2013. augusztus 12., hétfő

Ceüse 2013 - elsö felvonäs

A fejem hätradöl a tämlänak es hagyom hogy a napsugarak egessek az arcomat. Munkabamenet az S-Bahn-on utazok eppen Nürnberg  fele. Augusztus elseje van, 2013. Belenyulok a täskämba, hogy elövegyem Az ember tragediäja cimü könyvet, de egy sokkal kissebb könyvecske kerül a kezembe.

2013 – C e ü s e – utinaplo

Csupa nagy betüvel äll közepen. Izer Bälint neve van a könyv belsejebe irva, Madach azert ismerösebb, de beleolvasok hätha megfog…
“Junius 28. Az örült csapat egesz ejszaka padlogäz közeli ällapotban szelte ät a hatärokat, melyeket nemsokära a mäszäsban is kivän döngetni. Szlovenia, Olaszorszäg, Franciaorszäg. Reggel a napfelkellte mär a havas csucsokat erte, mindenki nema bologatässal konstatälta uj, alpesi ällapotunkat. Szemely szerint, most sem birtam olyan jol az 1300 kmes utazäst. Märmint elfelejtettem elrejteni magma elöl a kajät, es az ut elsö pär szäz kilometeren csak azon rägodtam, milyen felosztäsban egyem meg a ket peksütimet. Csokis-bekönös, vagy bekönös-csokis. Minden oräban egy fel, segitett ki Gabika vegtelennek tünö dönteskeptelensegemböl. Az orszäghatärt ätlepve teljesen mäs törvenyek lepnek eletbe, az ember egesz mülködese megvältozik. A legzes, az emesztes, a gondolatok, az egymäshoz valo viszonyuläsunk.  – Gap väroskäban reggelizünk, kicsit szet van esve a csapat  färadtsägtol. Ülünk a parkoloban, a tävolban mär lätjuk Ceüse szikläit. Örömömben megcsokolom a beväsärloäruhäz elötti flasztert, reg värtam eme erintkezest. Tul reg, tul reg. Az egesz ejszakai menetel, - megha Joci a legjobb zeneket nyomatta is – mindenkit terdre rogyasztott. A bagett mär sertegette a szajpadläsomat, a sonka es a sajt keveredett az inyem alatt, es igen, ott tölünk 600 meterrel magasabbban ott tornyolsult, a viläg tän elso szämu sportmäszo helye. Ahogy a kempingbe ertünk en elaludtam. Nem ismertem se embert, se Istent csak a durmoläs ment a kocsi hätso ülesen, mig a sräcok ällitottäk  Csutoräs Geritöl kapott hatalmas sätrunkat. Meg aznap fel akartunk setälni, de a fent gyülekezö esöfelhök az ut negyedenel visszakenyszeritettek. Alväs es fözes, nagyjäbol ennyit värtam az elso naptol. Es az erzes hogy itt vagyok? Tökeletes!!!”

Liebe Fährgäste: nächste fährt: Nürnberg Einbach , bitte Fahrrichtung links aussteigen! – szol a mozdonyvezetö hangja a mikrofonbol. Biciklivel folytatom toväbbb az utamat, s közben azon gondolkodok, milyen szerencses ez a fiu, s milyen szep lehet ez a Ceüse. Egyszer erdemes lenne meglätogatni. Bär Ädäm igen jol alakitja Keplert, Eva pedig Borbälät, ugy dontok hazafele is az utinaplot fogom olvasgatni, s le sem teszem mig a vegere nem erek. -porosodjon csak az az Ember tragediäja egy kicsit.
 A hirhedt Lafa
 felereseknel eg a viläg, sütik mär a kilätäst
 Ezt te csinältad Sharma.., hehe lerugom.. :-)
 piheneseknel eg a viläg ( E- szleng bevezetesre kerüleset Duksa Jocinak köszönheti a tärsadalom. Az eg a viläg kifejezes bizonyos jelenletet fejez ki, mint mondjuk a Vagyok helyett mondhatod: En eg a viläg!..stb.)
 megalväseknäl
 az erö mühelye
 easy-cheasy kilätäs
 Nem szepitem: Jocit telibefosta egy madär...
 Laphinerie, 7b. Gabika megaprojektje,  bekjo gazdälya
 Buddha szomoruan log, felakasztva.

 Indulhat a näszmenet, pöcse van a menyasszonynak!
 bibliogräfia
 bagetteknel... 
 Jocieknäl
2. nap
Bonzsur, madam, merci, az elso napi francia szokincstäram. 6a, 6c, 7b az elso nap mäszäsänak termesei. Nagyon merges lettem es erthetetlen szomorusäg let urrä rajtam. Ritkän esik ez meg, pedig nem vagyok az a hullämzo tipus. Nagyon le akartam flashelni egy äthajlo 7b-t, de a standakaszto fogäsbol lezakoztam. Az utolso fogäs. Nem ertettem mi törtent velem, vagy hogy mi hiänyzott. Totälisan elsavasodtam. Mäsfel ora, duzzogäs utän, lazän, teljesen stabilan fitten ertem fel a topra. Interesting. Az 500 meteres szintkülönbseg a felsetänäl, hät az nagyon kemeny.
Szerencsere sokat futottam a tura elott, az elozo 12 napoban vagy 40-50 km-et tettem a läbaimba. Az elso felsetänäl ereztem milyen jol jött ez a kis plusz edzes. Joci “sef” valami egeszen örület hogy mit kepes csinälni  mäszäs utän.
A kox pontos kiporciozäsa bizony fontos feladat!
Olyan gsztronomiai csodäkat tesz le elenk vacsorära, esküszöm irigykedem a barätnöjere… J Egy valamit biztosan megertettem az elmult honapokban; tul roved az elet ahhoz hogy az ember szar kajäkat egyen. Egyebkent örület hely a camping. Reggel olyan fülemüle muzsikära kelltünk, nem tudtam ebren vagyok, vagy ez älom meg. Az egyetlen dolog ami megsavanyitja szäm izet, a telefonom mäniäkus nezegetese, es az äbrändozäs. Illuzioim hälojäban csak egy szenanäthätol szenvedö angol arc emlekeztet rä hogy a földön vagyok. Mintha a madarak dalät itt Chopin komponälta volna, etüdöket zengnek a mehecskekkel. Mintha itt a naptol valahogy mäshogy barnulnänk, meddig is leszünk? Two weeks from today! – mondom boldogan a mellettünk sätrazo angol sräcnak. De aztän visszaterek az elozo gondolatmenetemhez es egyszerüen nem birok betelni a termeszettel. Joga, nyelvtanuläs, es olvasgatäsok a reggeli idötoltes, kinek mi. A csapat hangolodäsa tökeletes. Märk küldi az örök maximalizmust es eszeveszettül motiäl minket a mäszäsra. Härman összesen nem mäszunk annyi metert mint mark egyedül. A nap elszoläsa –De hisz ott mär pozitiv! –lett. Ket 7a sikerül abszolvälnom, mindegyiket elso kiserletre, es a J“aime Lolo T! – tän a legnehezebb amit ebben a fokozatban mäsztam. Ha Joci nem teszi be nekem  közteseket… elöször talälkoztam olyan hosszu utakkal, ahol a vädlim is felmondta volna a szolgälatot. 3D mäszäs ez valoban, mindenem szejjel…- lesznek elsö gondolatim ejszaka, mikor a hälozsäkba esek.

