2014. október 16., csütörtök

Ujjabb országos sikerek...

Dupla bejegyzés következik Hölgyeim és Uraim. Két ember teljesítménye, felfogása és hozzáállása a sporthoz, edzéssel teli életmódhoz, a versenyzéshez. Arról szól ez, hogyan futott a lakótársam és barátom Előd 2:34:21-el a Budapest Maratonon egyéni rekordot, én pedig hogy lettem a Monkey Maraton országos versenyén 5. helyezett a felnőttek között.5 A/4 es oldalnyi írás és 60 kép várja hogy nekiessetek... ;-)

Út a 2014-es Maraton-ig

Az egész ötlet tavaly született, meg amikor, szinte poénból kimentem futni egy Maratont Veronába két jó baráttal (M. Laci; C. Peti). Akkor 1 hónapot tudtam készülni, mivel addig nem volt biztos, hogy megyünk-e vagy sem. Az 1 hónap edzést megelőzően, elég gyenge formában voltam, két félmaratont futottam: 2013-ban 78p6s (Brescia) és 78p35s (Budapest). Az is igaz, hogy az utóbbit, kb 1h alvás után futottam, mondanom sem kell egy hölgy volt a dologban… Lényeg a lényeg a maraton előtti két hétben már csináltam egész jó edzéseket is, fő cél a 2h40p (3:47p átlag) belüli futás, de mindenképpen egyéni csúcs javítás volt (2h45p50s, Firenze, 2010). 2010-ben jóval erősebb voltam, csak-hát első maraton persze elfutottam… 76p10s kezdtem 30km-től pedig egyre lassultam utolsó 9km 45p volt. Veronában már 3. alkalommal próbálkoztam a maratonnal. Az idő tökéletes volt 14 fok borús, felhős, jobbat kívánni se lehetett volna. Kivételesen meg tudtam állni és nem kezdtem be, gyorsan, mint előző 2 alkalommal. Az egészben szerencse vagy sem az is közbejátszott, hogy eléggé görcsölt a lábam már 4km-nél, aminek oka valószínűleg a pénteki megérkezéskor kissé tovább tartott a vacsora, mint szerettük volna és alkoholban sem szenvedtünk hiányt. Szerencsére Peti még a közelben volt és adott egy folyékony magnéziumot, ami később rendbehozott..10km-nél értem fel Petire és onnan végig együtt futottunk. A km rendre 3:47p belül voltak bár a féltáv „csak” 80p20s volt. Ennek tudatában már nem voltam biztos, hogy belül lesz, de meglepően egyre jobban kezdett esni, és folyamatosan gyorsultunk. Ahogy fogytak a kilométerek úgy fogytak előttünk az emberek, mindig volt, akire lehetett felfutni, ami nagyon motiváló volt. 35km-nél viszont jött a korábbra várt „vasmacska”. Petiről le is szakadtam kb 30 métert, majd 40km-nél megint éreztem egy kis plusz erőt már nem tudom honnan és felfutottam rá. 41km-nél pedig olyan történt, ami még soha, leesett az időmérő chip a cipőfűzőmről… 1s alatt kellett eldöntenem, hogy most megállok kiesek a ritmusból és felveszem, vagy továbbfutok, de akkor lehet nem is számít hivatalosnak az időeredményem, helyezésem. Megálltam! Akkora adrenalin fröccsöt kaptam, valószínűleg az idegesség miatt, hogy a fáradtságot szinte nem is éreztem 4p10s utolsó 1200m futottam… és ezen az utolsó szakaszon 3 embert előztem meg beleértve Petit is, így 3. helyen és 2h38p49s értem be. Amikor beértem nagyon örültem és nem értettem, hogy lett belül 2h40p-en. Közben pedig azt vettem észre, hogy furán tekintenek rám az emberek, kiderült, hogy vérzik a mellbimbóm… igaz engem ez nem nagyon zavart, de azért elmentem az orvosi stábhoz lekezeltetni. A beéréshez hasonlóan jó érzés volt, amikor kihívtak a dobogóra, a Verona maratonon, persze full válogatottban mentem ki, hogy tudják honnan jöttem. 
 
Verona, 3. helyezés
 

 A Verona maratonról hazajőve sokáig csak az ünneplés volt bennem, mert egyszerűen nem értettem miből futottam. Persze van erre is magyarázat 2004-től versenyszerűen futok, heti 6-8 edzéssel évi minimum 2500km. Az ünneplések végezetével, még mindig nem volt bennem elég tudatosság egy edzésrendszer felépítéséhez, ezt mindig csúsztattam heti 4-5ször azért futottam. Decemberben volt egy majd 1hónapos náthám, ami megint csak a kedvemet szegte. Szilveszterkor viszont elhatároztam, hogy ha 1hónapból tudok 2h40p belül futni, akkor 10hónap alatt 2h30p körül kell teljesítenem! Az edzéseim a betegséget követően szinte a nulláról indultak, és a vizsgaidőszak is csak hátráltatta az egészet. Februártól viszont már nem voltak kifogások, egyre több kilométert futottam és egyre jobban mentek az edzések. A heti edzéseket általában előre megírtam, és mindig egy adott versenyre készültem szisztematikusan, de mindig szem előtt tartva, hogy igazából az októberi maraton országos bajnokságra készülök. Az első verseny 2014-ben a Pécs-Harkány 25km es versenye (márciusban) volt, ahol 1h30p22s futottam 3:36p átlaggal és 11. lettem, ami nem is rossz ahhoz képest, hogy még be se melegedtem. A futást kiegészítve már Januártól erősítettem, főként fekvőtámasz, de sokszor húzódzkodással felülésekkel súlyzózással kiegészítve. A következő versenyem a Szarvasűzők csapatverseny volt (április). Sajnos közvetlenül a verseny előtti héten volt egy részleges szalagszakadásom a bokámban, úgyhogy kihagytam 1hetet. A versenyen azért indultam és meg is nyertem a második hegyi szakaszt 6,4km 26:58p 300m szintemelkedés. A csapatverseny még jobban meghozta a kedvem a további edzésekhez, és kezdett kovácsolódni egy egész jó kis csapat az edzésekhez, majdnem minden hosszú futáson voltunk 3-4en az ezt követő hónapban. A következő versenyem május elején volt, még a vizsgaidőszakot megelőzően szerencsére. A verseny hatalmas presztízzsel bírt nálam, mivel a Szekszárdon rendezett Borvidék Félmaratonról van szó, igaz a táv ennél hosszabb. 23,2km 600m szintemelkedés, 1h27p45s-al nyertem (3:45p átlag) vagyis az előző maraton tempójában úgy, hogy ez igen csak kemény emelkedőkkel volt tűzdelve. A versenyt 10km-től egyedül futottam, és ettől a versenytől fogva éreztem igazán, hogy nem rossz az edzésmunka, amit elkezdtem. Ezt követően Július idusáig (20.) kőkemény edzés következett, heti 90-100km futás, hegyfutások, és sokszor bringázás az állóképesség javításához. Július 20. pedig eddig nem próbált műfajban a hegyi futásban próbáltam ki magam. Hegyifutó OB-n indultunk Izer B.-vel karöltve, mindketten újoncként. A verseny 10,1km volt és 800m szintemelkedés. Végül beértem bár már 3km-nél nagyon kész voltam valószínűleg kicsit gyorsan kezdtem. Az időm 54p52s lett ez most a 11. helyre volt elég, de mégis jó szájízzel távoztam a versenyről, lehet, jövőre megfingatom még őket gondoltam… A verseny után megint erős edzések következtek, és újra egy ismeretlen verseny műfaj és táv. Szeptember 6.-án az 50km OBn indultam 3h21p34s nyertem. A verseny 1km-es körpályán volt rendezve egy 1300m felvezető-befejező útvonallal. Az első ultrafutó versenyem, vegyes érzéseket váltott ki a végére nagyon elfogytam viszont a 4p tempót szinte sétának éreztem 45km-ig ahonnan többször is begörcsölt a combom, de mivel kb 30p-el vezettem nem aggódtam, nyújtottam és befejeztem a versenyt. Laza hét következett szokás szerint, csak most a szokásostól eltérően versennyel a hétvégén. Szeptember 14.-én a Félmaraton Magyar Országos Bajnokságon indultam. A verseny előtt már tudtam, hogy 1hét alatt nem pihenhettem ki az 50 km versenyt, így szinte edzésként álltam a versenyhez, de ettől függetlenül komolyan vettem. 21,1km 72p27s alatt teljesítettem 12. hely úgy, hogy 13km-nél megálltam WC-re valószínűleg az előző napi pörkölt nem kellett volna szüreten… lényeg, hogy beértem. Utólag úgy voltam vele, azért edzésnek így is jó volt :-) ! Ezután még volt pár hetem Október 11. Maraton OB-ig, amit kivételesen erős edzésekkel töltöttem. Az edzések már annyira jól mentek, hogy szinte biztos 2h30p formát mutattak, igaz több edző is mondta kevés km futottam (Maratonisták általában 120-180km/hét). Én viszont úgy akartam eredményt, hogy ne sérüljek le, folyamatos legyen a teljesítmény javulás, és azt is figyelembe kellett vennem, hogy szinte nulláról indulok. A maratont megelőzően 3200km futottam 2014-ben, 6600 fekvőtámaszt csináltam, 800km bringáztam és 16000 percet edzettem (futás+keró). A maraton napján már annyira tudatosult bennem, hogy képes vagyok 2h30p, hogy azt nem is vettem figyelembe, hogy 26fok fellett volt már a rajtnál a hőmérséklet. 
Középen kékben az olimpikon Kovács T. jobbra Előd és Módos Laci.
Első km-ek, még nagy a mosoly :-) (3:30-as ezrekben...)

