2010. április 18., vasárnap

Gesztes

Az egyik érdekesség mellyel ezen blog írogatása közben találkoztam, hogy az ember hajlamos újraélni a régmúlt eseményeit. Lehet ezt gondolatban, nosztalgiázva, vagy tettben.

Nem egész egy évvel ezelőtt Franciabányán voltunk, akkor ketten, Robival egy igen sikeres napot zártunk. Most sokad magammal, Robi nélkül ;( vettük célba a vértesi mészkő képződményt.

A csapat mászókörösökből állt:
Gábor (Zebra haverja),
Árpi,
jómagam

A 7.28-as (mászó) járattal mentünk Tatabányára, ahol egy kis futás után elértük a gesztesi buszt, ahol csatlakozott hozzánk Bogyó Dávid és barátnője. Sikerült rossz helyen leszállni a buszról, ugyanis Domi, az egyedüli közülünk, aki már járt itt, nem lépett fel elég erélyesen. Az előttünk elhaladó buszról Bogyó csodálkozó tekintete figyelt le ránk, üzenve ezzel, hogy elkúrtuk. Nem szegte kedvünket egy kis séta, Bogyóék előtt értünk a sziklákhoz, mert ők meg akartak várni minket a jó buszmegállóban.

Amikor a falakhoz értünk még kicsit néhol vizes volt, de így is találtunk fogni valót és gyorsan száradt. Fél tízkor még csak mi voltunk a szikláknál, jó időnk volt, nem volt túl meleg. Beraktunk pár kötelet felsőre, Dáviddal kezdtem mászni, a Bőrerő (?) nevű 8+ -so utat néztük ki. Dávid elég szépet esett az útban, annyira felrántott hogy a föld felett állt meg, én meg másfél méter magasan. Hát a vékony kötélnek is vannak hátrányai. Ezután én vittem fel, találtam rá egy jobb kéz sorrendet. Másodikra meg is lett, utána Dávidnak is. Bogyó a Matematikát mászta felsővel, Domi és Zebra is ezen a részen nyomultak. Zebrának meglett pár hetes körüli útja toprope/flash, ehhez nem kis ordítás társult. Móni és Laci tőlünk balra másztak 6-os körül.

Ekkor már sokan voltunk a falakon. Én kinéztem egy 5- -os clean utat. Nem volt rossz ezt a technikát gyakorolni, de nem tetszett a sok baszakodás az eszközökkel. Lehet, hogy ez a típusú mászás nem ebben a nehézségben válik izgalmassá. Lefelé ereszkedve beleültem minden elrakott eszközbe: 4 ék, 2 friend mind kiállta a próbát. Lehet, hogy nem haltam volna meg egy esetleges esésnél. Az egyik éket sikerült túl jól elrakni, ezt még Domi sem tudta kiszabni, sem a mellettünk mászó angol kolléga, akinek hazai pálya volt a tradozás. Bogyóék elmentek túrázni még egyet, elköszöntünk tőlük.

Ezután Dáviddal meg Domival átmentünk a Tojás falra. Ez kevésbé látogatott, kicsit nehezebb utak vannak itt, más formavilággal, mint az előbbi szektorok. Nagyon szép, jól ékelhető repedések jellemezték az előbbit, míg sima falon található oldott lyukak az utóbbit. Mindkettő nagyon megnyerő volt. Dávid kinézett egy 7+/8- -os Repedés Nyom/Mephisto nevű utat. Elég fogástalannak nézett ki a fal, Dávid nekem hagyta az út beszerelését. Mászás közben orgazmikus örömöket éreztem a gyönyörű mozdulatok és béták kitalálása közben. Pár beleüléssel felmentem, aztán beszereltem a Fátylas Maya nevű 9-es útba. Az ereszkedés közben már a fogások puszta látványa hasonló hatást váltott ki bennem, mint az előző út mászása. Dávid próbálgatta a Mephistot én meg a Mayát. Mindketten összeraktuk a mozdulatokat a kiválasztott utakban, aztán pihi a főpróba előtt. Dominak is megjött az életkedve a megkapó utakat nézve.

