2014. március 31., hétfő

SALEWA ROCK SHOW 2014

Jézusom mennyire nehéz felidézni az embernek egy dallamot! Nem?
Napok óta keresek egy dallamot, ami itt van a füleim hegyén, de sehogy sem tudom összerakni hogy mi is a dal pontosan. Erre lejátsszák szombaton a versenyen, elhúzták a mézes madzagot s én sóvárogva ajkat rágva hallgatom. De még mindig nem tudom mi ez, s mikor fogom megtudni? hmm... jó kérdés.

Kezdjük teljesen az elején. Egy verseny megfogalmazása teljesen más mint egy sziklázásé. Itt túl sok a tény, túl sok új inger éri az embert, nehéz ezeket összeszedni. Régebben áhítattal olvastam Törppapa cikkjeit a versenyekről a szikla.hu oldalon. A puurs VB világkupáról Törppapa olyan cikket írt, amely szeritnem a sporttörténelemben is párját ritkítja, bármely sportág egy versenyről való leírását nézhetnénk. Tudjátok?
Van ez a téma: MÁSZÁS.
Na ebben szerintem magyar írás nem igen fog születni a Puurs-inál jobb. A rövid beszámoló-ként emlegetett 7 oldalas word doksi olyan mint egy film. Emlékszem arra a napra is amikor először elolvastam. Hétfői Ebéd után voltam, meleg volt nagyon az az október Veszprémben. Hazajöttem a suliból és készültem edzésre menni. Ekkor láttam meg az írást. Nem is akartam elkezdeni, edzés után rohantam haza és azonnal egy popcorn-t bevágtam a mikróba. Máig nem tudom Törppapa jelen volt-e a versenyen vagy sem, folyamatosan azt éreztem mintha én is ott lennék a csarnokban, a sorokat olvasva tényleg olyan mintha valami filmet néznél, egy "kis" lexikális tudással felvértezve.
Sajnos elmúltak ezek a versenyekről irkálós időszakok.Vagy mégsem?
Üzenet anyukámnak: A gravitáció ereje abszolút túl van értékelve!

Salewa Boulder Bajnoksága, Pozsony, Szlovákia

Amikor meghallottam, hogy lesz ez a boulder verseny azonnal regisztráltam, már csak a "kinek a kocsijával jutunk el" kérdést kellett megoldani. Erre Csohány Csabitól jött a béta, mégpedig az Alkotás utca, a Budaörsi és Hegyalja út találkozási pontjánál pontban fél 8-kor, szombaton. Több kocsi, temérdek versenyző. A helyszínre érve teljesen ámulatba estem, földbe gyökerezett a lábam. A hely valami fantasztikus, Zoli hitetlenkedő feje jön velem szembe: - Srácok azonnal mászni kell, a boulderek fantasztikusak!
8 euro a regisztráció díja, ami egy eléggé jattosan kinéző csajozós pólót, vizet, csokit tartalmaz még. A versny nemek és kor szerint is külön értékelt, volt amatőr illetve Master kategória is. Ez csak az értékelés során számított egyébként, mindenkinek ugyanazokat a bouldereket kellett mászni, nem volt csajos kikönnyítés. (Ami nem is baj, a szlovák mentalitást ismerve a férfiak is a női lépésekkel mentek volna fel...)
A verseny kihívása: 20 boulder kunsztot kellett teljesíteni 5 óra alatt. Zóna külön nem volt, viszont számított hogy ki hányadik kísérletre mászik meg egy-egy utat. Nehézség fb. 5C-7A+ körül mozgott, vagyis én erre tenném azt a 19 bouldert amit megmásztam, zöme inkább ~6C körüli. Az egyetlen boulder ami a selejtezőben kifogott rajtam valószínűleg nehezebb lehetett, bár erről Manót, Komjáti Zolit és Kucsi Bálintot kell megkérdezni, "magyarok-sziklások" közül csak ők mászták meg.
Ötös etapokra bontottam a versenyt, miután felmértem hogy melyek a nehéz boulderek, melyek a mászhatóak és a könnyűek, már csak rendszerezni kellett a fejemben, hogy okosan csináljam. A 2012 decemberi battai versenynél látszott meg Zoli mentális - nem csak fizikai - fölénye a versenyzésben.
 Százhalombatta - 2012 december
Akkor én túl sok könnyű bouldert másztam meg és látszott hogy több nehezebb boulderre is van esélyem, de fáradtan már nem tudtam összehozni a toppot. Ott és akkor az ötödik lettem, pedig nagyon simán meglehetett volna a dobogó. Egy kemény-magos versenyen sosem értem el ilyen jó sikert, utólag kicsit bántam ezt a "tapasztalatlanságot". Akkor megfigyeltem Zoli versenyzését, hogy a melegítés után elég hamar ráment a legnehezebb boulderekre, - logikusan amíg friss az ember addig tud a határán mászni.
Most-e szisztéma szerint csináltam. Ötös etapokra bontottam a versenyt. Pár könnyebb, pár nehezebb. A boulderek őrületesen gyönyörűek voltak, s ami nekem igazán tetszett, hogy a hely változatosságából adódóan minden féle bouldert lehetett mászni. Volt egy rakat kimászós, letoppolós, plafon, 45 fokos áthajlás ami vagy 5 méter magas, reibung, mikroperem... mindennel találkozott itt az ember nem is beszélve jó pár egyensúlyozós kunsztról, ennek a versenynek a neve akár "sokoldalúságmérő" is lehetett volna.
 Király Norci a selejtezőben
 A szőke leányzó misjan az Oktoberfest 8a-t csűrte le... itt sem volt olyan rossz
Lővey Tomi csapat
 elegáns... gyönyörű
 Miért kell ruha, ha egyszer ilyen szép az emberi test?
 túl szálkás nekem...
Tökéletes fogáskészlet és landing. Kicsit savanyú szájízzel fejeztem be a versenyt, bár őszintén meg kell mondanom fantasztikusan éreztem magam. Az utolsó plafonos bouldernél hibáztam némileg, úgy látszik ha arrogáns a légkör és a mászók bepofátlankodnak egymás elé... hát akkor sajnos fel kell venni ezt a ritmust - persze csak ha számít az embernek az eredmény. "Ha Rómába mégy - légy római!" - mondogatja mindig Medvekutya barátom. Két próba a végére egy egyensúlyozós kiállásra. Másodikra fel bírok állni, és tudom előröl is menni fog a plafon után, abszolút hiszek magamban. Másodikra sikerült beszállnom és meg is mászom az utat, de mászás közben bemondják a mikrofonba hogy véget ért a verseny. Hiába sikítok a Top fogáson hogy megvan a 19. boulder is a 20-ból. Lent Gyenes Balázs mosolyog, én meg felfogom hogy ez már érvénytelen hiába másztam meg ezt is 4 próbából. Ha egy sakk meccsre 30 perc van, akkor hiába vagyok két lépésre a matt adástól, ha az én órám mutatója esik le hamarabb... - elvesztettem a meccset. A sport már csak ilyen, ez nem becsület dolga: ez egyértelmű!
A szomorú számomra kicsit az hogy ha ez még időn belül lett volna akkor nekem is 19 boulderem van, és ráadásul csak 34 próbából (Tódi 36 próbából tolta), ami azt jelenti hogy 9. helyen jutok a döntőbe, második legjobb magyarként. De így marad a 13. helyezés. Elégedett vagyok? Tökéletesen!
Döntő:
A döntőbe csajok részéről Norci és Lenke jutottak be, fiúknál pedig Zoli képviselt minket. Míg mi megalapoztuk a hangulatot a finom szlovák sörökkel, ők izoláltak. 
 Férfi döntősök
"Széchenyi Manó"
 power is over
 over too
 A legjobb nyakú pulcsi... vitathatatlanul. 
kandúr-ér
 Kucsi Bálint, Gyenes Balázs, Tomi, Lupis Dani
Nem a győzelem..., ez most a két sört kérek szépen. 
 Kucsi a plafonos kimászásánál
A döntő szabályai érdekesek voltak, számos versenyzőtől halottam ezt. Egymás mászásait nem láthatták a versenyzők, és egy próba után ott is kellet hagyni a bouldert, majd a többi versenyző után lehetett csak újra próbálkozni... összesen háromszor. Elvileg a "leggyengébb mindig kiesik" szabályt alkalmazták, de mintha ezt nem mindig tartották volna be, nem volt mindig teljesen egyértelmű akkor ki miért marad bent. Zoli végül a 4. helyet szerezte meg. Norci a negyedik, Lenke az ötödik lett.

 Norci az egyik döntő út elején
 és közepén
A srácokkal fel akartuk éleszteni poraiból a hangulatot, hullámot, vastapsot, a versenyzők beceneveit kiabálva drukkoltunk, mely annyira tetszett a Salewa verseny szervezőjének, hogy a végén egy doboz ziával köszönte meg a drukkot... persze a feszítés sem maradhatott el. Ez egyébként az egész hétvégét is jellemezte. :-) 
 Zoli fókuszál
és megvan a második Top is!!!
A 2. helyezett Pista feszül, őt lehet a Biotech szponzorálta nem az FiveTen
 Az első helyezett
 Banan, szintén motivált volt. Ő a spanyol style-t választotta.
Pista elküldi
 Nézzünk tükörbe és fakadjunk sírva.
 A kórus üvölt!
Meg néha táncol is!
 Zoli a toppon!
A szervező aki a drukkot ziával jutalmazta!
Nagyon örültem hogy ennyi Magyar versenyző indult el Pozsonyban. Taroltunk is mondhatom, férfiaknál az első 20 helyezésből 8 magyar versenyzőé volt. Egyébként 69 féfi induló volt a master kategóriában, a csajoknál 21 versenyző. Magyarok összesen 23-an versenyeztünk kint, 4 csajszi és 19-en fiúk. (!!!)
Gratulálok mindenkinek aki kitett magáért, fantasztikus volt a hangulat és a biztatás! Hiába volt késői a nap, nem szabadott még itt nyugovóra térni. Éjfélkor indultunk el a belvárosba, ugyanis Zotyó a 28. születésnapját ünnepeltük meg, szép zárása volt a versenynek, egy fantasztikus halogén napnak.(Képek a Salewa FB oldaláról)

Nincsenek megjegyzések: