2014. szeptember 8., hétfő

Múlt - Jelen - ecc

Mesélj még! A mémek és fb. mainstream őrületek évében ez a kis csekélység itt is elfér. Lényeg:

Jelenec – ez a szó csengett az utóbbi időszakban, az újdonság és felfedezés témakörök alatt. Árnyékos falak, kemény utak – hallhattam már ezt másoktól. A Szlovák sportmászóhely ahol a legjobb hazai sportmászók is képesek „bármibe” beleülni. Lábad alatt 2 méterrel az utolsó köztes, a következőt még nem is látod, rejtett fogásokban próbálsz pihenni a lábad pedig valami reibungon csúszkál és azon vacillálsz továbbmész egy jó nagy zakót kockáztatva, vagy visszaesel – jó nagy zakót kockáztatva.
Nem, nem biztos túloztak a srácok. Szóval Tamáska, Marci és barátnője a csapat, már már megszokott kocsiban. Sberbanknál a találkozó a Moszkván, rutinná válik a hely lassan, úgy döntök kipróbálom a bank melletti pékség kávé és tészta állományát. Hamarosan Tomika is megérkezik és bekempel mellém és a kakaós csigák világába. Reggel 7 óra van, mindenki keveset aludt, de motiváltak vagyunk.
Tigris-tapasz a Geriben összeszedett váll-sérülésemre, mindenkinek csak ajánlani tudom.
4 tapasz 250Ft...
 Jelenec: Budapesttől kb. 200km-re északra található ez a Szlovák sportmászó hely. Ingyenes parkoló, az alvás lehetősége a szikláknál, a parkolótól kb. 5-10 perces meredek felséta vár ránk, igazán kemény beszállóval. A falak kb. 500méter hosszan terülnek el, áthajlóbb, függőleges, cseppkövek, lyukak repedések – igazán változatos. Néhol ragasztott műfogás, mely a 80-as 90-es évek mászó stílusát és etikai lazaságát tükrözi, szerintem teljesen elfogadható, de akinek vérzik a szíve bőven talál más természetes utakat.
Tamáska nézi Mordor-t, öhm.. akarom mondani Jelenec-et.
Az utak
 
tűzrakó hely
 
Az első 7- mászás lemérte az arcom. Melegítőnek szántuk, de enyhén durrant állapotban értem fel a standhoz, s a mászásom alatt sem voltam benne biztos hogy meg tudom ezt mászni, a komfortzónámon biztosan kívül esett. Hát még az ezután következő 7+ , melyen Tomika is többször hümmögött, mint egy diffegyenletek I órán. A stand előtti utolsó 3-4 méter, egy no hand-ből való kimászás, kis áthajlás leküzdése és reibung nyitott fogások … hát nem csodálom miért mondta Tomika hogy olyan motiváltan menjek a végének neki, mintha egy 7A bouldert akarnék flash mászni, mert valóban össze kellett szednem magam. Szóval ilyen Szlovákia, szóval ilyen Jelenec – gondoltam.

Egyébként ez erős túlzás, csak a régi szektorok ilyenek. Kemény utak, igazán mászni kell a fokozatért, rejtett fogások, nagy nitt távok. Viszont szépek. Többször fogalmazódott meg bennem a gondolat hétvégén: ez a hely valóban nem a puha pöcsöknek és félősöknek való. (lágytojásoknak, árnyékban parkolóknak - ahogy a németek mondanák..)
 
Kulacs igazán motiváltba volt, utánunk jött egymaga kocsival, és immáron öten csapattuk a mászást. Az első nap is viszonylag azért a sok tapasztalatszerzés mellett sikeresnek mondható, bár volt 8- aminek a második nittjéből kimenekültem, akadt 9- amit második próbára meg is másztam, Marci szintén. (Chameleon, 7b+).
Lili
Az este egy giga partiba torkollott, a helyi Szlovák mászók igazán érezték a parti feelinget, előkerült a gitár, a tábortűzre rákerült egy hatalmas rács és grillezések végtelen húsok illatoztak nekünk.
Nem tudom hogy a szlovákokból volt-e túl sok, hogy a szlovák sörökből ártott meg, de mindenesetre nyúzottan ébredtem. A több mint 15 alvó embertől kicsit odébb feküdtem le éjszaka, így reggel viszonylag későn 10 körül tértem magamhoz, persze reggeli kávék és lassúságok garantálták a délben kezdődő mászást. Egy előző nap átmozgott 9- ba mentem bele, Sakal. Marci ajánlotta és bétát is mondott, melyet kicsit átalakítottam magamnak - mint mindig.
Egy 6+ on történt a melegítés (nitt távjai miatt szintén solo biztonsággal másztam szinte végig), kicsit elkezdett csepegni az eső úgyhogy megsürgettem a dolgot és egyből éles próbát dobtam a tegnapi projora mely meg is lett. (Sakal, 7b+, second go, second try)
Marci a Pyroman nevű 7c próbálta, Tamáska on-sight hétvégét tartott, ami azt jelentette hogy csak os mászások minimális projekteléssel, bár azért egy másodikra lecsűrt 9+ beakadt a tarsolyba.
Délután egy másik mászó helyet is megnéztünk, kb. 500 méterrel Jelenec felett. A parkolótól egy percre voltak a falak, szintén bitang számozás. Tomika egy kb. 25-30m 9- nyomott OS, a helyi forma csak hümmögött. Az eső szemerkélni kezdett, így csak toprope mentem neki az útnak, egy idő után pedig a feladás mellett döntöttem. Azért sikerült jókat mászni, kicsit félni, finomakat enni, jókat beszélgetni ezekkel a srácokkal mint mindig, igazán jó edzés volt, még ha a legvégén kicsit taknyoltam is és legyőzött a mészkő. Most azt mondanám Szlovákia vs. Izer Bálint 1 : 1 :-)

Kőbánya blues
"Válaszd ki az utad FÖLFELÉ!"

Nincsenek megjegyzések: