2014. június 11., szerda

Pionírok nyomdokain

A tavalyi kiadású Höllental kalauzban van egy összegzés a mászás fejlődőséről a völgyben. A 80as évek közepétől kezdődően nyitották az első nittelt szabadmászó utakat. Az akkori úttörő mászók, ismerték a reibung és tábla mászás minden fortélyát, így igen komoly utak születtek akkoriban. A számozásban még nem érződik az inflálódás, kifejezetten old school módon vannak a nehézségek megmérve. Tavaly már másztunk egyet, ezek az utak közül: Neue Generation. Idén is Alfi Fachet egyik útját szemeltük ki a Grosse Spiegel nevű falon: Terror in the mirror(7b+, 80m). Alacsony magassága ellenére csodás mászást tartogat ez a tükör fal. Az eredeti számozás szerint 7a+ nehézségű, de én a 7b+-t érzem reálisnak, bár tény, hogy az utolsó hosszban véletlenül átkevertem a balra lévő szomszédos útba(Spiegel an der Wand), de ez nem a kulcsrész volt. Na ez az út tipikus példája a szuper technikás táblamászásnak és kemény maxerős betéteket is tartalmaz.
9-es út Terror in the mirror
Felettünk csillog a tükör a reggeli napfényben

Tükörtánc

Peti szugerálja a kunsztot

Ferde, alsós piaz, a végén atom boulderrel
A nap második felében egy 2012-ben kiépített falhoz sétáltunk fel, Obere Klobenwand. Szerintem megéri a 45 perc sétát a meredek ösvényen, mert a kőzet tökéletes. Szuper oldások, érdes felület, természetes repedések, amiket meghagytak nitt mentesen a trad mászás szerelmeseinek, őrületes reibung táblák. Sorba állni nem kell, egyrészt mindegyik út legalább 7a, másrészt a nittelés is kicsit szellősebb.Mi a Glory Daysz(7a, 100m) nevű utat választottuk.
1-es út Glory Daysz
Indul a balhé

Kilátás a Schneebergre

Schwarza

Reibung tábla, ahol csak alulhúzókkal lehetett operálni
Nap végére kifáradtunk, csak a sörnek, bornak és a tonhalas pestós tésztának köszönhetjük, hogy másnapra visszatért az erőnk. Vasárnapra egy hosszabb utat szemeltünk ki: Tour der 1000Namen(7b+, 360m). A Blechmauer fal jobb oldalán vezet az út, tőle jobbra található a szintén szuper Fantasiche Fantasia(7a+, 380m). Ez az út is a korai évek mestermunkája, amit az elmúlt években ragasztott nittekkel láttak el. Így közteseken, jó adag motiváción, ujjerőn, kifinomult lépéstechnikán és egyensúlyérzéken kívül semmi másra nincs szükségünk egy tökéletes mászáshoz.
Két út kombinációja: To the edge of heaven + Tour der 1000 Namen

A kőzet végéig tökéletes, jellegzetes oldott lyukak, karéjok tarkítják. A falat ketté osztja egy füves párkány, ahonnan még akár egész kötéllel is kényelmesen vissza lehet ereszkedni, de érdemes tovább menni. A párkányt leszámítva a nehézségek homogének, nem nagyon lehet kiengedni, 7/7+-t stabilan kell mászni a siker érdekében, a két kulcsrész A0-lal megoldható. Nekem sikerült végig szabadon kimászni, csak a két kunsztnál estem, de ezeket is kis nézegetés és 3-4 próba után sikerült abszolválni. Büszke vagyok erre mászásra, mert szintén keményen számozott útról beszélünk. Némelyik 6c+ OS után üdvrivalgásba törtem ki, én magam csodálkoztam, hogy sikerült fennmaradni a szarnyi fogások, lépéseken. Talán az első 7a+ meglehetett volna, ha nem rögtön ezzel kezdődik a nap, bár....de a fenti 7b+-t onsight-ját nagyon keménynek érzem.
Lyukak, oldások, karéjok

Szuper piaz után

Az első hossza a párkány felett

Végeláthatatlan táblák

Fidi írta...

Fuu de nagy kiralysag lehetett ezeken a tablakon csapatni :)
Gratulalok... eljenek az oldschool szamozasok :D