2012. július 18., szerda

I wait for the chi comes



Gábor mászáshoz való hozzáállását néha nem értem, néha pedig a legnagyobb tisztelettel nézem. A "legkeményebb IV-es út" tiszteletet rejtő szavak árnyékában indultunk el mi is a most már szokásosnak mondható kis csapattal. Szánalommal nézek pár buziklubbos boulderes arcra, akiknek a boulder Magic Wood, Font..nál kezdődik, egy Tündérszikla már nem éri meg hogy felhúzzák a 4 számmal kissebb mászócipőt. Pedig mekkora hibát követnek el. (És mekkora irigység beszél belőlem), dehát addigi marad az olcsóbbik verzió, a hőn szeretett Ausztria. Péntek este 7 órára beszéltük meg a találkozót, mégis Árpit leszámítva senki sem volt a megadott időpontban a megadott helyen. A parkolóban kiderült, hogy kettőnknek nincs hálózsákja, a padek sehol, Eszti szuperhős erejével kelti életre poraiból Ádámot, Robi valahol az országúton driftel, én pedig még a Népligetben várom hogy elinduljon a 103-as busz. Mégis kb fél 8 kor már az úton robogtunk a kis Seattal, négyen, tervekkel és némi elszántsággal. A témák a szokásosak voltak: barátnőtök jól van?, - láttad az új Ondra videót?, hogy megy a meló?, vajon mit nyom most Nalle?, drága a benzin, vajon milyen lesz az időjárásunk … és miegymás. Ahogy egyre közeledtünk a határhoz, a lemenő nap szép fényét szépen lassan átváltották a comolusok, és nemsokára fekete felhők takarták el előttünk az égboltot, hol a csillagok bármennyire is küzdöttek, ma nem adhatták át fényüket. Az éj sötétbe burkolózott. Győrben a tesco-ban két bekokózott etnikai csávó kötött belénk, szemem előtt lepergett a First Round first minute, csak nem a Sharmas 9b, hanem ahogy Mohamed Ali üt, csak most mi vagyunk a másik oldalon. Kijövet a BOXutcából, Robi a gázra lépett, és éjfél után nem sokkal megérkeztünk a túra első állomásához. 
 Dani is an animal

Új helyeket akartunk megnézni. A Klettenkalk 3 kiadása, két hetet töltött szerény veszprémi hajlékomban, ahol a WC-n ülve német szótárral a kezemben számtalanszor nézegettem az útneveket, áthajlásokat. Arra a szilárd meggyőződésre jutottam, hogy ki kell próbálnunk új helyeket. Nem kell messze menni, hogy kemény dolgot lásson az ember, csak a Bécsi erdőben 3 (három!) fb. 8B+ os bouldert találunk. Írtam pár komoly arcnak, Florian Muring, Thomas Schifer a helyeket illetően, és biztos voltam a változatosság újfent sikerében.
Éjszaka mire kiértünk már mindent eláztatott a sűrű köd, melyben fejlámpáink fénye teljesen elhalt. Sátrazás, és sokáig alvás. Reggel kiadós reggelit nyomtunk, melyben a halk eső ellenére is rengeteg, biciklis és túrázó volt társunk. Az első állomásunk Steiner Statl volt, egy vagy 15-20 méter hosszú barlang, őrületes plafonnal. Kőkapu tízszer fér bele kábé, Dani Andrada be is bútorozná valószínűleg nappalinak. Némi kétségek voltak bennem, mióta a suli végetért kicsit széthullott a banda. A Vásárhelyit telepakolták nyárra, így az Erő Műhelye ideiglenesen bezárta kapuit. Féltem hogy rossz lesz a forma, de az események az ellenkezőét támasztották alá.
Egy csak kezes boulderrel kezdtünk, majd ki-ki megtalálta a saját boudlerét. Én kicsit önfejűen haladtam, de mindenbe beleakartam nézni, ami megtetszett.
 Megérte a kondibérlet ára...
Néztünk még Árpival két mozdulatos 7B-t, plafon 7B-t, vizes 7B-t, de ezek visszajárósak voltak. Egyértelműen az ujjerő hiányát véltük felfedezni. A helyi vagányok (25éve mászik a tag, átvereti a plafon 7C+ -t) mondtak pár bétát és utat, végül egy plafon 7A-t szemeltünk ki. Ebbe mindannyian beleszálltunk, ki így ki úgy. Ocsmány boulder, s bár a Topo Gute Züge-kről beszél, szerintem se jó, se szép nem volt benne. Fájós ujjbeleszorítások, lyukak, nagy nyúlások jellemzik. Az eső már javában nyaldosta a fákat, amikor úgy döntöttünk, továbbmegyünk erről a plafonos helyről, annyira nem fogta meg a bandát a varázsa pedig biztos vagyok hogy lehet motiváltnak lenni erre is. 
 8B+ ... Bravo Herr Schifer! (in Klettenkalk)
 Elázottba, csövesbe, a Tűzoltó utcában
 
 
 
