2012. január 4., szerda

Pick Szeged vs. Mkb Veszprém

 Tudjátok mit jelent nekem ez a kép? Ez 2010 októberében került ki a számítógépem asztalára, de csak most tehettem ki. A bejegyzés végére már tudjátok majd miért...
 A HÉV végállomáson azt mondja a hangos: Kérjük a vágány mellett vigyázzanak, TOLATÁS következik..., magamban gondolom: Holnap Ördög-árok.., igen azt hiszem tolatás következik... :)
Megtartottuk a szilveszter aftert. Aztán egy elég furcsa érzést sikerült egy egész napon át magamévá tenni. Olyan volt egészen mintha a napom nem 24, hanem 38 órából állt volna. Egész nap menni ide oda, magammal is foglalkozni végre egy kicsit. (kiviszolárium, arcmasszázs) Csak azért hogy Bendi jogosan mondhassa... : "A geri stricije"! ;-)
"Szegedi mászók"
Lebeszéltük Pistiékkel a szombatot, Bendiék szorítottak nekem egy helyet a kocsijukban. A szegedi rettenthetetlenek Jó reggelt pálinkával fogadtak! Veretés Győrig, majd le a 82-esen. Balázs és Pistike már csapatják az utakat, kizárólag új utak nyitása folyik. Melegítünk velük majd ki-ki megy a maga dolgára.
A völgy kopasz fái között itt ott szűrődik át a napfény, árnyjátékot játszva. A nap hátralévő részében csak a ború volt társunk, melyhez folyamatosan társult a jó hangulat által kiváltott derű. Néha csak sétáltam az általam télen száraznak még sosem látott folyómederben, bizony ennyire csapadékmentes tél még soha nem volt. Teljesen leapadt a patak, még a vízgyűjtő részek is, ahol máskor méter mély árkokban gyűlik az áldás, most kongó kövek feküsznek. Üresek. "Koncentráld minden gondolatodat az előtted fekvő munkára. A nap sugarai is akkor kezdenek el égetni, amikor fókuszálják őket." Bölcsességek jutnak eszembe; pedig mennyire lenne kedvem csak sétálni az árokban, nézni a fák kérgét. Valamiért imádom őket. De nem azt a rapcsosat, mert azokon mindig hangyák másznak. A platán és bükk ami nagyon tetszik. Zörögnek a száraz falevelek, eszembe juttatják, az első ittlétemet kb. 5 éves koromból. Tájékozódás terén lehetséges szüleimre ütöttem, de a viccet félre téve eltévedtünk. A völgy életében milyen kevés ez a 15 év. Nekem pedig ez mennyire sok. Ez a 15 most az aki vagyok, ez a 15 az amit szeretek és amit tudok. Amit tapasztaltam, amit belém neveltek, és ez a 15 év az ami lehetek is. 
Gondolataim ezer irányból csípnek belém és nagyon nehezen tudok most összpontosítani bármire is. De ahogy a dolgok folyását látom, a kitolt idő lesz az én fegyverem. 
Hol máskor a patak folyt...
De kizökkenek és visszazuhanok. Huhh. Már megint poros lett a seggem, félig a Crash pad mellé estem. Miért nem tart a kezed Bálintka, kérdezem magamtól? Újra próbálom, majd újra. Neeeeee, egy butaság miatt meghiusul a vége. Felhúzom a cipőt össze kell szednem magam. Bendi ledarálja a Frankot aznap első kísérletre, majd pár próbából a téli berek direktet is. 
"Egyszerűen ami ezen a tömbön nincs, az nem is kell ebbe az árokba." Hihetetlen pazar és felemelő érzés a Blitzkrieg falán mászni. Egy méterre egymástól megy a völgy legperemesebb és legreibungosabb útja. Ez hogy lehet? A Frank a legleglegvágósabb késperemeket osztja, mellette pedig a legömbölyített berek. Mindenki megtalálja a saját vadját. 
A fenébe gondolom, saját magamon veszem észre hogy öregszem. Hol az a lelkesedés ami esztelen mászásra sarkallt mindig, hol vannak azok a tüzes idők? Régen a telet szerettem nagyon meg a nyarat, most pedig kezdek tavasz-ősz párti lenni. Talán látom a saját elmúlásom és újjászületésem? (És ezt látom és tapasztalom másokban?) Talán ez mindig megtörténik? Kezd annyi esemény felfűződni életem fonalára hogy már tudok én is ilyet kijelenteni, milyen rég volt...