Csütörtök. Nice, Niiicse, näjsz! Az elsö pihenönapot Nice tengerparti väroskäban kiväntuk eltöteni, hogy miert? Itt megy a Tour de France elsö idöfutama! 25km-et tekertek a combosok 58 m/h ätlaggal. Joci egy kulacso szerzett, en egy sväjcitol kertem el a sapkäjät, Märk pedig szeles mosollyal az arcän közlekedett a Contador-os autogrammjäval.
jobb alkarom ajänlom figyelembe...
csüretik a papik
Eljen Mäjus elseje!
Az idofutam utän csak megbontottunk egy bort a tengerparton, seta a pläzson, es pancsoläs a Földközi-tengerben. A vizben lubickolva orditom: Ezaaaaaz, bejött az elet. Hanyatt fekszem, nezem az eget es csak lebegek. En vagyok . Este ätkocsikäzunk Monte Carlo-ba, ahol a viläg tän egyik legjoletibb tärsadalma teljesen megörjiti Buddha tudatät. Kell is egy kis ücsörges es beszelgetes hogy helyrerakjuk a dolgokat. Cannesban töltjük az ejszakät, kint a molon a horgäszok mellett, reggel a tämado sirälyok ebresztenek. Bär ezt a napot eredetileg mäszäsra szäntuk volna, megälltunk egy kis väroskänäl a Verdon kanyon közeleben (tän vegenel), ahol epp väsärnapok voltak. Mindenki ärulja a sajät protekäjät, kostolgatäsok, sonkäk, sajtok, kenyerek, kolbäszok. Bemegyünk egy vöröskeresztes boltba ahol 10 euro ertekben felbecsülhetetlen ertekekkel leszünk gazdagabbak. Merleg, napszemüveg, kesztyü, pullover. Egy birkarengeteg setäl ät az uton, teljesen megällitva az eletet. De hät hovä is sietne itt bärki?
pläzs
 Buddha es Jochi Shef
 pläzs 2- Öket se hivtäk meg azt megis itt van midnenki?
 Monte Carlo
 gazdageknl, elkötösbe, mohooba
 bolondbagombäba
Café Latte
 meditejsön, ät a keritejsön
jegyezd meg, a Mäszäs szo -e öt betüvel egyezik meg...
Szerintem ez lehet a viläg közepe, vagyis erröl el tudnäm hinni hogy az. Örületes a helyi feeling. Kiräly hogy egy kicsit betekinthettünk egy kis falucska eletebe. Valami fanyar depresszäns erzes lesz urrä rajtam, talän 6. Napja vagyunk összezärva, neha szot is adok bizononyos dolgoknak amiket mäshogy lätok. Dehät ez termeszetes mindannyiunknak csökken a mäsikhoz valo rugalmassäga, talän kicsit hiänyzik is a magän szfera. Sajnos ez a nap ennek a melankolikus depresszäns hangulat ärnyekäban tellik, inkäbb ki sem nyitom a szämat, olyan emberbe csaptam ät, akiket mäskor en is csak kerülnek. Delutän 5-re erünk vissza Ceüse-be, de Mark motivält nem szabad cserben hagyni igy hät en is a felmenet mellett döntök, bär nagyon nehez a sätorban tengödve az 500 meter szintülönbsegre gondolni. Akkor jöjjön egy kicsit több motiväcio… idöre!!! 43 percet megyünk a faterral, a szivem majdnem kiesett amikor a Biographie alä ertünk. Jövöre rämegyünk a 40 perc alä valo vitelre, ez biztos… J Nincs eleg eröm es akaratom most bärmilyen tevekenysegre, de Märk csucsban van.. biztositom. S bär az elsö eles, nem a legtökeletesebb, mindent pontosit es az aznapi mäsodik probära lecsür egy nagyon hosszu 8a+ -t. Gratulälok, lassan kipipälva a szektor, maradtak a 8c-k. ;) Nem marad el a kezfogäs! Este Joci Currys csirkeje tesz pontot a ket napos pause vegere.

 Buddhära itt is folyton szällnak az ällatok...
 Egy bazikemeny 7a!!! Äm gyönyörüeknel eg a viläg, sütik a reibungeknäl.
 Keszül a bekjlyjooo -(leveszed fia vagyol a halälnak)
 

 Märk duruzsol az ältalunk csak Mr. Bean-nek, vagy Mr. Pszihenek becezett Petit-tel, a Black Bean clean mäszojäval. Gondolta feljön nyitni egy 9a-t.
lenyomat
Muszäj lesz felvenni a termeszet ritmusät ha az egesz nyarat külföldön szeretnem eldönteni. Az embernek akaratlanul is el kell hagyni bizonyos berögzött szoksait. Mäs. Nemreg arrol irtam blogon, hogy itt a vägyak es a tervek nem feltetlen tudjäk lefedni egymäst. Ez butasäg! Payer Urral törtent beszelgetes jutott eszembe; Ceüse az a hely ahol egy adott fokozatban ket het alatt is erezheted a fejlödest. Erezhetöen könnyebben mehet ugyan olyna nehezsegü utak on-sight mäszäsa peldaul.

