2011. június 8., szerda

"Tardosi fiúk"

 Hosszú lábú asszony, téged meg kell kapnom ma még...
 Hölgyeim és hölgyeim, -mondja uram!
Ezt váltotta ki, midőn Zergevadász lettem.
Érdekes volt hallani Gábortól, amikor azt mondta- Sosem akartam olyan mászóvá válni mint  a Tardoson mászók nagy többsége. Csak itt másznak, csak a megszokott utakat amiket kimásztak, azokat ismételik. És a durva, hogy most én is ilyen lettem...- lévén már mindent kimászott, a Takonykort leszámítva. Én még egyetlen utat sem másztam meg a nagy-falon, és Marcinak tett szilveszteri "ígéretem" szerint el akartam kezdeni az állóképesség építését, erre talán hazánk egyik legideálisabb helye Tardos - a maga fokozataiban.
Tatán felszedjük Gábort, de jut idő némi bohóckodásra is.

10 után nem sokkal érünk fel a bányába, teljesen üres miénk a katlan. Sztriptízezhetnénk is, de inkább maradunk a mászásnál. Gatyarohasztó a hőség, áll a levegő. A Via Malára beszél rá Gábor, így az alsó hosszt másszuk bemelegítésnek. Egészen meglepődök a nagy nitt távoktól (jut eszembe Tardoson vagyunk!) és az út szar akasztófogásaitól. A tested végig a fel síkjában kell tartanod, egyébként technikás út, valóban jó! Talán sosem másztam ennyire technikás és nehéz V-öst. (Miiii, hallod te hülye?! V-ös nehézségről beszélek! Azt sem tudom hogy kell ezt átváltani francia skálába. Egy ötös. Egy római ötös. 4 akasztással, áhh ne is folytassátok...)
címlapfotó
Mindenki ezen melegít, Gábor átmozogja a tetejét. Nagyon rendes, megtisztogat mindent, megmutatja külön is a mozdulatokat, beteszi a közteseket, elmondja a bétát. Ennél jobb esély egy 7b flash teljesítéséhez biztosan hamar nem fog ígérkezni. Gábor mondja, hogy kevés esélyt lát, mert elég összetett az út, és mert - ismer- fosok általában nagy nitt távoktól. Az út felénél lévő pihenő után jön az első kemény nitt táv, majd szar fogásból akasztás. Ez meg van, bár el vagyok durranva pedig csak most kezdődik a matek igazán. Gábor bétája fantasztikus; lépsz, továbbfogsz, kézcsere a csücsin, visszafog, továbbnyúl, ugrik. Megvan! Rázok egy megagyorsat és akasztok. Bent van az utolsó akasztás is, a következő már a standkarcsi. Rommá vagyok durranva így gyorsan nyomom. Sarkazok a kezem mellé, majd beledőlök az oldalhúzóba. Melléfogok, de érzem már nyitnak ki az ujjaim, nagyon a végét járom. Lendületet veszek a következő dinamikus mozdulathoz, de már a fogás közelébe se tudom feltépni magam. Mérges vagyok és szomorú. Már azt hittem megvan és voálá; kicsusszant a zsebemből. Amikor utána megnézem nem bánom már annyira a dolgot, ha ez a mozdulat sikerül is, a következőből tutira kiestem volna. Ide csak frissen érkezhet az ember mert itt a stand alatt a 24. méteren kell megfizetni a 7b-ben azt, amiért annyi. Az eséstől való félelmem miatt kicsit magamba szállok, ki fekszek napozni. Gábor a Banglades, avagy a nagy éhezést próbálja, sikertelenül. Se esélyt, sem fogásokat nem lát, úgyhogy (ideiglenesen) feladja a küzdelmet. Itthon a neten keresgélve sem kaptam választ azon kérdésre, milyen út lehet ez amin Gábor mozdulni nem bírt és 8+ a nehézsége. Aztán lassan körvonalazódott bennem, hogy ez is egy jó 15 éves út lehet, még a nagyoktól, és ha egyáltalán tudnám kik mászták meg lehet egy-két kezemen meg tudnám számolni. De nem tudom. Sem ezt, sem mást. Az összes Feri féle régi krónikát átolvasgattam amit hirtelen találtam, de semmi.