Leveszem a sportcipőt és felhúzom a lila Scarpát. Ez volt régen a megmászós cipő. Ma hogy már a Loki megadta magát, csak ez maradt, ergo mindent meg kell mászni. Pár kísérlet után, rápróbálok a Blitzkriegre, csakhogy a gondolataimat kicsit eltereljem. Nagyon jót tesz. Ekkor Bendi azt mondja vegyem fel a csodanyakláncot, amit mától mindig hordani fogok. Számomra az egyik legkedvesebb helyről, Kotecnikből való a kő, melyet egy ezüst mászóember ölel át. Ő majd akkor is mászik, ha már se cipőm se ziám, se indítékom nem lesz ezeket megvenni. Lesz-e ilyen idő? Nem tudhatom. 
video
A szilveszteri After után Robival a nagykörúton búcsúzkodunk az összebarátkozott Stuttgartiaktól. Nicolaus J. Yuan és kedves kínai felesége. A saját szervezetem ellen küzdve próbáltam minden gondolatfoszlányt beleégetni a halántékomba. Ez az ember ott, akkor megértette velem, hogy mennyire rövid és törékeny az élet. És mi az értelme ha ezt a rövid időt, nem arra használod fel, amit szeretsz csinálni, ami kitölt és kiegészít. Neki ez egy Photon nevű magazinba való publikálást jelent, valakinek a gyóntatást, másnak hogy legyen mit meggyónni? Ki tudja.
kagyló
A lila Scarpa. Le a pulcsi le a póló, súlycsökkentés. Az első mozdulatok gyorsak és olyan pontosak, annyira tökéletesek, mintha egész életemben arra készültem volna, hogy akkor délután azt a 14 mozdulatot precízen megcsináljam. Nincs erőm nyögni a kunsztban, csak előtte, mert fáj az éles perem. Egy kézrázás is belefér és már a végén vagyok. Hányszor estem ki itt, hányszor óóó Istenem. Megvan a perem. 
Egy mély légzés, reménykedek hogy visz még be valamennyi oxigént és egy fél másodpercet nyerek mielőtt kinyitnak az ujjaim, pedig eszeveszettül parancsolom nekik hogy szorítsanak. És akkor két mozdulattal később fogom azt a fogást, amin egy lefele nyíl is van, a Top-ot jelezve. Sosem éreztem ekkora boldogságot egy megmászástól. És egyáltalán nem merem kijelenteni, hogy életem legfelemelőbb pillanata, de azt a fogást megfoni igazán pazar volt. Mesés, varázslatos. Se az Abokalipszis standlánca, se Pszeudo annó, semmihez sem tudom ezt hasonlítani. De talán érthető is így 200 próbálkozás után. Kb. 20 különböző alkalommal próbáltam ezt a boulder, másfél éve 2010 októbere óta. Az üvöltözés, pedig már talán a része ennek az egésznek, és a végén még azt találják mondani a szegediek kiabálás nélkül nem megmászás... :)
 Szegedieket még az Ágh is húzza
Aznap még átmegyünk Bendivel pár odébb lévő szektorhoz, a legnagyobb benyomást az ő útjuk tette rám. Egy plafonon való átmászás, a végén kemény kiállással, 6B+ ért. Szegedieket még az Ágh is húzza
:) Értsük úgy ahogy akarjuk. Este pepperónis pizza, (sokadszor is megfogadom hogy nem eszem többé ilyen erős kajákat...valami nem bírja a gyomromban) 
Bár Bendiék maradnak még egy napra, nekem már sajnos csak az "otthon nyugalma" marad, majd vasárnaptól újra a mókuskerékben vagyok. 

De ez nem feltétlenül baj, ha az embernek egy kis, poros, ablak nélküli edzőtermet jelent. :-)


 firmáá
 A magyaros erős alapú pepperónis atyavilág!!!

6 megjegyzés:

Barna írta...

Akkor megyünk Geribe?
Ésss. Megemlíteném,hogy az egyedüli Boulderjamból 29.én Fehérvári vs Szegedi Jam lett. Pár út született.
Szegedről: A Szegedieket még az Agh is húzza 6B/B+,nem messze Pisti projektjétől jobbra.
Részemről: pucoltam,a Bálint tudja hol. A pucolt rész jobbján az áthajlás direktben jobb szél, 6B,balról jobbra traverz 6B,a vége kicsit omlós,és van egy projekt,áthajlás direkt ?.

Izer Bálint írta...

Láttam mit műveltél ott fent barni... respekt. azt a szektort úgy fogjuk hívni a Barni fala. (vagy Csá te hülye!) de ezen még agyalunk... :)

trobertino írta...

endlich :)

gábor írta...

A szerelem nyílása csak nem az az út, amit még évekkel ezelőtt kinéztem?
:)

Barna írta...

Köszi Bálint.
És Gabi: nehogy beleessél az öreg papi hibába. Az nem a szerelem nyílása,a pi...a,hanem szerelem nyilasa Ámor. :)
Egyébként ,nem leszek kemény,de lefosom. Nevezd el az utat,mászd ki szerintem van ott egy pár lehetőség. Én jót bouldereztem a Szegedi srácokkal.
Ez volt a lényeg!!!!!

Izer Bálint írta...

De de gábor az pont az.. de lássuk a viccet teljes egészében:

Tisztelt szerkesztőség!
Mélységesen felháborodtam az önök által szerkesztett keresztrejtvényben
szerepelt feladvány miatt: "A szerelem nyílása." A megoldás 4 betű, most
nem írnám le. Ez egyszerűen gusztustalan. Nyilvános bocsánatkérést
követelek a jó erkölcs nevében!


A szerk. válasza: Tisztelt Püspök úr!
Elnézését kérjük, ha ez önt felháborította. Azonban fel szeretnénk hívni
a figyelmét egy kis apróságra. Az ön megoldása a "p**a" volt, melyet
sajnos nem tudunk elfogadni. A feladvány ugyanis nem A szerelem nyílása volt,
hanem "A szerelem nyilasa", amelyre a megoldás "ámor" lett volna.
összesen 23465 megoldás érkezett be szerkesztőségünkbe. Ezek között mindössze 2
rossz megfejtés volt, egyik az öné, másik az érsek úré, így ezúton
üzenjük az érsek úrnak, hogy az ö "segg" válaszát sem tudjuk elfogadni.....