2017. január 3., kedd

Happy New Year everyone!

Újévi fogadalmam nem volt, de ha lenne talán az lenne, hogy megpróbálni több időt szakítani az írásra. Régebben úgy ment, hogy többet írtunk mint másztunk, több poszt született mint sziklás nap, ez idén jelentősen megfordult. 2016-ra 53 bejegyzés jutott, holott 61 sziklás mászónapom volt csak nekem és persze elvileg többen csináljuk ugyebár a blogot, szóval lehetne ez a szám magasabb is... de nem a darabszám tükrözi a minőséget. Viszont nekem a darabszám tükrözött valamiféle fanatizmust, ami nem csak a ziázást és projektelést jelentette, hanem az írás iránti szeretetet is - mármint ebben a témakörben, de ezer fokon. 
És persze két bejegyzéssel tartozunk még decemberről, egy jó öreg Padányi Kupa és a Pécsi vendégszeretet hamarosan napvilágot látnak. Illetve egy szilveszter tájéki tétova napok is be fog csúszni valamikor a közeljövőben. Sokfelé osztom a figyelmemet jelenleg, több új dologba is belevágtam a fejszét. Mászás témakörében ez három dolgot takar, de most kettőt fogok ecsetelni. Az első volt az egyszerűbb. Admin szerettem volna lenni a 8a.nu oldalon. Több okból is. Egyrészt láttam, hogy a Spanyolok már évek óta tolják, hogy vagy lefordítanak cikkeket vagy spanyol megmászásokról írnak spanyolul a nyócá spanyol oldalán. Hogy megkapd a saját országod egyszerűen a 8a oldalán a bal fölső sarokban a logó alatti Global-t kell átkattintani Hungary-re. Ha ezt most megteszed ott csillog az első fordításom frissen, ropogósan. 

Másrészt nem örültem, hogy nincs magyar fórum, magyar oldal ami effektíve rendszeresen, közölne versenyeredményeket, adatokat, számokat, teljesítményeket a Magyar Sportmászás világából. A szikla.hu -val pár éve megszakadt valami, ami aztán a 4bakanccsal ismét megszakadt (sajnos). A Magnéziafelhő és boulder blog is gyorsabban lefőzte magát mint a kávé, bár Csé adott még egy löketet neki az év végi beszámolóival, amik amúgy korszakalkotóra sikeredtek. 
Sokáig abban a hitben éltem, hogy a facebook fogja átvenni a média szerepét hiszen itt terjednek leggyorsabban a hírek és itt jut el a legtöbb emberhez is. Ezt én akartam is, meg nem is. De ez nem történt meg, sem a 7C+ oldalán, sem a CS entertaiin-áhh nem tudom leírni helyesen, nem is próbálkozom. De abszolút meg is értem, a 7C+ -os fiúk világa a 7C+, CSÉ-é a sajátja, Bubb-é a krónika, én pedig... here we are. Mindenkinek megvan a saját felülete, még ha teszünk is átfogó dolgokat időnként közzé vagy utalunk hazai teljesítményekre, egyszerűen sehol sincs rendszeres beszámoló. 
Ezt a hiányzó űrt kívánom a 8a.nu-n innentől betölteni. Én leszek Szauron, a szem mely átlát középföldén keresztül Pécsig, a Rotpunkt Vértesi zugain át Veszprémig, átlátok a Péceli füstön, és szemem figyelni fog Északkelet felé is, illetve a külföldön élő Magyarok is bizony szem előtt lesznek tartva. Nem fogom örökké csinálni, át fog adódni annak aki fiatal és motivált, aki benne van a krémben és akinek van ideje ezzel foglalkozni, de beindítani én szeretném. Ezek az indokaim. Jó néhányatokban felvetődhet a bézöl az angol tudásommal (amit majd igyekszem csiszolni) vagy a Magyar helyesírásom (ez már már menthetetlen) de ígérem, próbálok jobban koncentrálni rá mint eddig. 
Szóval ez volt az egyszerűbb, a másik fába-vágás kicsit nehezebb. Ez a második arról szól, hogy segíteni valakinek aki nem kérte, de megérdemli. Aki az egyik legfanatikusabb mászónk volt, akitől én tonnányi motivációt tudtam meríteni fiatalon. Aki több százszoros Magyar Bajnok, aki nem fordított hátat a sportnak... és én azt SZERETNÉM, hogy a sport se fordítson hátat neki ha segíteni kell. Törpéről és a betegségéről van szó. Szeretném, ha valamilyen formában, a versenyek jótékonnyá tételével, vagy egy külön emlékversennyel, de valamilyen formában anyagi segítséget nyújtani neki, ami a gyógyuláshoz segíthet. Szerencsére ebben Benus Tibor-ban partnerre találtam és az a legnemesebb cselekedet lesz, ha az MHSSZ is beáll az ügy mögé. Ezt sem tudom egyedül megcsinálni, de a szekeret beindítani be tudom. Ennek tervei mostanában vannak kialakulóban. 
ahogy mi érezzük a 17. kerületet

bleau 4c ?
Csináljunk valami évzáró izét. 
173 mászással kapcsolatos napom volt 2016-ban, ebből 61 sziklán töltött nap. A Nazgul 8a sem volt rossz, de az ennél egyel nehezebb Csontbrigád 8a volt nekem idén a csúcs. Sok nap, sok évi munka fizetődött ki. Két 8a után kiemelném az 5db idén mászott 7c+ -t, ezek közül is a fogástörés óta már inkább 8a-ba nyúló Metavadat és az ausztriai Shugurim-et. Két külföldi 7c+ volt idén (egyiket 4. próbára!) és volt 7c második próbára Szlovéniából és Ausztriából, és harmadikra Németországból. Idén léptem át az all-time-ever kislistámon az első határt az 50. 7c vagy nehezebb köteles megmászással. Ez boulderban szintén jubileum volt, a 100. 7B vagy afeletti boulderemet másztam meg idén. Nem lett ez rossz, annak ellenére sem, hogy a kitűzött 8b út és 8A boulder nem lett meg idén. Nincsen savanyú szájíz, a piramis alja épül ki mindig - az elmúlt év leginkább a sokoldalúság fejlesztésére fordítódott. (Ismét, csináltam már ilyet 2014-ben, amikorelkezdtem nyújtani és nyitott ujjakkal mászni. 180km-ert futottam idén ez fele a tavalyinak és harmada a tavaly előttinek. Talán az évi 60 futóalkalom és másfél órás félmaraton nem kell a 8a mászás. Vagyis most így sikerült és ezt érzem.
Tartalmas volt. A 30 külföldi sziklán töltött mászónap azért pozitív, akárhogy is nézem, pláne hogy ennyi szerintem még sosem volt. 

-Csontbrigád, 8a/+ Csókakő
-Nazgul, 8a Kis-Gerecse
-Badman, 7c+ Kis-Gerecse
-Metavad, 7c+ Kis-Gerecse
-Masters of the Snotting, 7c+ Kis-Gerecse
-Shugurim, 7c+ Adlitzgraben

-Vlez mi na záda, Petrohrad 7B+
-Minimál Bézöl, Öreg-lyuk 7B+

Boulderversenyek időrendi sorrendben:
Monkey UV JAM: 3. hely
Spider I. Kupaford: 9. hely
Monkey Magyar Kupa: 7.hely
Ujjerő Magyar Kupa 9.hely
Ujjerő 300 csapatverseny 2.hely
Egri Várfalmászó verseny: 3.hely
MonkeyII Maraton 5. hely
Gi Magyar Kupa 4. hely
Padányi Kupa 2. hely 

3 megjegyzés:

Strommer Soma írta...

yeeeeee

gábor írta...

"A Hadakozó fejedelemségek korában (i. e. 5–3. sz.) Kína területén több állam egymással folyamatosan harcolt. A Sang Jang által kezdeményezett legista szellemiségű reformoknak köszönhetően a fejedelemségek közül fokozatosan Csin állam emelkedett ki, amelynek erőskezű uralkodója, Jing Cseng i. e. 221-re legyőzte a rivális államokat, és egyesítette a kínai területeket."

Feri írta...

Jó lett ez az írás Bálint, örömmel olvastam!
Furcsa, hogy nagyjából egy időben, egymástól függetlenül gondoltunk Törpére. Amikor legközelebb találkozunk majd, megosztom veled a saját gondolataimat erről... :)
Addig is HAJRÁ!