Visszamentem a többiekhez, ment a tolatás. Árpi ekkor érkezett meg. Egy Ex-es kollégának sikerült kiszednie a beragadt éket. Amikor Zebra visszakérte tőle akkor nem igazán sikerült meggyőznie arról, hogy az a mi ékünk. Lehet hogy ebben közrejátszott az, hogy nem volt túl meggyőző Zebra külseje: kék sapkába, póló nélkül, napszemüvegben, de végül nekem szíveskedtek visszaadni. Sikerült Árpit, Lacit meg Mónit átcsábítani a Tojás falra. Árpi tolatta a Mephistoban, Móniék meg egy reibungos 6+ -osban, nevét nem tudom, ez Móninak meg is lett toprope egyben (grat). Zebra meg Peti nem jöttek át hozzánk, Zebra a Zserbót próbálgatta, meg még pár 7-est másztak.

Ekkor belementem előlbe a Fátylas Mayába, minden okésul alakult, Dávid bétájával nyomtam, az egyik részt sokkal könnyebben oldotta meg mint én, meglett az első előlös próbára, öröm. Gyönyörű út, nagyon szép mozgással. Árpi meg Dávid kimászták a Mephistot. Én is összeraktam egyben, de csak a Maya után, mert nem akartam elkúrni vele az erőmet, utána meg már mindegy volt. Ekkor Domi meg Dávid is próbálgatták a Mayát, de kis idő után kidőltek. Beszereltem a Rájába (8+/9-), azt próbálgattam. Ezt is sima táblán oldott egy, két ujjas fogások jellemzik. Amikor kiszáradt az egyik fogás a kunsztban, sikerült összerakni minden mozdulatot. Megint pihenőt szavaztam meg magamnak, rápihenek a projektre. Addig a többiek a Cápát (8/8+) próbálgatták. Móni meg Laci visszamentek az első szektorba, ott kitoltak előlbe egy 5+ -t, miután elmagyaráztam nekik az előlmászás mikéntjét. Elsőre nem is rossz.

Ekkor már nem volt sok idő a busz indulásáig (17.22). Visszamentem a Tojás falhoz, belementem a Rájába, meglett. Domi még a Cápában volt, Árpi is bele ment, de fel sem ment benne, mert sietni kellett. Összehánytuk a cuccokat és gyors léptekkel lementünk a faluba.

Elég jó volt az időnk végig, a hangulat még jobb. A buszt oda és vissza is mi töltöttük meg. A szikla nagyon tetszett, elég sok falrész van, változatos formákkal. Biztosan megyünk még ide, csak nem nyáron, mert amikor jobban kisütött a Nap, már szinte kellemetlenül meleg volt, mi lehet itt nyáron. Ahogy láttam, ez egy sűrűn látogatott hely, a Bánya és Tojás falakon viszont rajtunk kívül egy lélek sem volt.

Számomra ez elég eredményes nap volt és nagyon jól éreztem magam. Este még lenéztünk Zebrával a bercsényis klubestre, de nem volt nagy felhajtás. Ennyi volt mára. Meg lehet nézni az egy évvel ezelőtti bejegyzést, én is azt tettem és kicsit úgy éreztem ezt a napot mint anno azt. Fordult egyet a Föld azóta, úgy érzem sok minden ugyanoda került vissza, kicsit úgy mint egy feldobott kő, de pár dolog azért mozdult valamit. És pár dolog azért jó irányba.

trobertino írta...

Először is grat a kameni utakhoz! Meg-vizs-gál-nám a helyet szívesen:)
Biztos jó lehetett a hangulat, hogy sokan voltatok és még Debrecen is képviseltette magát Bogyó személyében. Az ékes eset meg elég vicces:)

Tamás írta...

Uraim minden tiszteletem, keményen csapatjátok így tovébb? Írtam levlistára rövid beszámolót nem tom megkaptátok-e mert szívatott a freemail? Az "összehénytuk a cuccot..." mondatot hogy kell érteni? :))

Bogyó Dávid írta...

Hát igen, bár Debrecenben kezdtem mászni,mégis azért tatabányainak vallom magam :D
Fogadjunk, hogy az ék az út felénél akadt be a jobbra kerülés előtt, ott azt hiszem mozog a kő és bezsorítja a cuccot kicsit jobban a kelleténél...

gábor írta...

Ja, az ék nem a mozgó kőnél szorult be. Nagyon belerántgattam, amikor lefele jövet leteszteltem.

Izer Bálint írta...

Lehet, hogy nem haltam volna meg egy esetleges esésnél.

Ilyen és ehhez hasonló mondatokat, az ilyen Yosemitei arcoktól lehet hallani, betépve az 50 es évekből...