2013. december 16., hétfő

Látogatás a Bakonyban

 Árpi 25. szülinapjára összejött egy kisebb csapat, íme Előd néhány képe:
 1 literes sörökéknél
 lenon
 Tóta alkarja
 Petike a lényeg
 elméleti óra
 növendék és a gyakvezér
gyakorlati óra
Árpival még az ősz folyamán beszéltük meg, hogy hány mászós hétvége fér bele és a szám szerinti kettő igen lehangoló volt. Árpi diplomamunkája, nekem pedig a hat vizsga szab gátat a végtelen bouldereknek.
Pedig összetehetjük a kezünk, igen kevés csapadék volt az ősz és a tél eleje folyamán, hó is alig szállingózott, minden körülmény adva volt a boulderes csapatáshoz. Az ősz eleji demotiváltság után most én is újra pörögtem és csinálni akartam. Az első békkállás hétvégét sikerült összehozni, ráadásul igen sikeresre, biztatás volt ez az Ördög-árki hétvége előtt. Aztán Árpi lebetegedett és én is az utolsó nagy hajtásban kizökkentem a ritmusból. Azért összehoztuk, mert össze kellett hozni.

Az autópályán még aggódtunk egy kicsit, mert hatalmas köd és pára szállt le, ráadásul anyukám is megerősítette a veszprémi nyálkás szar időt, de én mégis bíztam benne, az árokban mindig hidegebb van, és "mínuszban nem ül ki a nyirok!" Végül tökéletesen száraz sziklák fogadtak.
 A szegedieket még az Ágh is húzza, 6B+
 lepattanó kéz
 Karib-tenger kalózai, 7A
 Simon bekészült
Barni tisztogatja a Blitzkrieg kimászását
Minden hétvége ajándék amit az ember a szabadban tölthet, pláne ha jó a társaság is. Szájmon a sofőr, Borbély Úr díszíti még a társaságot a Gabona utca-iak mellett. Gábort reggel kirakjuk a Padányinál, motivált a versenyzésre és egyébként jó is benne, én támogatom az ilyen megmozdulásait. Aztán belecsapunk a lecsóba irány Bakonyoszlop. Amint megérkezünk a parkolóba és felrakom a kávét főni, befaral mellénk Ő a férfi maga: Beke Barnabás!

A Balatonos tömbnél kezdünk, mindenkinek van mibe belenéznie. Bence a Kékszalag 7C+os traverzt próbálgatja, Árpi és Barni pedig a Nyárimunka a Balatonon, 6C+ bouldert másszák. Én belepróbálok a régebben általam is már megmászott Karib-tenger kalózai-ba, 7A/+ boulder, egy fogáslepattanás meggyalázza a mutató ujjamat. Ez nem tesz jót a mentálnak, mert ha a határán akar mászni az ember akkor a legkissebb hiba sem fér bele. Ezt tapasztalom később a Blitzkriegnél is. Teljesen ki vagyok hűlve és fájnak az ujjaim, az aznapi kemény mászás számomra lezárult, nehezen sikerül megemésztenem. Kissé rángatott az ideg, de később helyretettem a dolgot.
 Szophoklész
 Prométheusz
 Simon bekészült megint
Vissza az életbe... a veszprémi kocsma
Árpinak nagyon sok próbából beakad a Down by the Riverside direct 7B, Barni a Tűz van, Babám! 7B-hez kerül igen közel. Bence vagy ötször leduplázza a Blitzkrieg Bop 7C+ ugrófogásait, de elugrani végül nem sikerül. A völgy hátulja felé vesszük az irányt, ahol sok meglepetést tartogatnak a mohás falak. Árpi igen motivált a Turbo Lowerre így az árok jobb oldalában található sziklák felé vesszük az irányt. Nekem is van itt egy rég dédelgetett vágyam; a Where is the Didero Boulvard? 7A. Pár éve az állóstartot sikerült megmászni, de valahogy nem voltam még elég erős az ülőhöz. Nem nehezebb 7A-nál, egy picit technikásabb, de mászható boulder. Az állóstartost kellett először megint összerakni, kicsit megpucolni a fogásait. Ördög árok "talán" legszebb fala található itt, "talán" a legjobb bouldere ez. A próbálkozásokat siker koronázta, Árpi flash csűrte le az állóstartost 6C+ ért.

A Bob Marley 6C következett, majd a Turbo Lower. Fáradtak voltunk már, és a Barnabás vagy Bojtorján, jah nem is Schimánszky János is lelépett már, a hangulat is fagyosabb lett lassan: akárcsak a minket körülölelő hőmérséklet. Durva ez a boulderezés, bent egy árokban, bent az erdő mélyén. Tudod hogy messze vagy mindentől ami meleg, csak a száraz, hideg sziklák, a kiszáradt patakmeder és a srácok fejlámpáinak fényei. Sötétség mindenütt. És mi ezt boulderezésnek hívjuk. :-)

Hogy ne fázzak elkezdtem egy fadarabbal dörzsölni a szikláról a mohát csak poénból, aztán a végén annyira belejöttem hogy egészen mászhatóvá tettem a falfelületet ahol Pistike mászott fel 2007-ben, és a Green Day nevű 7A+ boulder megy fel. Tisztítottam, ziáztam, próbáltam. Szépen kiadták a mozdulatok, bár én az alulhúzó repedésbe szálltam be, ami valszeg nem az eredeti beszálló fogása a bouldernek, úgyhogy akkor már inkább ülővel mászom majd meg. Sajnos Árpi már fáradt volt a Turbo Lover-hoz, összepakoltunk és kellemes kiséta az árokból, mint mindig. Miután Márkot és Bazsit összeszedtük, már csak a kondér Gulyás-leves és a halom palacsinta volt hátra, mellyel anyukám szponzorálta meg a csapatot. A másnap amolyan mászósan indult. Kávé, egy kis reggeli. Balázs és Márk visszamentek csüretni a Padányiba a versenyre, mely igen sikeres volt: Magyar Bajnok lett a faterpapszli!
 Reggeli az Izer-rezidencián
 Tóta és a 6A+
 kunsztmozdulat
 Joci séf
 Andor és Árpi
Küldjétek vissza a bajszost!
A vasárnapi nap Dudaré volt, ahol már Andor kocsija fogadott minket, a szikláknál pedig, Vin Czem Art On, Duksa József, Tóta Ádám. Egy könnyű szektorhoz mentünk melegíteni, vagyis itt vannak viszonylag mászhatóbb utak. Joci nyitott itt egy utat, mely a Zsebibaba topjából megy a fenti Szépség és a szörnyeteg topjához. Az út neve: Kültjétek vissza a bajszost! -lett, nehézsége kb 6A. A mókás név egy bakonyi kocsmához és a vicces helyiekhez köthető, illetve az Uniqum nevű itókához.
 'Határkéne' ~8A
 3 év masszív edzés és back to work
 Újévi jókívánságok reclimbed 7A+
Innen már minden a régi
A nagy tömbön számtalan megmászás született, nem is tudok mindent kiemelni. Bence reclimbed mászta az Újévi jókívánságokat szinte egy fekvő starttal, megmászták Travissel a Mroczna tutaj-t. Én próbáltam új bouldereket nézegetni, de igen masszív három év edzés kellene némelyik mozdulathoz, úgyhogy egyelőre a vágyakozás könyvespolcára teszem ezeket. Míg Árpi a Mroczna tutaj-t csapatta, én elkezdtem annak második-harmadik mozdulatából induló állóstartos bouldert masszírozni. Úgy fél óra alatt meg is lett; Dájesd, dájvánó! névre keresztelt 6C+ os boulder. Az ülőstart átvezetése is meglett, de már nem volt erő abszolválni, gyönyörű szép boulder lesz ez, és egy kicsit kemény is.
 Mroczna tutaj, 7B+
 Hüvelyk Matyi, 7C+
Elképzelem milyen lenne ha az lenne a neve hogy Pistike ülő, milyen szar is lenne...
 Innen megy az ülőstart bele az egyenesítésbe felfelé
 Árpi béta
 áthúzás
 
 fogáskészlet
 Ty Landmann occupation: Full time University Student (UKC)
 Várva várjuk!
Dájesd, dájvánó! 6C+
Ismerős lehet a komment a kedvencemtől... :-)

Nincsenek megjegyzések: