2011. június 18., szombat

Bedobtam a horgot

Valahová menni akartunk, de nekem délután tanévzárón volt jelenésem, átadták a technikusi vizsga bizonyítványát. 10 után már úton voltunk Kő-árok felé. Nyáron talán nem a legideálisabb választás a nagy meleg miatt, főleg hogy a délutáni órákban a nap tűzi a falat. De a könnyebb utakat azért kellemesen lehet mászni, nem is beszélve a barnulásról! :) Balázs és Pistike állóképesség-fejlesztés gyanánt nyomták az utakat, 6-7 is talán. (>20m!)
Én a nyáron -a meleg ellenére is- két utat szeretnék itt befejezni. A halászok 7c+, és a Négy bagatel 7b/+? (nehézségi fokozat eldöntése még kialakulóban /original 7c/)
Gáborral másztuk 2008-ban első ittlétünkkor a bagatelt, az alsó kunsztot kihagyva oldalról másztunk be az útba, a legfelső kunszt pedig teljesen kimaradt. Nagyon nehéz volt akkor még. Talán négy komolyabb kunszt van benne, vagy nem is emlékszem már igazán. A Halászok a genezáreti tónál túlteljesítik a tervet nevű út pedig, csak mint a neve - egészen magával ragadó. Toprope próbálgattam, Balázsék kiraktak grigrivel egy fához, először féltem kicsit de aztán rájöttem most egy ideig úgysem menekülök. Így hát elkezdődött a tisztogatás és taknyolás. Pistike óta nem ment bele szerintem senki az útba, a fogások porosak és pókhálósak. Amikor utoljára próbáltam akkora volt a sikertelenség, hogy azt mondtam ez kizárt hogy "csak" 9+ legyen. 8a éreztem, de Pisti mondta hogy ez a szinte függőleges falban történő varázslás biztos nem az én stílusom, vagy csak simán nem vagyok formában ezért éreztem nehezebbnek. Ez ma teljesen beigazolódott. A kunsztmozdulat második próbára beakadt, utána ötször sikerült megismételnem. A következő mozdulatból estem ki ezután, vagy lecsúszott a lábam a reibungos lépésről. Ez is elég nehéz mozdulat, de ha sikerül felállnod, akkor már tiéd az út. Ezt is sokszor begyakoroltam. Nagyon intenzív kunszt, 7-8 kemény mozdulat egymás után, amiből 3 kőkemény "vagy jól elkapod vagy kiesel".
Lejövök, lehúzom a kötelet és fekszek a napon. Eközben Balázs és Pisti pihenő nélkül nyomják az utakat. Amíg pihenek egyszer csak a nap átbukik a sziklák felett, s csak a magas fák lombkoronája nyújt egy kis védelmet az égető sugarak elől. Árnyékban 31 napon 50 fok van, mutatja Pistike mobilja. Lágy szellő, teljesen száraz levegő. Mire felkelek szomorúan látom; a nap telibe tűzi a projektem. A reibung vakarék fogásokon ebben a nehézségben ilyen melegben nincs sok esély a megmászásra, de dobok három éles kísérletet, mégis csak jobb ha gyakorol az ember. Mindig ugyanott esek ki, az utolsó egész kontrollált, nem múlik sokon hogy nem tartom meg a fogást. A lépések egyre jobban letisztulnak, mit lépsz mikor akasztasz, stb. Átmozgom a tetejét is, két részletben megvan az út. Motivál és boldog is vagyok. 16 gyógyszertár van Veszprémben, már vesztegetés gyanúsan - de sikerült az egyikből a raktáron lévő utolsó 3 doboz Traumeel készítményt megvennem. Elég nagy hiánycikk most ez a homeopátiás gyógykészítmény, hiszek benne, kíváncsian várom az eredményeket.
Megpörgettük a hazautat, így még pont időben odaértem a himnuszra. Furcsa érzés végleg befejezni a középiskolát, elég új fejezet fog kezdődni életemben, kicsit félek is tőle. Vasárnap-hétfő Tardos, jövő hétvége pedig Kotecnik.

2 megjegyzés:

gábor írta...

suliból ki - suliba be...

Bogyó Dávid írta...

és végül nem rúgtak ki :) - gratula!