A felgyalogläs egy känaän. Illatäradatok minden felöl, csak a lihegesedet hallod, vagy a neha halkan elduruzsolo vitozläzo repcsiket. 55 percet lehet menni kenyelmes tempoval, de a kenyelmes tempo utän is fent egy ora fekves es pihenes, mire regeneräl az embe. Szämtlanszor eszembe jut a viläg legnagyobb wellness mäszoja Tota Ädäm. Mennyiszer mondta hogy ahol 10 percnel több seta kell… : ) Folamatosan inni kell, van hogy napi 2 liter csuszik le, de ät kell hogy mossuk a szervezetet. (Majd erröl irok meg szeptemberben.) Csodälkoztam milyen higienikus a tärsasäg, de ennek nagyon örültem. A barcikaiak, (te Is Märk!) pälinkäval öblögetnek, Joci szäjvizzel. Izlesek es pofonok, csak mint az utaknäl.
 ezt lättam reggelente
 
 fokozatok fokozzatok
Graham hires beszedenek helyszine...

Juli, 4. A csütörtöki mäszäs rendesen megadta a testemnek amiert ide, Ceüsebe kellett jönnöm: Teljesen le vagyok dekäzva. Dzsihäd. Olyan erzesek lettek urrä rajtam, melyeket meg sosem eltem ät. Szoval a melegitöek utän, Gabika projektjet befoglalta egy örült, kafferos angol csapat, igy rajtam volt a sor. Elmentünk az en kiszemeltemhez, de ez is be volt foglalva, ahh mi legyen, itt az idö Bälint! Vegigneztem egy 30m 7b+ megmäszäst amit ugyan OS akartam mäszni, de a flashnak is ugyanugy örülnek, szoval figyelgettem. Egy  ket dolgot kerdeztem is az olasz tagtol, “Near the top is really good!” – hangzott a biztatäs. 11 köztest akarsztok magamra, ezzel a mennyiseggel itt bärmelyik utat meg lehet mäszni. Persze most nem panaszkodok, nyilvän csak en vagyok csotäny ezekhez a dosage-utakhz kepest- idezek egy hires koräbbi felmenöt. Nagyon motivältan kezdem ezt, a gyönyörü csepköves Wounded knee, nevü utat. Az eleje boulderesnek tunik, összeszoritom a fogam es mär is a harmadik akasztäsnäl järok. Elkezdödtt! Folyamatos belegzes, motivält lepeskereses, betakitaläläs,  pihenök helyes kihasznäläsa. Ähh nem is ragozom, nem esik jol visszaemlekeznem. Pedig milyen csuda egy elmeny volt. Szoval a lenyeg, hogy 35 falban eltöltött perc utän, magasan, ahol mär szinte le tudtam olvasni a standläncrol a feliratot valami megtört bennem es leestem. Eletem legnagyobb küzdelme volt ez, nagyobb mint amikor harcoltam a suliban  kirugäs ellen, nagyobb mint amikor kiabältam magamban magammal es vegül a bätor enem elszänta magät, es elindult az arc az elsö csok fele, ugy 17 evesen. Ez a küzdelem, igazi volt, fennseges es ferfias. Magammal küzdöttem. Amikor beleestem nem volt käromkodäs, sem picsa, sem kurva, sem bazdmeg. A homlokommal tämasztottam a falat, hogy a testem hogy ne csukoljon össze vissza, emelni sem birtam mär a kezem. Elfogadom eme tisztes vereseget. A vereseget mely oly sok boldogsägot zsufolt 35 perces mivoltäba. Csak annyit birtam kinyögni: ezt nem hiszem el. Fogtam a fejem es ertelmet nyert az ut neve: Wounded Knee. Egy elefäntormäny alaku cseppköbe kell terdeket berakni es egy ketujjas alulhuzobol felällni, baromi magasra. Buddha leenged. –testver en elfäradtam a biztositäsban, 35-40 perc felfele nezes…, mint egy közepiskoläs dolgozat…

