2013. március 3., vasárnap

Breite Ries - Schneeberg

Csodás, napos időben egy régi tervünket váltottuk valóra: megmásztuk és lesíeltünk a Schneeberg Breite Ries nevű kuloárján. Kemény túra volt, a kuloár felétől nekem nem tartott a fókám (túl meredek és jeges volt a terep) ezért a hátizsákra csatoltam a léceket és gyalog küzdöttem fel magam egy lavinanyomban. István szépen haladt, neki csak az utolsó száz méter extrém jeges legalább 40 - 50 fokos részen kellett csak lecsatolnia. Domi és Julcsi a kuloár negyedéig jöttek, ami így is szép teljesítmény, lévén, hogy Julcsi nem tud síelni. Bár szerintem, ilyen helyeken nem is lesz egyszerű megtanulni. Mire felértünk, a comb izmaim szinte fel akartak robbanni. A platón  még felmentünk a Fischerhüttéhez és az adótoronyhoz, rövid kajaszünet, majd megkezdtük a lésíelést. Oldalról egy 15 méteres traverz csúszással lehetett elérni a kuloár közepét, ami kb. 35° meredekségű és sok síző már teljesen letolta róla havat, csak a jég maradt vissza. Nem szépítek eléggé betojtam, tudtam, hogy nem csúszhatok ki, mert akkor a lejjebb lévő sziklának csapódhatok. Fordulásra nem is mertem gondolni, ezért a léc élén oldalra csúszva  haladtam lefele. Stresszes volt megtenni az első szakaszt, de után már kiszélesedik a kuloár és szépen lehet síelni. A hó nem volt a legjobb, a teteje jeges volt, de nem annyira, hogy megtartsa lécet, ilyenkor a léc egy sínszerű utat vág a hóban, amiből baromi nehéz kiemelni ha az ember fordulni szeretne. Én elég hamar elfáradtam, a nehezített felmenet miatt, ezért majd minden kanyar után elestem, mert a lábaim nem tartottak semmit. Szerencsére gond nélkül leértünk utána még várt ránk pár kilométer hóekézés a jeges, de legalább keskeny erdészeti úton. Szuper túra volt, vissza kéne menni, ha lenne friss hó!
Schneebergdörfl faluból indultunk, szemben a Breite Ries

Domi, Julcsit tanítja síelni (kemény a kiképzés)

Érzéki csalódás: a kocsiból meredeknek nézett ki, az aljában állva lankásnak, az igazság valahol félúton van :D

Piknikező

Egyre meredekebb és jegesebb lett a terep

Itt már István se tudott tovább jönni léccel

A jobb sarokban lévő falúból indultunk

A felső, szűk rész, ahonnan már leborotválták a friss havat

A kuloár kiszállásánál

Indul a buli, a szemben látható emberektől balra kell besíelni, aztán meg lefele

Fischerhütte
A Schneeberg csúcsa

Nincsenek megjegyzések: