2011. április 30., szombat

"Hab a tortán"

 Miskó Robival kitaláltuk, hogy nyomhatnánk egy hétvégi gesztest. Gabónak jó volt, úgyhogy nem volt kérdés a menet. Este felé mondta az esőt, úgyhogy bár még lájtira vettük a tempót és egy kávé is belefért, valahol mélyen éreztem hogy pörgetni kell a dolgokat. Andor és Robi a völgy bal oldala felé vették az irányt, mi Gabóval jobbra mentünk a Tojás falhoz. Újra olvastam Feri eddigi 2011 összefoglalóját, (nem is értem miért nem linkeltem be eddig), és megtaláltam a Barnival múltkor mászott utunkat. (Hátszél VI+/VII-)
Most a Bánya-fal legeslegbaloldalabbi útját néztük ki, bemelegítés gyanánt. Se név, se nehézség. Amikor Gabó nyomta, éreztem és halottam a beülőmön valami kocogtató hangot, amit a grigriben lévő karabiner folyamatos remegése keltett, végigvezetve a kötélen. Fent nem is tudtam milyen horrorba illő dolgok történnek. Később sikerült flashelnem, bár PP stílusban nyilván minden könnyebb. Gabónak nagy erénye, hogy csak az RP az, amivel megelégszik. Otthagyva ezt az ocsmányságot, a Tojás falra mentünk.


Én a Rájáért jöttem ide. Gabónak legutóbb úgy harangoztam be, hogy ő is simán lenyomatja, de csak hitetlenkedett. Mondtam neki, hogy a Rájához a Cápa a belépő, ha ezt megmássza akkor az ujjerő biztos megvan a Rája kis lyukacskáihoz is. Azt hiszem harmadikra be is adta a Cápát. Egy pipa. Én toprope átmozgom a Ráját, majd pihenek. Feltesszük egy magas fa tetejére a fényképezőt, majd nekirontok.
az operatőr helye
Fekete izomtrikóban, baseball sapkában nyomom. Nagyon simán lesz meg az út, eszméletlenül szép. Bár Gabónak azt mondtam, sziklán nem megyek bele jobbára többször ugyanabba az útba, mégis ez annyira gyönyörű, hogy a kivétel kategóriába sorolom. Gabó is átmozogja, pihen majd belemegy lentről. 3. próbára mássza meg a Rája 8+/9- utat. Második pipa. Én már valóságos mámorban úszkálok, megvan amiért jöttem. Gondolkodunk mibe tegyük be a kötelet, végül a Nazca mellett döntünk, mivel még egyikünk sem mászta még. Amikor legutóbb itt voltam Gábor nyomta le talán negyedik próbára. Szépen összepakoljuk az utat. Egyre több felhő látszik az égen, de valami fantasztikus az idő. Olyan 23 fokot tippelek, sütkérezünk a napon. Csak mi vagyunk ebben a szektorban, mindenki a Kristály-falon mászik.

Az eső által "falhoz állítottak"
Gabó a fa árnyékában meditál és készül az útra. Hatalmas anyázások és kiabálás, de nem sikerül kinyomni. Kitalál egy jó bétát, amivel simán fekszik neki. Gondoltam megpróbálom. Itt ismét meggyőződtem ama tényről, ha van egy tuti bétád egy útra, ne a megmászáskísérletnél kezdj el másokat kipróbálni. Elhalok a Nazca vonalaknál a tetején és repülök is lefelé. Újra pihenünk, kiszedem a közteseket hisz természetesen RP. A béta minden próbával egyre kiforrottabb, már a köztest is sikerül beraknia az utolsó nittbe, de akasztás megint nincs.
Halljuk, hogy távolról már dörög az ég, nincs túl sok időnk. Én érzem, hogy ez lesz az utolsó próbám és már a legközelebbi kijövetelt tervezem amikor ezt másszuk. Gabó lelkesít, hogy mit legközelebb?! Ma lenyomjuk mindketten! Áhh az a meggy lenne a habos torta tetején, nem bizakodom ennyire. Lent ziázok az alján, majd a pihifogásokon. Nagyon gyorsan mászok, nincs időm lajhárkodni. Fent a kunszt már nem okozhat túl sok problémát, minden kiforrott. A lépés pontos, a fogás tuti, a kézsorrend fejben! Nagyon örülök fent a standban, fikarcnyi esélyt nem adtam volna egy megmászásra. Több mint három hét kihagyás után, egy hét alatt visszarázódtam a kilences szintre?! Az nem rossz!
Fintorogva kémlelem az eget, a nem várt vendégek hamarosan megérkeznek. Esőszag van. Gabó lassan mászik, nyom pár francia fújást és felveszi a lajhár stílust. Lentről bíztatok, statikusan csinál minden mozdulatot.
Bent a kötél a harmadik köztesben!!! Nem merek ujjongani, mert még el lehet rontani ez után is. Gábornak egyszer már sikerült. A felszabadult eufóriát még a Kristály falnál is hallják. Mintha csak ránk várt volna az időjárás, ahogy leeresztem Gabót elkezd csöpögni az eső.
Az idő fantasztikus volt, szerintem Robiék is kellemesen töltötték el ezt a napot. Fehérvárott pidával és aszúborral ünnepeljük a megmászásainkat és persze azt, hogy Gabó kitolta eddigi legnehezebbjét!
Gabó: Cápa 8 rp
          Rája 8+/9- pp
          Nazca 9-/9 rp
Bálint: Rája 8+/9- pp
          Nazca 9-/9 pp

Soós Tomi mászta ki először Kis-Geriben a New Dimensiont itt látható az első megmászás.

4 megjegyzés:

barna írta...

Ehhez csak egy respekt,Haver. Vöröshagymás szalonnával.:D

Izer Bálint írta...

:D:D so-so!!!

gábor írta...

Mi nem másztunk a hétvégén, de frenetikus slackline-videók várhatóak.

Gabo írta...

Köszi a bejegyzést és a Videót Brother! ÉS persze még1szer gratula, remélem még sok ilyen megmászós napunk lesz idén!:)