 

A rajtot követően óvatosan kezdtem, de nem lassan az 5km 17:50p volt, felzárkóztam két gyerekre, a tempó pedig tovább gyorsult 3:30p tempót futottuk innen. Az 1/3 maraton 14km:49p24s volt és nagyon jól esett. 17km után már csak 2en voltunk Jenkei Péterrel, aki pár hete futott 69p34s Félmaraton OBn. Fél távnál már láttam, hogy nem esik neki túl jól igaz én se voltam már friss és a hőmérséklet is egyre melegebbnek tűnt. 21,1km 74p30s volt. 23km-nél már láttam, hogy kiált az a gyerek, aki korábban még velünk futott, közbe pedig a Peti is leszakadt rólam. Ekkor a 4. helyen álltam, kicsit meg is nyugodtam, de egyre jobban éreztem a lefutott kilométereket. 26km nél 1h32p2s volt és még bőven jól álltam, de éreztem, hogy lassulok. Be is toltam a magnéziumot ami nálam volt, a géllel még úgy voltam várok egyet már így is betoltam 13km és 21km között. 30km-nél felért rám 2 eddig nem látott ellenfél, akikkel csak pár 100m tudtam tartani a tempót, már nagyon kész voltam. Innen kezdve már csak arra tudtam koncentrálni, hogy tartsam a tempót, ami ekkor már 3:45-3:55p között volt. 33km megettem az utolsó gélem hátha feléledek poraimból, de már csak a csoda segíthetett volna. 
 A nagyszerű szervezésnek köszönhetően a 36km és a 38km-nél ígért frissítők csak elméletben léteztek… mondanom sem kell nem javult az állapotom semmit. Az utolsó km-ek már csak a küzdésről szólt, be akartam érni végre. Nagyon örültem az ismerős drukkolóknak a végén Bálint, Attila, Erzsi és nem tudom még ki volt… de a végén már csak a hangok vittek. A célegyenesbe fordulva hatalmas megkönnyebbülés és eufória volt, egyszerűen örültem, pedig jóval gyengébb időt futottam, mégis úgy örültem mintha lottót nyertem volna. Aki futott már maratont sejtheti mit éreztem, de nekem erre a versenyre épült az egész évi edzésem. Az országos bajnokságon így 6. helyen végeztem és nagy örömömre még a dobogóra is felhívtak, Sparos ajándékcsomaggal és kupával elismerve a teljesítményem. Ha mindent egybeveszek 4 és fél perccel futottam gyorsabb maratont, mint tavaly, több lettem pár verseny élménnyel, számomra eddig ismeretlen műfajokat próbáltam ki, és mindeközben sok új ismerőst, barátot szereztem. Sokak szerint az ilyen „középszerű” sport nem éri meg az áldozatot, de azok nem látják, azt, hogy miközben mindennap keményen edzel egy célért, barátokat és élményeket szerzel, mi több a jellemed, is változik véleményem szerint pozitív irányban.

” A sportnak nem mindig az a célja, hogy elérd a célod, csak az, hogy legyen célod!”

