2015. március 20., péntek

A helyzet kutya (futtában)

 
Mindennapi alpinizmus 6a+
 
Azért nyomom schnell-partiban ezt most, mert csak tényeket akarok leírni. Nem szóvirágokat, csupán az elmúlt egy hét napjait, melyre egy perc időm sem volt eddig. Most sincs sok, mert pakolni kellene, hamarosan beülök egy Zillertalba menő autóba. Az viszont nem lesz kutya.

Vasárnapot írunk, Veszprémben vesznek fel Marciék. Simon bí, Vivi és Kinga. Évek óta őrületes reklámot nyomok, majdhogynem transzparensként promózom Kő-árkot.. melyről soha senki nem tudja.. ÁÁhh csak boulderek, nem érdekel. Én fejemben ilyenkor megy fel a pumpa, hogy az emberek hogy lehetnek ennyire értetlenek, vagy érdeklődés nélküliek. Mégegyszer pontosítsuk. (már szinte kiabálok :) )
- Ördög-árok BOULDER!
-Kő-árok KÖTELES MÁSZÁÁÁÁÁÁS!

Nah ez Bubb-on kívül eddig nem sok pesti mászónak jutott el a tudatáig, csakmert nincs benne az országos mountexben kapható kalauzban. Lehet amúgy jobb is, legalább kicsit mindig lesz mit felfedezni azoknak, akik egy csavarral motiváltabbak a "decatlonos köztescsörömpölős tardososoknák". Sőt, ha ez alapján kellene IQ-szintet mérni, biztosan sokan megbuknának, tény hogy a két árok rendszer relatíve párhuzamos, 3-5km van köztük, na de mégis...
ÉS végre megszerveződött az első csapat, évek óta az első, Simon motivált, Fidy-n pedig már meg sem lepődöm. 
Nem nyafogni kell hogy nincs szikla itthon, el kell menni oda, ahol van! Bennem hatalmas kíváncsiság van, ugyanis Szájmon MiskaPec - egy hétvégés teljesítménye (8b, 8a, 8a megmászás) azt sugallja, Bence jó formában van. Éreztem, hogy ez az árok jövője szempontjából is fontos lehet, hogy neki és Marcinak mi a véleménye a helyi utakról és fokozatokról.
De ami történt az túlszárnyalta azt mint amire számítottam.
Bence flashlete a Ha lenne tízezer Forintom - 8a utat, illetve másodikra mászta az If-direktet, melyet én az első 8a-nak tartottam 2009-ben, s melyet most Bí a helyi viszonylatok közepette megerősített. Marci harmadikra mássza a tízezret, s szintén nagyon közel van az If-hez. Ami még durvább - egyenesen sokkoló, hogy Bí majdnem elsőre mászta meg a Halászok a genezáreti tónál túlteljesítik a tervet... - mely 7c+ nekem anno kb. 30 próbámba került.
Vágási Feri beszáll az internetbe 7b+ standban.
 
Ha lenne tízezer Forintom 8a flash
 
 
Számomra a nap a Szentpéter esernyője 7c+ átmozgásával telt (nem sikerült átmozogni!), illetve az új variánst, a Lesz ez még így se! 8a-t próbáltam, melynek első mozdulatát szintén nem volt esélyem megcsinálni.
Egyébként igazán mázlink volt. Lemérve a kocsitól a 710m gyaloglás során végig azon agyaltunk, vajon el lesznek-e ázva a falak, lévén a páratartalom 100% környéki lehetett, mintha felhő ült volna be a völgybe egész nap, néha kis szitálás kísérte a szürke időt. A karamell vihetett meg, mert napokba került mire összeszedtem magam, és nem sok mindenre emlékszem a hazaútról, azt hiszem aludtam mint a tej.
A halászok... 7c+
Másnap pihenni akartam, de maradt bőröm és úgy döntöttem kimegyek Tündérsziklára Ádámmal. A moszkva téri túrkafúrka miatt késésben vagyok...
A parkolóban már Marci vár, két pad, három motivált mászó megy a Manóvár tömbhöz. Itt előző nap történelmet írtak, Patkány ekkor mászta át a teljes jobbról balra travit, (melyet Árpival amikor régen szemezgettünk vele Názáreti Mazeratti néven emlegettünk.) grade 8A+, fogások, sok ha nem lett volna ziás, nem is érteném hogy fogni kellene, pedig Patkány nem az aki csak úgy ziázgatja a falat. Amikor be akartunk szállni később Marcival, csak akkor tudatosult igazán, hogy a segget elemelni a végén önmagában kihívás. Nice man, congrat!!!! :)

Számomra a nyáron Háger Balázs által nyitott Faterpapszli assis Direkt 7C a feladat. Próbálom megtalálni, a legjobb bemelegítés és bőrspórolás kombit, mert a fogásokhoz kell bőr, és nem árt ha fitt a bicepszed. Míg a fiúk, a Morgó és Tudor dinamikus kunsztokra szikkadnak rá (6C, 7A) - én elkezdem dobálni az éles próbákat. Háromszor sikerült eljutnom a legutolsó mozdulatig (két mozdulat a kunszt :P ) de elugrani sem bírom, pláne hogy nem is nagyon látni a Top fogást, csak egy tickmark-ot ami az irányát mutatja, hova érkezzen majd a csuklóm. Végül valahogy sikerül, s magam is érthetetlenül állok a dolog előtt, miként maradt a Top az ujjaim alatt. Kimászok a tömb tetejére, élvezem a sötétedésben a pesti fényeket. 7C első ismétlés ez.

Két nappal később szerdán is ér némi meglepetés, ezúttal Ezüst-hegyen Tomcsival és Bajuszékkal. Ekkor a Gyíkvér 7C első mozdulata akad be, olyan szinten váratlanul, lehetséges eltátottam a számat is. Aztán azért itt is kiderül a két mozdulatos 7C nem véletlen annyi amennyi, még vagy kb. tízszer esek le a lábcserékből az első mozdulat után. Egy végtelen reibungos semmire kell ráállni, amit én nem látok, csak keresgélek a falon. Érezni kell ezt a bouldert azt hiszem. Pont ezért nem is furcsa amikor full sötétben akad már be, fejlámpával, egyszer csak odakerül a cipőm orra ahová szerettem volna, kiabálok a Top-on újfent. 7C - régi álmom volt ez a kunszt, remélem ha ebben a szezonban nem is, talán majd ősszel rászikkadok az ülőstartjára is.
Bajusz is bőséggel aprított, Állócsillag 7C és Szedermotor 7C egy nap alatt. Ez mindenképp respekt szagú Bélám! :-)

Nincsenek megjegyzések: