2012. március 11., vasárnap

Molyoló Manolo

Pistivel pénteken konzultálok, "-Mindenképp hozd haza a mászócipőd, majd lesz valami." Egész héten egy ausztriai Thalhofergrat-ot terveztünk, végül meg is alakult a kocsi Ausztriába, bár sajnos ezúttal nélkülünk. Estére azonban nekünk is körvonalazódik a program; Várgesztes. Pisti kb. 6-7 éve mászott itt utoljára most mindenki motivált! Este facebookon, látom hogy Áronék, Komjátiék, és a szegediek is kint lesznek... gyahh mágnes effektus.
császár-komjádi uszoda
Reggel koránkelősbe nyomjuk 9 után már Gabónál vagyunk Székesfehérváron. Még csak pár kocsi van a parkolóban amikor megérkezünk Gesztesre. Gabó töviről hegyire mondja az utakat, neveket, nehézségeket. Kész lexikon a srác. Pistiék a Bumerángon melegítenek, Gabó tol egy Hámori OS-t, és Pisti is megmássza az egy nittel rendelkező Headpointos VIII- t. Én ezalatt hátramegyek a helyi budinak kijelölt területre, ahol hihetetlen kis tömbök alatt tartok reggeli sziesztát majd melegítést. Lenyűgöz a hely varázsa, mohás zuzmós kompakt kis sziklák, s bár már biztosan rengetegen nyomatták itt korábban, ahogy egy srác fogalmazott: Már körbe "vizeltük" a helyet. :-) Mégis úgy gondolom, maradandó dolog csak akkor születik, ha lejegyzik. A Mászás elszáll, az írás megmarad, mondhatnám viccesen. Ha azt akarom hogy mások is másszák, kell név meg nehézség, akkor tényleg érdekelheti az embereket. Mert mindig kell visszajelzés az embernek, ami mászásban a nehézségi skála, fekve nyomásban a kilogramm, futásnál pedig a szekundum. Miért kell hogy érdekelje őket? Nem tudom, talán a felfedezés élménye részemről ami fantasztikus, nekik pedig csak a játék miatt. Kefe nélkül a pólómmal és papírdarabokkal vakarom le a mohát három reibungos felületről, amik alatt tökéletesen sima kompakt kő lapult. Hulló moha, enyhe földszag. A fenti köveknél félek kicsit, de aztán a mohás föld alatt előbukkan egy zseb..ezaz, megvan a top!!
egy öreg cigány vajda
Lassan mozgok, élvezem a pillanatot, a napsugarak melegét. Aztán elkezdem csapni. Mivel ezen melegítek az elején nehezen megy, de aztán csak beakad a beszálló és aztán a Következő három mozdulat is. A beszálló nekem egy majdnem spárga, jobb lábbal lépés, ballal sarkazás. Bal kéz bleui reibung, jobbnak perem. Aztán pár dinamikus mozdulat. Pistike is megmássza pár próbából és bár szerinte annyira nem nehéz, én tudom hogy ő most mit tud... úgyhogy így is adom a 6C+/7A fokozatot. Az út neve egy két héttel ezelőtti ominózus buli miatt ez lett: 20 éveseké a világ
A bemelegítősdi után megnézzük a Kloaka 8-t. A flash gyatra, és a második próbánál is az életemért küzdöttem, bár sikerült azért standot akasztani. Részemről a megmászások terén itt véget is ért a nap. Pisti balról jobbra; Cápa, Rája. A régi topropeos mászásokat most alsós megmászásokra cserélte le. A csávó ma mohóba hősbe nyomja. Én úgy döntök, most hagyom a Maya próbákat, és megnézem amiért idejöttem: a Molyoló Manolo, Gaba új útja! Bendi egy héttel ezelőtti megmászás videóján, egy laza felsétálás volt látható, úgy éreztem jólvan dobok egy flash próbát az útra. Nos ez kicsit bátor kijelentés volt a részemről. A név roppant találó. Manolo régi nagy sztár, biztosan sokan hallottatok róla, sok olyan közel függőleges vagy enyhén áthajló útja van, melynek máig nincs ismétlése. Megjegyzem sok a francia 7c-8b fokozat