              Zsigmond Előd 
 
--------------------------------------------------------------------------------

Előzmények:
Nem is tudom hol kezdjem. Hogy számomra hogy érett meg a dolog, az előzményeket, vagy csak a versenyt és a tényeket. De inkább leírok mindent, hosszabb lesz, de teljes rálátást fog adni a filozófiámra, ami hozzásegített az eredményemhez: a Magyar Kupaforduló ezen fázisán, a Monkey Maratonon elért 5. helyezéshez a nyílt férfiak között.
Nem kezdődött túl bizalom gerjesztően a versenyszezon. Mondhatnám hogy az egyetem miatt nem tudtam annyit edzeni, de ez fals lenne kissé, edzettem, edzettem de valahogy mégsem jöttek össze a dolgok. Hiányzott valami. 2014. júniusát írjuk. Margit-sziget - Gi boulder verseny. Nem jött ki a lépés, egyrészt a szétcsúszott csoportok miatt, amiatt hogy bemelegítés nélkül kellett nekiesnem az utaknak, mentálisan épp elég teher volt amit a verseny során nem tudtam ledobni magamról. Görcsölve másztam, erőltetve a flow élménytől lehető legtávolabb. 20/17 boulder+2zóna eredménye a 14. helyre volt elég. Csalódott voltam, annak ellenére is hogy egy héttel később "játszi könnyedséggel" közel 30 fokban másztam sziklán egy 7C bouldert; a Hook-kapitányt Öreg-lyukban. Tudtam, hogy a formám jó de miért nem tudom versenyen kihozni. Aztán jöttek a vizsgák, még egy adag rendszertelenség rakódott az amúgy is össze-vissza edzéseimre, ennek eredménye egy még rosszabb verseny lett. Június utolsó hétvégéje Zsombón. Teljes megrogyás, az általam elvárt 100/75bouldernél is rosszabbul teljesítettem. A 17. helyezésre volt elég.
Sosem felejtem el a haza utat. Tótáék Ladájával repesztettünk az  autópályán, meleg levegő-kereszthuzat a kocsiban, én hátul elfekve, megjött az sms miszerint átmentem az utolsó vizsgán is. Mégis keserű volt, csak az járt a fejemben miért nem tudok jobban teljesíteni a versenyen, miért nem tudom kihozni a maximumomat?
Sokaktól hallom ahogy mondják hogy élvezni kell, meg dejó-így vagy úgy, de én nem tudom ezt így felfogni. A szikla az amit élvezni tudok, a verseny kunsztokat nem tudom „szépségkategóriásan felfogni”. Nem ezért megyek oda. Azért van ott hogy megmásszam és minél kevesebb próbából. Ha valaki 11 éve mászik már teremben; nem fog egy szépen felcsavarozott HRT fogástól merevedési problémákat kapni. Bodrogi Zolival beszélgettem a verseny előtt erről, annyit mondott: „- Hát ilyen fogáskészlettel igazából nem lehet rossz vagy csúnya utakat építeni…”

