2011. július 19., kedd

After the Crux

Szóval eljött a hétvége és Kotecnik. Gabó mondta hogy még két hely van és mivel tudtam hogy Pisti is régóta ki szeretne ide jutni, és még idén nem volt előnyben részesítettem és neki szóltam előbb. Sorry Gábor :(
Péntek késő délután indultunk és a pályán nyomva nem sokkal 11 után már fent voltunk a padláson. A srácok nem fikázódtak, a vita azon folyt, hogy négy vagy öt csillagos e a szalmás hálás.
 jól megérdemelt "megalvás"
Reggel 9 kor már talpon vagyunk, reggelizés megindulás. Mindenki sietősbe nyomja. Felérve Pistivel elkezdjük veretni az utakat balról jobbra. 6a,6c,6c,6c+ megy minden szépen sorjában. Aztán belekóstolunk egy 7b-be. Az Os próba az út nehézségéhez képest és a mozdulatok kifinomultságának ismerete hiányában sem sikerült rosszul. Átmozgom, majd Pisti is és kiszerelünk, egy mellette lévő 6c+ mászunk. De mégis böki a csőröm. Belemegyek, majd megint ugyanott kiesek. Végül átgondolom hogy kéne, és a Pisti által használt lépésbétával megyek neki. Egyszer csak túl vagyok a cseppkövön, akasztás és pihenés. A pszichém romokban hever, varrógépezek össze vissza. A standban nyugszom csak meg, nem tudom mi van ma. Gabikáék ezalatt egy genyó 6b+/c be szerelnek bele, Máté abszolválja csak sikerrel. Hátrább megyünk és egy 7a -t szemelünk ki. Elég lazán sikerül oselni, majd Pisti is sitteli elsőre.
Gabó is megnyomja másodikra, majd mindenki projekteli. Kicsit pihenősre vesszük a dolgot, csak úgy lazába. Dobni akarok egy éles kísérletet a mellette lévő 7a+ ra, de még a könnyű részen leesek, meg ideges leszek. Néha jó lenne ha megtanulnám türtőztetni magam, valóban ez nem állapot. Átmozgom, hogy Pisti is lássa a bétát, tisztogatok. Majd ezután olyat látunk amit nem lett volna szabad. Ráront az útra mohóba. Azt kell tudni erről az útról, hogy ahogy nekiállsz az áthajlásnak már kapod a tutit, végig relatíve rossz fogásokon, technika, egyensúlyozás. Végig vereti pontosan, majd a kivezető run-out mozdulatnál lecsúszik a lába és már a kötélben is van. Én nem hiszem el, hogy ez megtörténhetett - csönd is van egy ideig. Mégis nincs idegeskedés, ígyis bőven jó próba volt első kísérletre. Másodikra már nem okozhat problémát. A következő kísérletemet, nekem is siker koronázza.
after the crux everi move easier and easier
Gabika egy 6c néz ki magának, szépen összerakja a dolgokat, a kunsztban lévő nyögés hatására nevezzük el Ták-nak az utat. Gabó és Máté is összerakják, nagyon szép út; nem kár érte a bőr és az idő. Ezekből mostanában amúgy is kevés van. :) Este 7 körül fejezzük be a dolgot, lemegyünk vacsizni. Hamar lecsattan pár sör meg bor.
20 évesen megittam életem első sörét!
"vajdába"
"ordasba"
Mások is észrevették, hogy fent alszunk, reggelre plusz három fővel gazdagodott a padlás. Gabóék elmennek venni valami pékkaját, Liboje-ben találnak is egy kis boltot és némi száraz fánk kíséretében térnek vissza. Bár kopottabb a bőröm, mégis érzem mára az erőt. Pisit letol a bemelegítő után egy 7a/a+ -t, a Gáborok és Máté a tegnapi 6c-t nézik meg, én egy 6c+ nézek meg. A neve Ćuk, soha többé nem akarok belemenni, amik itt történtek azokat kitörlöm az emlékezetemből. Volt még egy régebbi projektem egészen hátul, egy álom szép út. Marci nem arról híres, hogy kommentelgetné az utakat 8a-n, de ide még ő is betett három felkiáltójelet. A szépsége miatt, vagy mert kéri rendesen nem tudom. De nekem egy álom. Az első próbámnál letépek egy fél pizza nagyságú pikkelyt, egy jó lépéssel kevesebb. Végig mozgom és látok rá sanszot bár valóban kemény 7b ez. Pisti belemegy, azt hiszem neki is adja, de nincs kedve rágörcsölni igazán erre az útra, érezzük a fáradtságot amúgy is. A tegnapi 3 óra alatt megmászott 6 út megtette a hatását.
Így hát tudom sokat nem taknyolhatok, meg amúgy sem bírnék. Egy puskaporom van, amit jól kell beosztani. Az alja egészen jól megy, bár egy két helyen van bizonytalanság de megoldom. Pihenek, de minek? Az alkar még puha és bírja a strapát. Bal kéz bele a kétujjasba, ami inkább egynek jó mélyen, jobb a kétujjas peremre és küldeni a dynót. Megvan! Akasztás és irány a stand! Nagyon örülök ennek az útnak, igazán könnyen lett meg, ahhoz képest mennyire tartottam tőle.
Visszamegyünk előre, Máté lenyomta a 6c-t is, és belemegy a tegnapi 7a -ba. A kunsztot simán átnyomja, de valami baki mindig közbejött. Míg én elmegyek Herkulesezni, Máté mohóba, okosba lenyomja a 7a-t, első útját ebben a fokozatban.
Herkules, mint a neve is sejteti igen testerős út. Nem azafajta technikából megoldom. Szorítasz cseppkövet a 45 fokos plafonban, dynózol, peremezel, sarkazol. Második próba is iszonyú határos de sikerül kinyomni. 7b is mondtak rá valamikor, de szerintem csak az alacsonyabbaknak szopó a vége, ahol nagy nyúlások vannak rossz alul húzókra. Valamiben meg kell hallni, szóval Pisti belemegy egy 7c-be, nekem sikerül sittelni a melette lévő "hosszú" 6c+ utat. Iszonyúan tetszik a mozgás, már-már zavar a túl sok akasztás. Mászni jöttünk nem akasztani ahogy Pisti mondaná. Egy pillanatnyi visszapillantás a tardosos "jólnitteltség" témájához. Másztunk egy 6c+ utat Pistivel amiben hét akasztás volt, plusz a stand mindez 12 méteren. Az Ében méterben pont a duplája tehát 24 méter és egyel kevesebb benne az akasztás. :) Ez kicsit fun :)
Összecuccolunk és elindulunk hazafelé. A visszautat nem igazán tudom szavakban leírni. Mohóba, butába, ordasba. :) És éjfélre már otthon is voltunk Fehérváron. De hogy kerülök én oda... ,na mindegy. :)

( ez csupán színészet...)
A magnézia blog amilyen jól indult, olyan egy sz*r lett. Régen minden nap néztem és voltak jó hírek, posztok, nagyon sokan olvasták szerintem a magyar mászóéletből, most semmi. Úgyhogy pár hír a nagy világból. A legfontosabb talán, hogy Zupán Tamás felregisztrált a 8a.nu ra, ahol a világranglistán jelenleg az 51. helyen szerepel. Két fb. 8B boulder után ez nem oly meglepő. (Magyar még nem állt a ranglistán ennyire elöl sosem! /aki itthon edz/)
Másik. Elkezdődött a mászó világbajnokság Arcoban, Olaszországban. A boulderben Ondra a második lett, az interjúban azt mondja, ez egész jó ahhoz képest, hogy az elmúlt két hónapban csak egy órát edzett boulderre. A győztes a 2007es világbajnok Dmitry Sharafutdinov, szponzora az Adidas. (ez vicces) Továbbá az is elég érdekes, hogy az edzési lehetősége egy 10m2 -es fal. Szponzorok nélkül, ilyen lehetőségekkel VB-t nyerni szerintem egy kiesebb csoda. Az ember soha ne felejtse el, hogy honnan jön. Erre a lentebbi kép egy elég jó példa. Az iráni versenyzőnő válogatott ruhája.

A dobogósok
Érdemes megnézni a férfi első döntő utat.

3 megjegyzés:

Fidi írta...

ha az ordas kint van, akkor kellene irnod a csúfoskodásodról is, ami megesett mikor kiszálltál a kocsiból... valamint, hogy miért is aludtál nálam? sőt mi több a fél 3as dolgaidról is.... hehehe várom kommentbe hogy élted meg ezeket :)

Izer Bálint írta...

na jó mesélek, csak mert megengedted az ordast. :) az a kép ATOM! :D

Valahogy telt múlt az idő, és amikor palotára értünk éreztem némi bizsergést egészen a hasam aljáról. nem mertem szólni a sofőr úrnak, mert a végén még nem mernek hazavinni, szóval inkább halkba vettem a dolgot, és vártam hogy hazaérjünk. Nagyon durva volt,... amikor becsuktam a szemem éreztem az ijesztő bizsergést mintha egy hullámvasúton ülnék és most buknánk át. ezzel játszottam egy ideig mert élvezhető volt, de csak rontott a helyzeten.
Gabóék házánál már csak egy jól irányzott nyúlás kellett a torkom felett függő box zsáknak és már jött is ki az amit a Malvazija okozott. (ez most nem a dvigradi 8c+) Miután elköszöntem az eredménytől és megpihentem Máté lábán, egyből éreztem a csít és már tudtam miért is nem mertem én hazamenni. :)

Nálatok aztán mély álomba szenderültem egészen addig míg nem kezdtek el fél 3 kor zörögni a teknősök. Ekkor felriadtam és rájöttem, hogy a hasam játszik velem hullámvasutasat, megint. próbáltam felállni, de ez nehezebbnek tűnt a sötét és ismeretlen szobában mint először gondoltam, s mivel mellettem egy akvárium feküdt, s nem akartam helyet cserélni a teknősökkel, inkább négykézláb indultam el a folyosó felé. Szerencsére az első ajtó mögött egy kádat találtam, amibe bele is boudlereztem olyan fb. 6a ért. (gyönyörű sarkazást lehet csinálni a jobb szélére és át is tudod fordítani magad, csak peremre ér fogni a kád szélést, zsebként tabu.) Mivel a ruháimat útközben lehagytam magamról és már a kunszt is megvolt, jöhetett a fürdés. Hideg víz, mint a detoxban. Ezután már nem volt több alvás, csak a békák zaklatása az üvegfalon keresztül. :)

gábor írta...

Hát az a bejegyzés annyira jó, hogy be kéne keretezni :)