2012. április 7., szombat

Böjti szelek
avagy illusztris társaság

A húsvét hétvégét Geriben terveztük tölteni. Ez a jelen körülmények között több szempontból sem jó választás, de a húsvéti medvehagymatúra hagyománya erősebb az észérveknél.

Én pénteken már a bányában akartam csapatni, de ezzel egyedül voltam. Viszont Nándi egy facebook-üzivel Pákozdra invitált.

Délután már a 7-es főúton délnyugatnak tart a 4 motivated mászó: Nándi, Manó, Ákos és én.

Esőben szállunk ki a kocsiból, köd és csend üli meg a tájat.




Szerencsénkre eláll az eső és némi légmozgás felszárítja a kis, gránit tömböket.

Sajnos nem találtunk sok jó tömböt, boulder nem is, de kunsztolás volt.

Hacsak egy meteor nem csapódik be Pákozdra, vagy valaki nem fedez fel új tömböket, akkor nem hiszem, hogy visszajövök ide.

Nem adja? Ez Magyarország, ezt élvezni kell.








----------------------------------------------------------------------------------


Szombaton reggel a Kármán előtt 2 autó várt arra, hogy eldöntsük, hogy hova megyünk. Tardos és Geri között ment a vacillálás, végül Kis-Gerecse lett a cél. Tomcsi és Sanyi nem velünk jöttek, hanem motorral(!).

Amikor megérkeztünk nagyon szép idő volt, de tudtuk, hogy ez nem fog sokáig tartani. Sok turistát láttunk, mindenki jön medvehagymázni.



Én egyből a Fekete Péterbe mentem bele. Felvittem a kötelet, beszereltem, aztán a nap folyamán dobtam rá 2 éles próbát, de éreztem, hogy nincs benne(m) a megmászás. Talán a pénteki boulder vett ki, next time.




Elkezdett csöpögött az eső, és amikor már rendesen esett és köd ült le, akkor a csapat nagyját földre kényszerítette az eső, de nekünk ott volt az esőfal.
Tomcsi OS-elte a Carát, flash-elte a Terit, felment a Péterben. Én még a Sarlatánt próbálgattam Andorék matracával, meg lefőztem magam a Metában. Andor és Robi a péter első kunsztját próbálgatták.
Medvehagyma szedés nem volt sok, talán legközelebb, nem volt kedvünk az esőben hajlongani.





Egy kis kvízjáték:
Az alábbi képsorozatokon 4 mászó látható 4 útban. A feladat az, hogy kitaláld az utat és emlékezz az első megmászó nevére. A kommentekbe 4×2db nevet várok:
mászó - első megmászó
.
.
.









































4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia!

A mászók és az utak talán a következőek:

1. Mászó: Pozsgay Anett
Út: Cara (VIII)
1.rp: Damien Cook (1997)

2. Mászó: Miskó Róbert
Út: Angyalszív (VIII+/IX-)
1.rp: Vellai Zoltán "Csoszti" (1993)

3. Mászó: Bán "Tomcsi"
Út: Fekete Péter (IX)
1.AF (aid): Dékány Péter Ozsváth Attila
(80-as évek eleje)
1.rk: Varga Norbert (1992)
1.rp: Ravadits Kornél (1992)
1.clean rp: Urbanics Áron (1999)

4. Mászó: Borbély Gábor
Út: Sarlatán SD (X körül)
1.: Komjáti Zoltán (2010)

Remélem nem sokban tévedtem... Szép napot!

Feri, a Kapitány :)

á írta...

király, ilyenek jöhetnének még!

egyébként a magyar utak történetének, első megmászóinak hol lehet utána nézni?

a

Izer Bálint írta...

A nyertes Bubb Ferenc egy Snickers boldog tulajdonosa! :)

Hát az út nevek-ről Kuna Ági írt egy kis áttekintést (gerecse) ezt neten meg lehet találni, első megmászók... szerintem ilyen formában még nem jelent meg ilyesmi, de majd talán egyszer Feri keze alatt... :)

gábor írta...

Feri, időszerű lenne valamilyen magyar FA blogot vezetni ;)