Elkezdtem gondolkodni a hiányosságaimon, mik azok a dolgok, amik leginkább visszahúznak. Hogy nem tudok lábfejezni, vagy sarkazni? Hogy nem vagyok hajlékony? Hogy nem étkezem eléggé egészségesen, vagy nem alszom eleget? Fokozatosan kezdtem mindenre egyre jobban figyelni, a nyár kovácsolt a kelekótyaságomból tudatosságot. Beiratkoztam jóga kurzusra hogy elsajátítsam az alapokat, motivációt kapjak, akár az otthoni gyakorláshoz is legyen egy biztos alapom. Két hónap után láttam, hogy a mászásban is megcsinálok dolgokat, amik korábban nem mentek volna. Hogy a homlokom majdnem eléri a térdemet, vagy a tenyeremet közel le tudom már tenni a földig kinyújtott lábakkal. Ezek nagyon kis dolgok, apró részletek – de ezekben rejlik meg az ördög. Az ujjgyűrű és a gumiszalag elszakíthatatlan barátaimmá váltak, még ha a 200 fős előadóban hülyének is néztek miatta a padtársaim. Amikor szeptember közepén kiderült hogy Magyar Kupa fordulós verseny lesz a Monkey-ban, egyértelműen tudtam hogy ott a helyem. Lemondtam egy Universitas versenyt is Veszprémben, a szülővárosomban, egy versenyre akartam figyelni. Csináltam egy edzéstervet, beosztva heti nyújtások, mászóedzések, fingerboardozások és pihenőnapok számával és egyszerűen nem fért bele más. Mások lehet ferde szemmel néztek rám: „Miért nem indulsz?” – de leszarom. Milyen indokot kellene mondanom és mégis mivel tartozom másoknak? Csak magam felé tartoztam azzal a tisztelettel, hogy végig csinálom azt amit elterveztem. Így még ha a Monkey-ba 10km kellett is bicikliznem és 10-et vissza, oda jártam nap mint nap. A Beastmaker, a krampuszbord, a jó öreg, bambusz húzódzkodó és a gyűrű. 
edzős részleg
Itt fent Norciban potenciális motivációforrásra leltünk egymásban, megvitattunk edzéseket, a versenyzést – amit elég kevesen vesznek itthon komolyan – pláne erről beszélni nem szeretnek az emberek. Mintha a sex-ről kérdeznék valakit a villamoson. Ha az edzésről van szó kicsit mindenki ferdít, kicsit tán hülyének is néznek érte. (Te tényleg edzésnaplót vezetsz? Minden nap mérlegeled a testsúlyod, számolod a húzódzkodásaidat, hülye-e vagyol?) Az emberek csak legyintenek amikor Zupi a 16. egykezest húzza, vagy valaki időre edz állóképességre a boulderfalon, pedig úgy látszik ebből lehetett elérni Magyarországról is a 8C bouldert...
Mindig rosszul esik nekem, amikor szegény Komjáti Zolit is kritizálják az fb kommentekben, hogy milyen vékony, meg elfogy lassan. Pedig ha megnézzük bármelyik profit, vagy a sportját komolyan vevő embert, osztrák mászót, csupa ilyen alkatú emberrel találkozunk. A sport és a táplálkozás alakítja fel, építi, vagy éppen rombolja a testet. Ez az igazság, de kanyarodjunk vissza. Két héttel a verseny előtt állóképességre mentem rá leginkább, 3-4órákat mászni folyamatosan teremben, ez volt a legfontosabb, hogy bírjam a terhelést. Az utolsó héten csináltam újra maxerős edzést a fingerboardon, ebben Márk volt segítségemre, no meg a súlytárcsák…
A Verseny.
A verseny hetében minimumon égtem. Nem mentem sehová, csak ha nagyon muszáj volt. A lehető legkevesebb emberrel való találkozás, kevés inger, sok pihenés. Egész héten 8-9 órás alvások de volt hogy sikerült egy 10-et is becsempészni. Halolaj, extra C-vitamin kísérték végig a hetet, péntek szombaton már csak a megfelelő szénhidrát bevitelre akartam figyelni. Tésztát főztem, csokikat vettem. Pénteken este Előddel még valami motivációs tevékenység gyanánt megnéztük a Fehér tenyér című filmet, ami mondjuk inkább elgondolkodtatott mint motivált. 22:00-kor ágyba feküdtünk. Fél óra forgolódás után váltottunk pár szót; Te tudsz aludni? Izgulsz? Jó volt Előddel nyomni közösen a motivált készülést, még ha mindegyikünknek más is a sportága. Reggel ő már korán felkelt megenni a mézes kenyeret és sétálni egyet, nekik 11-kor volt a rajt. Én vagy 10-ig fetrengtem az ágyban, miközben motivált futók hada lepte el a szobánkat. Döni – aki szintén 3 órán belüli maratont akart futni, vagy a Váltóban induló Módos Laci, akinek 9 óra környéki ironman-je van. Nekik eldördült a startpisztoly, egy darabig otthonról követtem az eseményeket, majd „Smacki”-vel 40-es táblához álltunk ki, utoljára biztatni Elődöt. Jöttek a kerekes székes tekerők, majd a veszprémi VEDAC-os olimpikon maratonista Kovács Tomi, akit végül jól megvertek az utolsó 500 méteren. Nagyon meleg volt, láttuk hogy nem lesz meg a kitűzött 2:30 Elődnek, de az egyéni rekord (2:38belül) még meglehet. Amikor elment az ötödik, a távolban feltűnt egy iszonyúan szétesett mozgású gyerek: nah ott futott Előd a 6. helyért. Ordítottunk, ami csak kifért – Elődön olyan fáradtságot láttam, amilyet amilyet még senkin előtte. 2:34:21-el ért célba. Hihetetlen motivált lettem. Fel a biciklire és irány a Monkey!!!
5rekesz fogás ment a versenyre!!!
"Csabi a Jelen Ura"
Tibi - fasza versenyvideók atyja
  
 
Márk kimászik
Molnár Dave Dávid
Márk egy boulder topjánál - nekem ez nem sikerült...
Reggi-Reggi-Regisztráció
    
 
 
"miskolci ujjerő..."
  Maraton 42 boulderrel. Hajaz-e a maraton 42km-ére, vagy Douglas Adams és Ford Prefect „Élet értelme” kérdésére lehet-e a válasz a 42-es szám, ezt nem tudom. De bazisok boulder ez, annyi szent!
Beneveztem, egy óráig nézegettem a kunsztokat, az összeset átgondolva, kitalálva, mi lehet amire ne is dobjak próbát, mire igen, miket kellene elsőre lenyomni a nehezebbek közül.
Ezután 1 óra melegítés következett. Nyújtás, lógás a fingeren, minden végtagomat átmozgattam, átjárattam vérrel, teljesen be akartam melegedni, hogy ez az idő ne a mászó időmből teljék.
A 7C+ csapatnak hála a Nándi+Petike fogásokból is versenyutak lettek, teszem azt iszonyat királyak.
Magamban három részre osztottam a versenyt:
-bemelegítő könnyebbek kis fogásokon
-legkeményebbek amikre van sansz, és plafonos utak
-maradék könnyűek és nagyfogásos nehezebbek
Jobb kéz "saskarom"
Volt ám ováció - Kakasi Balázs megoldása a két fal között felmenve.
Egyébként a VEFK-iek körében, Ő a purnyózás technika ősapája...itt lehetett alkalmazni.

Ezt most hogy kell nézni?! :-)
Papír
"Zsoltika kész van már az a ..."
Kucsera Bálint
Nagy Ferdinánd - egyeduralkodó Dánia főhercege lesz...
Egy boudler ami nem ment...
Jobb kezemhez kellett volna sarkazni,
kb. 100helyzetből az egyetlen amikor hátrány a magasság..

E haj, már a múlté.
  
 
Meglepően sok próbából tudtam csak megcsinálni.
Norci az örök motiváció, nemzetközi versenyek, 7C boulderek Svájcból!
Soma az egyik legtehetségesebb fiatal itthon,
általános iskolásként nem sokan másztak 8b idehaza. Tán csak Törpe...
a jövőnk

bicepsz..
 
 
Tomika az egyik legnehezebb boulderben, mely csak neki sikerült.
 
 
Egy fújás és...
 
huhh
 
 
 
Tomika jó sportember módjára lelépett kajálni,
leszarva az eredményhirdetést..

Plafonra az embernek két és fél óra mászás után görcsölő kezekkel már nincs sok esélye, mint ahogy a legkisebb fogásosakra sem, szétkopott bőrrel. Előtérbe helyeztem ezen peremfeltételeket, eszerint jól átgondolva másztam azt a sorrendet, ami a leglogikusabbnak tűnt számomra. A plafonosok közül volt egy fehér amit senki nem mászott meg, és egy narancs amit csak Tamáska. A többi 40 kunsztnak több megmászója is akadt. 3 óra igazából gyorsan pergett, egyszer tartottam egy negyed órás pihenőt, azon kívül végig veretni kellett. Az utolsó fél órában gyakorlatilag két bouldert küldtem, amihez nagyon közel voltam, egyiknek négyszer esve le a top-járól. Mindegy nem vagyok telhetetlen most teljes mértékben elégedett az eredménnyel! Végre teljes mértékben! 36 Top és 3 Zóna a szumma, közel 25 bouldert flash másztam meg, 5. helyezés ez most. Nálam jobbak most csak Nándi, Papír, Zoli és Tamáska voltak. A hazai boulder mezőny nem gyenge, de biztosan a céljaim között lesz felállni – ebben a krémben- a dobogóra jövőre és több nemzetközi versenyen is elindulni!
187cm 74.3kg - 2014 versenysúly (!)

Kezemben a Biblia, a jövő, a GimmeKraft!!!

1 megjegyzés:

gábor írta...

Ezer motiváció és gratuláció. Nagyon jó írások ;)