2012. április 28., szombat

Csapdában a jég alatt

 
 Kellékek
 Hajléktalanszálló
Szervezkedés ment ezerrel. Sokan Hohe Wandra, Kotecnikre vagy Misjára mentek, van aki távolabb... az öreg Ágh úgy döntött Frankenjurában éri a 4 napos hétvége. Engem a Pécsi Tudomány Egyetem nevű travi megaprojekt foglalkoztatott, nem is terveztem messzebb, és amúgy sem csak a mászással akartam eltölteni ezt a hétvégét.

Szombaton gondoltam megnézem a formát, és lementem a Betekints-völgybe. Semipenetrator és a Trapped under ice utak maradtak amik motiválóak, az egyik 80 mozdulata különösen motiváló lehet a Babás szerköveki projekthez. Ehhez nagyon meleg van már, maradt a Pisti bouldere Trapped under ice
Huuh, hol is kezdjem. Talán ott hogy csalva másztam az utat. Ez két út összekötése két 7A+ os traverz, bár a másodikat a Papírtigrist keményebbre érzem a Lowridernél. Szóval összesen a kettő 45 mozdulat, aminek a közepén a nagy kőtömbön lehet pihenni. Én félig felcsücsülve (bár nem no hand) pihentem, mégis jobb pihenőt kapok. Úgy gondoltam inkább mászom itt fent pihenve, mert így út-ként mászhatom, nincs benne semmi lekötés, csak átszeled a falat. Pazar (pihenő nélkül szerintem glatt 7C)


Először bemelegítettem, addig csaptam amíg külön nem lett meg mindegyik boulder. A papírtigrissel nagyon meggyűlt a bajom. A vége piszok nehezen ment, pedig most nem vagyok olyan gyenge, sem állóképesség, sem ujjerő terén. Pihenő közben chill-eztem kicsit. A völgy megtelt családosokkal, gyönyörű. Gyereksírás majd az apuka felsegíti és újra a biciklire teszi a kis porontyot, fut utána hamarosan kacaj; a kölök megtanult biciklizni. Madarakat, kacsákat fotóznak, a békanyál alatt halrajok. Az idilli képet csak néha az ordítozásom törheti meg, bár ma megpróbáltam csendben elintézni, ügyes bajos dolgaimat. Letolom a Kaukázusi kefír adagomat, relax. Aztán belemegyek, de az egyujjas lyuk, amibe a mutatót teszem be nem tart jól, és máris az avarban kotrok. A következő éles próba nagyon pontos.
Az a nehéz az ilyen hosszú bouldereknél, hogy még a kunszt előtt is nagyon nagyon figyelni kell, bárhol ki lehet esni az elején, pedig szíved szerint tartalékolnál. A végén folyok le mindenről, de fejben nagyon elhiszem és kiugrom az utolsó mozdulatot. Jól osztottam be az időt, ha az ugrás helyett, csak lenéztem volna lépést keresni, már akkor leesek. Örülök.
Balról jobbra át az egész falon

1 megjegyzés:

Barna írta...

Te,még szerencse hogy nem vagy in Fullmotivation. :)

La muerte causa!!!!!!!