2011. február 14., hétfő

Nice day... for a csapatás!

Nem is gondolná szegény felhasználó mire nem jó a facebook. A napokban egyszer csak látom, -Önnek meghívója érkezett az alábbi eseményre..., - magamban már látom, istenem megint valami hörgős koncertre invitálnak, de nem- "Ördög-árock HÉTVÉGI CSAPATÁS". Na ez már valami. Nem is tudom hogy nem jutott eszünkbe ez korábban, Nándinak jár a taps az ötletért. Vasárnapra esik -a már majdnem- Melloblocco hírességű találkozó.

Fél 11 körül érünk a parkolóba, ahol mindenre elszánt mászók fogadnak. Az alsó tömbhöz megyünk, révén itt szinte mindenkinek van valami projektje, az újoncoknak pedig igazi kihívások sokasága. Melegítünk majd bele a lecsóba. Sok pad fekszik az áthajló fal alatt, az ember hirtelen nem is tudja min kezdjen. Balázs a Blitzkrieget nyomja, később Laci és Nándi társaságában. Párszor én is belepróbáltam, de még egyelőre hagyom, mert nem vagyok elég erős ehhez az úthoz. Talán egy-két hónap múlva. Két okból is nehéz elmondani ki mit mászik, egyrészt sokan vagyunk, másrészt feledékeny vagyok. :)
A Mackó után, rögtön a Tűz van, babám! -at nyomom. Megnézem a végét, egész jól adja. Pihenek egy kicsit, majd belemegyek. Bár nem ketten vagyunk, szinte sorba kell állni. Az eleje már kiforrott, nem okoz problémát. Végén nagy levegő, s szinte hallom Nándi szurkolását: Most vagy ott, fókusz...gyerünk most vagy ott! -Igen, most ott voltam. Nagyon jó érzés megfogni ezt a topot. Sikerül megmásznom aznap első kísérletre a Téli berek originalt. Próbálom a Der blonde Hans-t, de elég bőrgyilkos és másra akarok tartogatni. Levi nagylátószögűjével iszonyat videók készülnek. Levi letolja a Franket, s bár könnyebbnek érzi, szerintünk megéri a 7A+ -t. Ezt Pjulinka is lenyomja, sok gondot nem okoz neki. Cs. Bence a Téli berek direktet küldi (és magában fokozza) le, nem hiába; kemények ezek a mai fiatalok.
Balázs és Nándi kísérletei biztatóak, Laci is egyre stabilabban csapja második mozdulatot. Szinte minden kísérletet, vesz valaki, de elég csak egy pici emberi mulasztás is és beáll a tragédia. Máshogy fogalmazva, figyelsz, erős vagy és kezedben a siker. Mi is a tragédia akkor? Nem vettük fel...de kit érdekel amikor LACI LENYOMTA A BLITZKRIEG BOPOT!
Szinte még fel sem ocsúdtunk, amikor már a toppot fogta, lent taps és sikongatás. Legalábbis én ezt tettem, mert kijárt! Fantasztikus volt. Talán fél óra munka volt benne, de lehet sokat mondtam. Egy kézfogás és plakett mindenképpen kijár a teljesítményért. Balázs és Nándi ugyanaddig jutnak, mindegyiküknek csak a Top megfogása hiányzik. Pisti mindent elkövet a jó képek érdekében, rajta nem múlik.
Persze azért, egy Ördögi túránál nincs olyan, hogy Pistike nem mászik meg semmit. Hiába van ragasztózva a Blitzkrieg beszálló lépése, meglehet hogy kitörik, és újra kell mászni az utat. Ezt megelőzendő próbálta Isti az utat a régi bétával, amikor még nem volt meg a jelenlegi jó lépés. Nem sok nyögést halottunk, de letolta így is az utat. Ezzel a lépéssel egyben.. ki tudja? (amondó vagyok voálá 8A- de ez csak merő feltevés)
Elmegyek egy kis felfedező útra, megnézem Kulacs (kulcsár gabi) útját és a többi tömböt. Látok áthajló pocakot dínóval (Turbo Rover), Függőleges tükörsima falat, megaprojektet (Mé' nem hoztá pálinkát?!), és A szomszéd nőjét, amit Kavics tol.

Lent lassan mindenki befejezi, felmegyünk a "sztár" falakhoz. Bár ahogy hallom, itt lassan már mindegyik útnak szállóigévé válik a neve. Balázs megmássza a Gigasztár 7A+ os traverzt, Nándi pedig Second go leküldi az X-Factor direktet. (7A+) Lacival a Leo & Fred-et projekteljük. Jobban mondva csak én, neki meglesz talán negyedik-ötödik kísérletre.
Már meg sem lepődök ;) Kitalált egy jó bétát, így lehet könnyebb 7C nél a travi, de majd nyilatkozok ha megmásztam. Nem jó a habokba beszélni, de nagyon tetszik, gyönyörű boulder. Eddig csak két érzést váltott ki a ránézőktől, ez vagy egy 6B traverz vagy 8B. :) Levivel követjük Pistiéket és mi is átmegyünk a Lowriderhez. A travi a nagy sláger mindenki nyomja. Én a lókutyát (Ha nincs ló, a kutya is jó) mászom, aznapi harmadik kísérletre be is akad. Még fent vagyok a kiszállónál, amikor hallom a drukkolásokat, majd kibukkan egy mosolygós arc és felmászik hozzám. Laci ezt a 7B-t is lenyomta. Én könnyűnek -nem könyebbnek!- érzem, de közre játszhat, hogy két nappal korábban sötétben fejlámpával raktam össze a mozdulatokat, így világosban már nem okozott akkora problémát. () Nándi könnyebbre gondolja a Lowridernél, nagyon jól adják neki a mozdulatok, bár egyben sajnos nem sikerül megmászni. A mászások közti szünetben Kavics Raffaelló és "Zselés szíveiből" csemegézünk. Zsolti és Levi a Józsi Barátot másszák, rengeteg toppra csapással, de success nélkül.
 Levi és Józsi
Pistikének sikerül összekötnie egyben a Lowridert és a lókutyát, ezzel a Nagy utazás nevű projekt 2/3-a már megvan. Tovább is megy de az  utolsó 10 mozdulat közepén egy finom kis seggrehuppanással mosolyogva jelzi: nem, ennek nicns itt az ideje, majd legközelebb barátom! Van még egy travi (lassan, de biztosan fogynak) amihez sokáig nyúlni se mertem, ránézve is rosszul voltam. The Call of Cthulhu a neve, valami horrorfilmből. Röviden csak kultusznak hívom. Szerencsére, nem kellett sokat foglalkozni vele, az első éles kísérletre beakad. Laci fel is vette a megmászást, más jó videóanyagom nincs sajnos.



The Call of Cthulhu (BHSK) from Izer Bálint on Vimeo.


Nagyon boldog vagyok, sosem ment ilyen jól a mászás. Bármennyire biztatom Balázst, nem akarja mászni A félelem bére nevű 7A Highball bouldert. Az út nagyon szép, egyenletesen nehezedik és a legvégén tartogatja számunkra a csemegét. Itt a mászó lába már jóval a spotoló keze fölött jár. Régebben már volt benne két próbám, de nem éreztem igazán és féltem is. A mentális blokkot most sikerült kikapcsolni, egy esés után már újra a kunsztban voltam. Csak lépsz és nem gondolkodsz. Fogsz bízva hogy tart. Pisti üvölt, hogy mit fogjak, de hangja olyan távolinak tűnik, mint amikor álmodik az ember és próbálják felkelteni, de még a saját világában jár, csak homályosan, tompán hallja a hangokat. Megfogod fent az első jó fogást, de a sikernek vagy a bizakodásnak még csak szikrája sem járhatja át tested, igen könnyen el lehet rontani a végén is. Feljebb állok, s már jó fogásokat fogva hatalmas eufória áraszt el. Örömömben, mint valami félkegyelmű mászok csak tovább, menekülve a rossz terepről. Butaság volt továbbmászni, s az embernek tanulnia kell a hibákból. Ezek a legjobb útipoggyászok, ha tanulunk belőlük.
Nyomok még pár próbát a Bodrira és sikerül is egy nehéz fellépést megcsinálni, szerintem nem lesz gond a megmászással. Bár csak akkor próbálom legközelebb, ha Gábor kint lesz: ezt együtt kell megcsinálnunk. :)
Szép lassan mindenki elfárad, hazaindulunk. Összefoglalva szerintem nagyon jó nap volt, igazi frankó csapattal.
Kiemelve csak néhány jelentősebb megmászást: (akikről tudok)

Dede László: Blitzkrieg Bop 7C+ (első ismétlés)
Ágh István: Blitzkrieg Bop (régilépésbéta)
Fábián Levente: Frank 7A+
Pulinka Zsolti: Téli berek direkt 7A+/B
Csanádi Bence: Téli berek direkt 7A+/B
Kovács Balázs: Gigasztár 7A+
Izer Bálint: Tűz van, babám! 7B

4 megjegyzés:

barna írta...

Ha nem haragszol/tok 2 megjegyzést fűznék hozzá:
1 qrva jó a bejegyzés,csak úgy faltam
2 (nem akarok senkit megsérteni)DE bekaphatja mindenki:),faszért jöttem ki? Mászhatok egyedül,ilyen zsír hangulat nélkül. Tudjátok mit? Majd csinálok magamnak...:D

Izer Bálint írta...

:D:D heheeee :P hát igen, úgy néz ki fellendült a hazai boulder élet...

Laci írta...

És Dudar!!!!! ott lehet meg jókat mászni! Mikor lesz a következő kirohanás?
Üdv laci

Izer Bálint írta...

hát csütörtök péntekre sajnos esőt jósolnak.. úgyhogy a mennyiségtől függ, megéri-e kimenni... akár most hétvégén..
majd alakul