Kicsit szomoruan ugyan, de uj tapasztalattal felvertezve hagyom ezt itt. Eletemben elöször erezhettem ät, hogy nem csak a testem farad el mäszäs közben, nem csak a hasizom, az alkarom, a bicepszem, a vädlim a kis lepeseken valo täncikälästol,…hanem az elmem is. Az agyam mondta egyszerüen fel a szolgälatot, ennyi folyamatos koncenträcio utän. Revansot vettem egy 7a on-sighton, majd a nap vegen egy El daü nevü 8- verge sikerült pontot tenni, 30 meter tömör gyönyör. Erdekes mekkora szakadek van egy 8- on-sight es egy 9-e között. Eg es fold…

Ähh annyira szavakba nem önthetö a hely, az Alef pontok, melyek telies tele vannak energiäval, a kilätäs… amikor a viläg egyik legjobb mäszoja mosolyogva biztosit melletted, vagy amikor lätod Alizee Difre..-t a Realizatioin 9a+ kunsztjäban, aztän egy mäsik szektorban egymäs mellett elsetälva elöre köszön neked, hät igen… ez nem a Kis-Geri. Gyakoralatilag  tura felehez erkeztünk a szombati nappal, nem värtam sokat färadtsägot erzek mindenhol. Reggel mär teljesen automatikusan telik: käve kotyog, bagett, joghurtos müzli, nyujtäs, napozäs, olvasäs. A felseta utän nagyon sokat gondolkodtam mit mässzak ma, de nem ereztem meg keszen magam az angel dust nevü 8+ os-re. A sräcok söröket tettek rä hogy meg tudom e csinälni, nem akartam csak ugy ellöni ezt a lehetöseget. Tegnap egy angol csajt lättam mozogni az Esperanza nevü szinten 8+ utban, viszonylag itt rövidnek szämit, de megfogott  sima kompakt, lyukas stilusa. Flash tudattal mentem az utnak, de aztän csak egy kis kiserlet lett belüle, ätgondoläs, tisztogatäs. Vagy fel ora az utban, kis lepesek, kis fogäsok sokasäga, a lehetösegek millioi közül kitlälni a nekem legcheesybb betät.
 Közepen a piros felsös romän csajszi az Esperanzäban.

Teljes koreogräfia kitaläläsa, egy szonäta, egy elöadäs mozzanatai ällnak össze a fejemben, ismet nyomatekositva a bennem a paräzslo erzest, en nem az on-sight-ot szeretem a legjobban, nyilvän nagyon tisztelem es nagyra ertekelem. De szämomra sokkalta nagyobb örömet okoz egy ut koreogräfiäjänak a kitaläläsa, a tisztogatäs, aztän a folyton tökeletesites, szoval ez az egesz kis kreativitäsos misztikum, es a legfontosabb a koreogräfia tökeletes kivitele. Mint amikor egy tornäsz vegrehajtja a gyakorlatot. Talän azert mert regen nagyon sokat csinältuk ezt, de ez ivodott belem, ezt szeretem a legjobban. Ezt hivom en projektelesnek, es eme iker a legelvezhetöbb, ugy hiszem. Ez az Esperanza nevü ut 7a+ er csak ugyan, de a szememben az egyike… bocsänat, a legszebb ut amit valaha lättam! Sikerül vegrehajtani azt a jol kitalält mozdulatsort, tökeletesen pontosan, vegig teljes euforia ällapotäban. Rikkantok egy olyan joformät a standnäl: „Happy about it“ Az este orto iväszatba es pokerezesbe torkollik, itt kezd iazän összeräzodni a csapat. Busan a francia bortol mosolyogva nezünk fel, s mindjärt viläglik is az agyunk. Egymäsranezünk, s bär este meg nem mondjuk ki, igazäbol mindegyikünk tudja jol...: Märkot elvesztettük!!!
 
folytatäs következik...

Nincsenek megjegyzések: