délután alatt háromszor kérdezted meg ugyanazt (és nem valami citromsav-ciklus fajsúlyu dolog volt), meg sem vagyok lepődve:))

A 'Siratófal' nagyon találó!!!
"LOL", ahogy a manapság mondanák:)

Aztán jól pihend ki magad! Állítólag ilyen szünet után 8c+-t lehet sittelni:)))

Izer Bálint írta...

javítok javítok :D:D
amúgy szerintem szar a 8a rendszere, napok óta se itthon, se a suliban nem enged feltölteni. Pedig olyan szókombinációt írtam az utolsó vacsorához, hogy meg fogsz könnyezni :D

gábor írta...

A hörgést részletező résznél a stílus kezdett kicsit Chuck Palahniuk-éra hasonlítani :)

Névtelen írta...

so nice!