"Képzled egyszer ráfogtam egy fogásra és érzem hogy alatta bzzrbzrbzrbzr"
Moha & Páfrány következik, életemben először sikerül megmászni elölben. (Juhúú) MIndenki mássza, majd áttérünk másra. Belemegyek a Zergevadászba, de a kunszt előtt elfogyok, ennyit számít hogy RP. vagy PP mászik-e az ember. Felmászom, vagy tíz bétát próbálok ki, mégis azt hiszem valami újat találtam ki, lévén a balos fogásomon csak guminyomok voltak, ziafolt nem. Kár hogy amikor a Zergevadászt másztam nem éreztem magam sziklamászónak. Ez furcsa pedig így van. A sziklát nem is fogja már az ember, minden fogáson 1mm vastag ziapáncél van, inkább "Ziamászásnak" mondanám. Talán egy elég erős drótkefekészlet és egy egész nap oldhatná meg ezt a problémát, de ez roncsol is, meg hát ki meg miért?
Szóval átgondoltam és leereszkedtem. Mászta Gabikácska is, Gábor a Csigavadász 6c/+ útba ment bele. Gáborra néha szívesen rászerelnék valami mikrofont és kihangosítanám a nyögéseit. Mint egy születő csecsemő első felsírása. Az idő picit hidegebb lesz, én motiváltabb. Gabika is nyomja a csigavadászt, keményen mert projekt neki idénre. Felküldjük a fényképezőt, hogy lőjön valami sziporkázót a kunsztról. Pozitív gondolatokat sugárzok és elhiszem hogy a szar állóképességem ellenére is már ott vagyok fönt, akasztom a standot, és elhajítom Gabika sapkáját.
 Elindítjuk a stoppert. Az alsó három akasztás szerintem kemény, - akárki akármit mond- eléggé oda kell figyelni. Utána jön pár nagyobb fogás, lehet pihengetni bár részemről nem érdemes túl sokat. A kunszt akasztástól tartottam kicsit, de jól tart a fogás tolom. A kunszt sima fent vagyok a nagyon. Gabika mondja, hogy figyeljek a légzésre; toljak mélyeket hasba mert ez stresszoldó. Eszméletlenül jó volt. Szinte éreztem hogy megnyugszok, vagy ez csak placebo lenne? Bárhogy is fantasztikusan megnyugodtam. A standot akasztani hatalmas öröm volt számomra, messzire hajítottam Gabika horvát kalapját. Ez már valóságos long time projekt volt számomra; 4 év!! Igaz 4 éve nem is mentem bele egyáltalán, bár valahol mélyen mindig motoszkált bennem, de jó lenne itt felmászni. Gabikát szériáztatjuk a Mohán, Gábor és én a Csigavadászra tolunk még egyet. Gábor rábeszél hogy ugráljak bele elölbe úgy hogy az akasztás fölé másztam. Ehhez szerintem valamilyen szinten őrültnek kell lenni. Mármint ez nem oylan mint amikor továbbmászol és beleesel, mert már tart is a kötél. Ebben a tudat rossz, hogy el kell engedned a sziklát és esni fogsz. Lassan pakolunk és lemegyünk.
Végre érezem azt hogy elindultam egy úton, amire már réges-rég rá kellett volna lépnem.
 kalap
  tűz
izomszag

6 megjegyzés:

Tamás írta...

Gratula!

De mikor lesz már Kotecnik beszámoló!!!????

Izer Bálint írta...

remélem minnél előbb..

gábor sürgesd mega csajt, mert én már egyszer megtettem... :D

Névtelen írta...

Bálint!

Akkor ne szériáztass a Mohán,CL-ben az igazi,akkor kevesebben nyomnák :)
A bangladesh-ről Oszi biztos tudna mondani valamit,én annyit tudok,hogy egy nagyon beteg fiú útja,aki nagyon sokat fogyott,ezért a nagy éhezés a név.

A beszámolót én is várom!


Üdv:Bendi

Izer Bálint írta...

hát igen, minek szériázni ha enm akarunk ziapáncélt... jogos..

Névtelen írta...

Szériáztass nyugodtan, ziázni nem muszáj...

üdv, Gergő

Fidi írta...

rajta vagyoka képeken Bálint, ne aggódj.. csak tudod nagyon elfoglalt vagyok :)