2012. július 22., vasárnap

Oldschoolba, butába

Ezen a hétvégén Bálinték megint a bécsi erdőt csapatják, de én egy szerényebb Tardos-ra mentem Annával.


A hétvégét a Banglades-nek akartam szentelni, nem vettük sietősre.

Szombat reggel elindultunk BKV-val, hogy az 1-es főúton stoppolunk majd. Ez a törökbálinti kitérőt eltekintve sikerült is. Végül 11-kor kezdünk el stoppolni, és fél óra múlva fel is vettek. Tatabányáig vitt minket egy pár, majd a tarjáni leágazásnál egy mászó vett fel, aki pont Tardosra ment mászni, Gabóékkal!
 a teljes odaút


Szóval csepergő esőben megyünk fel a bányába, visszük a sátrat, hálózsákot, gázfőzőt. Azt hittem, hogy szombaton nem is fogunk mászni, mert későn érünk oda és egyébként is esőt mondtak. Ennek ellenére tökéletes körülmények között kezdtem bemelegíteni.

Solymász, Jégmadár majd a Jégmadárból beszereltem a Banglades, avagy a nagy éhezés nevű utat. Mint ahogyan az órásmester az utolsó simításokat végzi alkotásán, úgy szöszmötöltem a tisztogatással, fogás, lépés krétázással és az út átnézésével.

Minden készen állt a megmászásra:

  • tökéletes időjárási körülmények
  • jó cipő
  • az falrész minden apró kiszögellését (amiket fogás és lépésnek csúfolnak) ismertem
  • Bálint&Árpi ausztriai boulder túrái
  • a höllentali fogyókúra

mindez közrejátszott a végső sikerhez.

Egy hosszabb pihi után aznapi első próbára meglett. András (kegyes sofőrünk) fogott az útban.

Nagyon elégedett voltam, bejött, amit vártam, az utolsó út is megadta magát a tardosi nagyfalon. Ezután lepukkantottam magam a szokásos utakban, Csigavadász, Zerge, Moha, aztán pakoltunk is, nem aludtunk a faluban.

A csapat lement a halashoz, kajáltunk, a többiek sátrat állítottak, mi pedig a Bölény családdal mentünk haza, akik Érden tettek ki minket. Innen a fél 11-es vonattal mentünk Kelenföldre.

A hosszú napnak a legérdekesebb pillanata azonban a régi Magyarország Szikláin kaller volt. Először foghattam kezembe a legendás kalauz egy eredeti példányát.


kis Bölény tartja az "esernyőt"

2 megjegyzés:

Fidi írta...

Gratulálok Gábor!
továbbra is kemény vagy :)

Izer Bálint írta...

A hatalmas GRATULÁCIÓM és respektem!!!