2012. május 2., szerda

Babás szerkövek

A hosszú hétvége második felét barátnőm családjánál töltöttem el Bátaszéken. Árpival már korábban megbeszéltük, hogy ha hideg ha meleg lesz, egy napot muszáj lesz mászni. A választás hétfőre esett. Korán elindultunk, napszemüveg, kalap. Aloe Vera. Picit több mint egy óra volt az odaút, Pécs mellett száguldozunk, a levegő tele a nyár minden örömével és titkával.
A jövő egy kérdőjel...
A felfelé vezető út igen hosszúra sikeredett. Rengeteg tömböt megnéztünk az odaúton, hatalmas 45 fokos áthajlások, kis pocakok. Egy új tömbön melegítettünk, ahol fel is véstem gyorsan két új utat, melyek a pécsi egyetem egy-egy szakjáról kapták nevüket: Posztandragógia, Kultúrfuturológia. Már nem igen fogják mások mászni ezeket, pedig valóban szépek voltak a maguk kis 6B-6C szintjén.
 

Árpi hajtott, hogy menjünk tovább, végül kis keveredés után odaértünk a fő tömbhöz. Hatalmas konglomerátumos kőzet. Felettünk lévő tömbön köteles mászócsapat kb. 10 fő. Szintén zenész.

Hamar bemelegedtünk Árpival (ez az árnyékban 30 fok miatt nem nehéz...) csorogtunk az utakból. Árpi az általam tavaly nyitott Rocky Balboa-t próbálta (video itt) 7A+ ért szerintem korrekt szép út.
A napszúrás gyötrelmei...
Nem voltam mohó, emlékeim nem csaltak tudtam, hogy a Pécsi Tudományegyetem most nem lesz meg, talán legközelebb se.
A néhol 30 néhol 45 fokos áthajlás nem dicsekszik túl sok nagy fogással azon a 8-10 méteren amit a jelenlegi 7A+ után kapunk. Kis füzetembe a következő sorokat írtam:
"Nem lehetetlen, de sokkal nehezebb mint bármelyik általam látott vagy próbált boulder. Mindenképp csak télen mászható meg hidegben, talán ha jól fejlődök másfél - két és fél év múlva...Hogy mennyi lehet megtippelni sem merem, de az biztos hogy nyolcassal kezdődik..." A hatalmas áthajlás amúgy sem kecsegtet túl sok jó lépéssel, a végén pedig -ami a kunszt lesz- egyelőre még mozogni sem tudtam, csak látom a kicsi fogható fogásokat. Jó sok próbából megpróbáltam átmozogni az utat, a rosszabb részeken csak beleállni a mozdulatokba, de hagytam is, hideg majd kell hozzá. Elkezdtem foglalkozni a másik tervemmel, az ülőstartos utakkal, szintén ezen a falon.

Árpival felváltva mászunk, hol ő szentségel, hol én. A meleg egyszerűen kikészíti az embert, még ha árnyékban is vagyunk. Árpi jó sok próbából összepakolja a Balboat, majd jöhetnek az éles attemptek. Kétszer is átmássza a kunsztot és kiesik a top- előtt, már az összeomlás határán végül sikerül megmásznia, vagy 3-4 óra projektelés után. Riszpekt! Eddigre már én is sokat taknyoltam az utamat, ideje megmászni. Már a beszállóhoz is örült motiváltnak kell lenni, nagyon kicsi éles perem, szinte levágja az ujjam. Az első mozdulat egy hatalmas ugrás jobbra egy reibungos peremre. Ha ezt jól elkaptuk választunk lépést a 0 lehetőség közül és felnyúlunk egy atom reibungra. Rettentő sokat próbáltam, nagyon boldog vagyok hogy sikerült. Kutatok az emlékeimben, majd nézem a 8a ticklistet, de nem emlékszem. Talán ez az eddigi legnehezebb boulderem???
Mindenesetre nem akarok elszállni, szóval azért nem adok rá 7C (vagy nehezebbet), mert melegben sikerült. Most egy szolíd 7B+ merek ajánlani, bár ezek az ugrások nekem is feszülősek voltak, akinek nincs 190-es fesztávja ... lehet lehetetlen. A neve pedig a Cobra crack videóból: Projekt to the next generation

Mellette nyitok gyorsan mégegyet, ez is atom. Árpival levezetőnek a harmadik boulderemet másszuk, azt akarom hogy ő nyissa úgyhogy bele sem megyek. 3.ra sikerül totál határon megmásznia, 6C-t ajánl és a Only God can judge me! nevet. Sikerül megmásznom elsőre. Fent a tömbön sütkérezünk egy picit majd elindulunk hazafelé.
Mert van ám még dolog! :-)
 
A helyi fakitermelők..:)
Családtag..:D

Posztandragógia                                6B+
Kultúrfuturológia                               6C
Only God can judge me                     6C
Rocky Balboa                                   7A+
West side Mutha fuckha                    7B
Project to the next generation            7B+

A Travi Project:
Pécsi Tudományegyetem          8A-8B

2 megjegyzés:

almacsiga írta...

Szia Bálint!

Már vártam a beszámolót.
Gratulálok az új utakhoz.
Sajnálom, hogy nem tudtam kimenni.
Na, majd legközelebb.

Üdv, Pali

PozsiAni írta...

Májusfát kaptak a csajok? Nahát, igen jók vagytok! :D