2011. november 2., szerda

Élménymászás felsőfokon

Isztria, napsütés, 20°C, sós levegő,
és a zia még mindig tart.

Pénteken volt tesóm diplomaosztója, utána átvettem az ingemet és irány Győr, ahol beültünk Fecó kocsijába. Miután összeszedtünk mindenkit: Gőgh Laci, Zsuzsi, Bulcsú, Fecó meg én, irány a szlovén pálya. Rogerék (Anett, Ági, Kriszta) egy kocsival már lementek és pénteken is másztak. Tomcsi kocsija (Ádám, Domi, Julcsi, Sanyi) nem sokkal előttünk, szombat hajnalban ért be a Dvigrad-i camping-be.



Szombat reggel Ági elment meglátogatni Juditot Olaszországba, mi meg 9-körül kikászálódunk és célba vettük a falakat. Minden fal sima, általában pozitív és csak elvétve vet árnyékot egy-két fogás. A hely egy nagyon specifikus mászótechnikát igényel, aminek a neve: szopás.



Ez elég fájdalmas volt, de nem vitatom, hogy nagyon hasznos. Sajnos túlságosan nem fekszik nekem ez a dolog, tudom hogy jó a változatos mászás, de inkább menekültem és ezért kinéztem a legáthajlóbb utat, 7b+ -ért: "Ditarcuate.com". Ez meg is lett 2ndGO.

Este nagy sütögetés, győri módra.


Vasárnap Limski-kanal volt a cél. Kinéztünk egy könnyű szektort, darabosan elindultunk (3 kocsi, Fecó és Anett bicó) és vadászok kereszttüzében meg is találtuk a helyet. Amikor Tomcsiék már egy órát késtek, akkor kezdett furcsa lenni a dolog. Kiderült, hogy lerobbant a VW, de aztán elgyalogoltak a falig. Bulcsú visszament a kocsiért, kipakolták, elvontatták egy félreeső helyre és folyt tovább a mászás.



Ez a szektor egyszerűen fantasztikus, a szikla az ujjaimnak és lábaimnak igen kedves, a táj a szemeimnek kellemes. Kár hogy a két 7a-n kívül nincsen nehezebb út. Ebből az egyiket célba is vettem. Šimija 2ndGO. Sokan voltak, tiszta óvoda a hely, de mégsem zsírosak a fogások, gondolom a sós levegő miatt.



Este megint sütögetés, csak kicsit kevesebb kajával és több piával és egy majdnem pulai bulival.

Minden erőmmel azon voltam, hogy meggyőzzek valakit, hogy menjünk el hétfőn Pazin-ra mászni, de senki sem volt erre kapható. Így maradt Rovinj, a tengerparton.



Ez is fantasztikusan szép volt, de a nehéz utakat itt is két 7a jelentette. Veliko Plavetnilo és Grappa, mindekettő 2ndGO meglett. Fürödtünk a tengerben is. Nagyon élveztük a jó időt, ami a helyieknek pulcsi-hosszúnadrágot jelentett, az nekünk rövidgatyát. A szikla egyszerűen kitűnő volt.

Este Sanyiék elmentek a kocsiért, amit azóta készen lett, csak egy kisebb (18E Ft-os) javításra szorult. Egy kocsival visszamentünk a táborba, mert már nagyon fáradtak voltunk, a többiek bementek a városba. Egy szegényes vacsora után lefeküdtünk és reggel 6-kor indultunk vissza Tomcsival Keszthelyre, onnan Pestre.

naplemente hétfőn


napfelkelte kedden


képek itt

2 megjegyzés:

Flafi írta...

Nem semmi hely :) Nagyon ott van a táblamászós kép!

Izer Bálint írta...

én azért megkóstoltam volna azt a halat... ;)