 
Egészség mindenek felett...
Utolsó mentsvárként küldtük Árpival a próbákat, először nekem, majd a jó béta megtalálása után neki is sikerült. A gyors pakolást tettek követték. A Baden melletti kis völgybe mentünk, egyenesen a Hotel Sacher parkolójába. Nekem jár a megkövezés, de nem olvastam el a Zugang-ot, végül egy másfél órás esőben sétával találtuk meg a sziklákat, némi Burg-i kitérővel. Königshöle
Hihetetlen barlangrendszer 6a-tól 8B+ig. Árpival egyből kinéztük a nekünk valót: Never look back! Fb. 7b függőleges fal(!!!)-ra való felfüggeszkedésből indul, 5 mozdulat kőkeménység, majd felnyúlni a Top fogásra. A flash próbám nagyon jól sikerült, láblecsúszás vetett véget a kalandnak. A harmadik próbánál már a top-fogásból estem le. Lent a földön őrült idegesség kapott el, néztem a ziazsákot, és a futócipőmet, valamit elakartam kúrni jó messzire, de mire kiválasztottam volna a ziazsákot lehiggadtam, és mosolyogva nyugtáztam a jó próba sikertelenségét. Aztán a következő kísérletnél megint a Topból estem ki, és a következőből megint. Elegem lett. A top fogásokon melyek hatalmas reibungok voltak állt a víz. El kellett fogadni, ez nem ma lesz meg, de legközelebb jó bátorító kezdés lesz annyi szent. Kis boulderezés után úgy döntöttünk visszamegyünk a kocsihoz és felhozzuk a kaját, a sátrat és a pezsgőt. Lent rájöttünk, hogy fogytán a vizünk és szereznünk kell. Bár az Osztrákoknál állítom hogy bármelyik faluban 10 csap van, most valahogy még egy locsolócső se került velünk szembe, s negyed óra csalódott keresgélés után, úgy döntöttünk nincs más választás, mint a dzsuvás ruháinkban bemenni a négy csillagos Hotel Sacher-be. Kintről benézve indiai szőnyeg, kínai vázák fogadtak. Lelki szemeim előtt már láttam is ahogyan kihajítanak bennünket. Amikor beléptünk a portásnő a legnagyobb kedvességgel mutatta meg nekünk a mosdót. 
 has
 
 szokásos határmenti telefonok
Thomas Schifer in 8B+
Este mind a sátorban aludtunk, először aludtam négy emberrel egy sátorban, reggel szinte egy kávé erejével felért a finom firss „hegyi” levegő mélyre szippantása. Bár későn keltünk, hamar hozzáláttunk a maradék bőr lekoptatásának. Én egy sikertelen választással a LOVE IS NOT A GAME 6C boulderen melegítettem, rejtély számomra a vége. Árpi is melegített valami viszonylag nagyobb fogásoson, majd egy 7B boulder alá teszem a padet. Einmal und nie wieder. Gyenge német tudással is rá lehet jönni a névre, Egyszer és soha többé. A hihetetlen áthajlásból kimászva kell eljutnunk nehéz, dinamikus, és kisperemes mozdulatokkal a toppig. A rossz benne, hogy egy hatalmas kő van a hátad mögött, és bizony elég rosszakat lehet kontrolálatlanul esni hátrafelé. Egy hatalmas borítás után én is elnapoltam. Árpival egy állóstartos 7B néztünk ki. 5 mozdulat, a legtechnikásabb itteni boulderem eddig. Parányi lépésekre testsúly helyezés, továbbnyúlás reibis peremre, keresztbenyúlás. Már nagyon kevés bőröm volt, de az előbbi boulder sikertelenségén felfújtam magam, és negyedikre sikerült letolni. Addig csak az első mozdulat sikerült, annyira meglepett a megmászás…azt hiszem sosem ordítottam még így top fogáson. Árpi utolsó vérig küzdött még a tegnapi 7B-vel, és a legjobb kísérleteit adta rá, bár a fáradtság így is leszabályozta. Szerintem jövő héten sikeres megmászással térünk haza.
Ádámék kemény 6C és 6B bouldereken fárasztották le magukat, majd miután már mindenki feladta elindultunk hazafelé. Győr mellett beugrottunk Ádám barátnőjéhez, ahol Esztiék meleg vacsorával fogadtak. Nem is gondoltam volna hogy tud ennyire jól esni egy bográcsos étel, bár ha belegondolok miket ettünk két napig…Köszönjük!
Mindenki szerint nagyon jó túra volt, szerintem egyenesen aranyat ért. Mindig egy kicsit jobban rájövünk, mi nem megy, kapunk némi önbizalmat, de pofonokat is, találgatjuk- módosítgatjuk edzéseinket, aki pedig világosan látja a hibáit… hát onnan már "csak" a motiváció választja el a sikertől. Muszáj ezt a hétvégét is kint töltenünk, mert most még valamennyire formában van a csapat, legközelebb szerintem augusztus végén fogok tudni külföldre boulderezni menni, szóval utolsó alkalom a projektek kipipálására. (Aggstein-Hirschwände+Königshöle)

5 megjegyzés:

Névtelen írta...

izmi.blogspot.com

Enny :*

Izer Bálint írta...

:*

Tomcsi írta...

Ez most mászós, vagy modell blog? :D
Grat és csak kemény továbbra is! Kötelet nem kéne néha vinni?

Gabo írta...

Szép volt srácok! Egyre jobban tetszik nekem ez a boulderesdi! Még a végén bepuncsorgok hozzátok egy kis mászókára...

gábor írta...

nice one, grat