körüli. Manolo híres az ilyen kis "molyolós" kisfogásos, egyensúlyozós útjairól. Valahogy mindig ilyennek képzeltem el, szóval a név atom. Bendi mutatja a lépéseket, a legömbölyödött talpalásra váró Lokit el kell felejtenem. Jöhet a Scarpa. Lépések egy-két milliméteresek néhol, fogáskészlete pazar, de mintha pont egyik se úgy állna ahogyan kellene. Nagyon sok próba és Bendi asszisztálása után elhiszem, hogy valóban úgy kell-lehet ahogy ő csinálta. Végül minden mozdulat meglesz, de nagyon sok próbát, bőrt és lelkesedést igényel. Aminek örülök, hogy a vége -amitől tartottam- viszonylag könnyen megy, szóval ha meglesz a balos akasztófogás, akkor már nem fogok leesni. Kicsit bátorít bár így is izgulok, simán lehet hogy a következő próbára megmászom, de az is lehet, hogy még negyvenszer bele kell mennem. Annyira specifikus és not my style ez az út, de ezért tetszik, ez kihívás!!! Nagyon beleszerettem a függőleges molyolós útba, ahogy később is láttam Bendit a Káin-ban. (Csoszti féle pozitív fal 9- ért, mit kapsz???)
Káin IX-
Gabó eközben jó bétát talál ki a Fátylas Mayára, talán az első útja lesz ebben a fokozatban. Majd Pistike is átmozogja a Manolo-t, és egy új kéz sorrenddel, de nagyon adja neki. Meglepődtem a Bélán, úgy látszik a Metolius nem hazudik. Miközben Gabó újabb kísérleteket nyom a projektjére, én fejben megpróbálom összeszedni magam. Én jövök. Pontot akarok tenni a végére, de csak pofára esés van. Az alsósba való beleálláskor azt hiszem meghalok a fájdalomtól, valahogy olyan szögben kapja meg  terhelést a csuklóm -és akkorát- már azon agyalok hagyni kellene, nehogy sérülés legyen a vége. De nem állok le.
Két ízben is sikerül feljuttatnom magam a kunsztmozdulatig, de nem bírok felállni. Egyszer egy láblepattanás az oka, egyszer pedig az izom hiány. Itthon megnézem Gaba facebook képeit, és rájöttem hogy amit ő használ a kunsztmozdulathoz jobb láb kint hagyás, - ez lesz nekem is a kulcs szerintem.
a Molyoló Manolo standjában
Jön Pistike, kamera élesre belőve, mindenki a helyén. Annyira gyorsan mássza át, két három mély lélegzet kellhet hozzá, és már fent van a tetején. Nehézség? Bendinek nagyon feküdt szerintem, ahogy Pistinek is, nekem viszont kevésbé, szóval nem tudom. Én a próbáim után azt mondtam vastagon adnám a 7c fokozatot, Bendi viszont talán közelebbinek érzi 7b+ hoz, mégis ezt elég nehéz belőni egy függőleges falban. Meg itt azért sok múlhat a paramétereken is, vagy csak erősnek kell lenni...? Bízom a legközelebbi alkalomban, hogy talán akkor nekem is megadja magát. Az egyik legkirályabb gesztesi útnak tartom amiben mozogtam. Amiben többen is egyetértünk, hogy nehezebb mint a Fátylas Maya!
Komjáti Zoli harmadikra lecsűri a Fátylas Mayát, Gabónak szerintem friss bőrrel legközelebb szintén meglesz. Az egész nap nagyon csilles volt, mégis azért Pisti teljesítményét emelném ki. Két 8-, egy 8/8+, egy 8+/9-, meg egy 9es egy nap alatt azért nem rossz teljesítmény.

ManyoloVideó

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nagyon jó bejegyzés Vajda Úr!

Egy régi bejegyzésed vált valóra,miszerint egy pár geriben edzett arc jelenik meg ezeken a kis köveken.Volt élet rendesen!!



Bendi

Izer Bálint írta...

igen, tényleg nekem most ugrott be ahogy említetted... :)

Névtelen írta...

hol van már a videó???????????, :)

Izer Bálint írta...

igyekszünk.. :)